1asig.ro
1asig.ro

Decalajul de protectie financiara se adanceste, la nivel global, intre consumatori

5 min. / 1.540 cuvinte

Vulnerabilitatea financiara si preocuparile legate de sanatate sunt mai raspandite in randul consumatorilor tineri din tarile cu piete emergente, iar acest lucru genereaza un interes crescut pentru achizitionarea de protectie prin asigurare. Aceasta este una dintre concluziile celei de-a doua editii a studiului "EY Global Insurance Consumer Study". 

Studiul analizeaza deficitul tot mai mare de protectie dintre consumatorii de pe pietele emergente si cei din pietele dezvoltate si ofera informatii despre modul in care pandemia COVID-19 a influentat riscurile financiare, vulnerabilitatile si nevoile consumatorilor in ceea ce priveste preferintele in materie de produse de asigurare.

PROMO


Datele demografice, rol important in dificultatile financiare legate de pandemie

Conform studiului, consumatorii de pe pietele emergente au resimtit un impact financiar mai puternic din cauza pandemiei COVID-19, comparativ cu cei din pietele dezvoltate. 68% dintre consumatorii din pietele emergente au fost nevoiti sa apeleze la economiile lor, 61% si-au pierdut veniturile si 54% nu au putut sa plateasca anumite facturi, comparativ cu 33%, 30% si, respectiv, 22% dintre consumatorii de pe pietele dezvoltate. In plus, pe pietele emergente, acolo unde ratele de vaccinare sunt considerabil mai mici decat in pietele dezvoltate, ingrijorarile legate de pierderea unei persoane dragi si de bunastarea financiara au fost considerabil mai mari.

Defalcarea demografica a consumatorilor din fiecare piata joaca un rol in modul in care pandemia COVID-19 influenteaza stabilitatea financiara. Consumatorii de pe pietele emergente sunt mai tineri (75% au sub 44 de ani si doar 3% sunt pensionari) si nu dispun nici de rezerve financiare confortabile, nici de anumite acoperiri prin asigurare. De exemplu, doar 10% dintre acestia au 100.000 de dolari sau mai mult in active investibile (comparativ cu 37% pe pietele dezvoltate), iar 56% dintre proprietarii de locuinte au asigurare de locuinta (comparativ cu 88% pe pietele dezvoltate).

"Asiguratorii joaca un rol important in protejarea celor care au cea mai mare nevoie. Ei trebuie sa inceapa prin construirea increderii prin conexiune personala si empatie, pentru a intelege cu adevarat obiectivele personale si financiare ale clientilor. Conectarea la nivel uman cu clientii - mai ales pe canalele digitale, pe care le prefera consumatorii mai tineri -, este imperativa pentru a raspunde nevoilor in continua evolutie ale clientilor lor, pentru a imbunatati bunastarea financiara si pentru a construi relatii durabile pe termen lung", spune Fayaz JAFFER - EY Americas Insurance Product Innovation Leader.

Consumatorii din pietele emergente, interes solid pentru achizitionarea de asigurari

In general, consumatorii de pe pietele emergente si dezvoltate si-au exprimat interesul pentru produsele de protectie pe termen scurt, cum ar fi asigurarile care finanteaza planurile de educatie universitara sau acopera facturile aferente cardurilor de credit in cazul pierderii unui loc de munca. Cu toate acestea - in randul celor opt oferte de produse de asigurare propuse in studiu -, interesul pentru achizitionarea unui produs e de aproape de doua ori mai mare in randul consumatorilor de pe pietele emergente, decat in randul celor din pietele dezvoltate.

Printre exemple, se regasesc:

  • 61% dintre respondentii de pe pietele emergente sunt interesati de achizitionarea unei asigurari de viata, fata de 22% dintre respondentii de pe pietele dezvoltate.
  • Consumatorii de pe pietele emergente au cu 30% mai multe sanse sa fie interesati de un produs de asigurare care sa acopere cheltuielile de spitalizare, comparativ cu cei din pietele dezvoltate.
  • 88% dintre consumatorii de pe pietele emergente sunt interesati de un produs de asigurare care sa acopere 3 luni de venituri in cazul in care isi pierd locul de munca, comparativ cu 47% de pe pietele dezvoltate.
  • Ca alternativa la achizitionarea de asigurari de la companiile traditionale, consumatorii din pietele emergente si-au exprimat interesul pentru achizitionarea de asigurari incorporate. 47% dintre consumatori s-au aratat mai interesati in a achizitiona asigurari de la o organizatie de asistenta medicala/un lant de spitale, urmata de o companie de ospitalitate (25%), o mare companie de tehnologie (23%) si guvern (21%).

Mai mult, 53% dintre consumatorii de pe pietele emergente au fost dispusi sa impartaseasca informatii personalizate de comunicare cu o companie financiara sau de asigurari, in schimbul unui ajutor pentru a-si atinge obiectivele individuale de economisire, comparativ cu 25% dintre consumatorii de pe pietele dezvoltate.

CSR joaca un rol semnificativ in deciziile de cumparare pe pietele emergente

De asemenea, acelasi studiu subliniaza ca, alaturi de alte evenimente din ultimul an, pandemia COVID-19 a sporit interesul consumatorilor pentru responsabilitatea sociala a intreprinderilor (CSR) si a crescut si asteptarile cu privire la modul in care companiile isi aduc contributia in societate. Astfel, 59% dintre consumatorii din intreaga lume cunosc "oarecum bine, cel putin" pozitia asiguratorilor lor in materie de CSR, consumatorii de pe pietele emergente fiind mai constienti de angajamentele sociale. La nivel global, in medie, 56% au intreprins cel putin o actiune CSR implicand asigurari sau alte produse financiare. Cel mai important factor e reputatia, un sfert dintre respondenti declarand ca au ales un brand de asigurare in detrimentul altuia ca urmare a reputatiei CSR.

"Responsabilitatea sociala si scopul continua sa ramana in topul preferintelor consumatorilor, astfel ca e important ca asiguratorii sa isi demonstreze angajamentul fata de aceste aspecte. Acum, mai mult decat oricand, asiguratorii ar trebui sa se concentreze pe aducerea acestor aspecte in prim-planul produselor si serviciilor lor, pentru a contribui la eforturile de redresare financiara si sociala, in special pentru cei care sunt cei mai vulnerabili intr-un mediu incert", explica Bernhard Klein WASSINK - EY Global Insurance Customer & Growth Offering Leader.

Studiul, citat de catre The Actuarial Post, este disponibil AICI

 

977 accesari