1asig.ro
1asig.ro

Deloitte: Consumatorii, mai dispusi sa impartaseasca date despre sanatate decat inainte de pandemie

5 min. / 1.540 cuvinte
Un nou studiu realizat de Deloitte Center of Health Solutions arata ca, pe fondul pandemiei COVID-19, comportamentul consumatorilor in ceea ce priveste gestionarea datelor despre sanatate s-a schimbat. Studiul, realizat anual incepand din 2008, analizeaza perceptiile si atitudinile consumatorilor cu privire la asistenta medicala si asigurarile de sanatate, iar anul acesta a fost urmat de un al doilea studiu, specific pandemiei COVID-19, pentru a analiza cum se schimba opiniile consumatorilor, pe fondul pandemiei, cu privire la asistenta medicala.

PROMO


Astfel, cel mai recent studiu realizat de catre Deloitte Center of Health Solutions a constatat ca, inainte de pandemie, ideea de a impartasi informatii personale cu privire la sanatate, colectate de diverse dispozitive de monitorizare si fitness, nu era prea populara in randul consumatorilor. In perioada 2018-2020, dorinta consumatorilor de a impartasi cu medicul, familia sau serviciile de urgenta datele colectate de dispozitive specifice a intrat pe o panta descendenta.

Cu toate acestea, pandemia COVID-19 a schimbat, treptat, atitudinile si perceptiile consumatorilor in ceea ce priveste cat de importanta e, in special in timpul unei crize, distribuirea acestor informatii. Astfel, 71% dintre consumatorii chestionati au declarat ca sunt dispusi sa partajeze informatii personale de sanatate cu asiguratorul la care au incheiat polite private de sanatate, comparativ cu 65% dintre consumatorii care aprobau acest lucru inainte de pandemie.

In ceea ce priveste partajarea acestor informatii cu un sistem local de asistenta medicala sau cu un spital, 73% dintre participanti au declarat ca sunt dispusi sa faca acest lucru, comparativ cu cei 71% inregistrati inainte de criza. De asemenea, mai arata acelasi studiu, 53% dintre consumatorii chestionati au declarat ca vor impartasi aceste date unui furnizor de servicii medicale recunoscut la nivel national, comparativ cu 47% inainte de pandemia COVID-19.

La fel de important de mentionat este si faptul ca, potrivit aceleiasi surse, au existat si consumatori care erau dispusi sa partajeze informatiile personale de sanatate cu entitati din afara industriei medicale, iar asta, poate, in incercarea de a ajuta eforturile de identificare a persoanelor contaminate. Studiul Deloitte Center of Health Solutions pune in lumina si categoriile de consumatori in randul careia probabilitatea de a partaja datele cu medicul este mai mare.

In 2020, 42% dintre consumatori au raportat ca au folosit diverse instrumente pentru a analiza nivelul de fitness si pentru a urmari progresele pe partea de imbunatatire a starii de sanatate. Dintre cei ce au facut acest lucru, aproximativ jumatate au declarat ca au partajat aceste date cu medicii lor. Probabilitatea de a partaja aceste date cu medicii a fost mai mare in randul consumatorilor cu boli cronice dificile (75%). La fel de dispusi s-au aratat si consumatorii care se considerau "intr-o stare excelenta de sanatate", 62% dintre acestia partajand informatiile cu medicii lor.

In conditiile in care multi consumatori amana ingrijirile medicale, pe fondul pandemiei, partajarea datelor colectate de dispozitivele care urmaresc si analizeaza informatiile personale de sanatate ar putea ajuta, la randul ei, ca medicii si consumatorii sa tina legatura, fara ca acestia din urma sa aiba nevoie, in prealabil, de programare. Pentru acest studiu, Deloitte Center of Health Solutions a analizat, intre 24 februarie - 14 martie 2020, nu mai putin de 4.522 de adulti. Pentru studiul specific pandemiei, Deloitte a analizat 1.510 de consumatori de servicii medicale, in aprilie 2020.

304 accesari