CFA Society Romania lanseaza o campanie de educatie financiara pe TikTok, invitand tinerii din Generatia Z sa afle mai multe despre cum isi pot organiza bugetul de calatorii, despre meseriile viitorului, monetizarea pasiunilor lor si ce inseamna un buget pentru distractie.
Din dorinta de a aduce educatia financiara mai aproape de generatia Z, CFA Society Romania lanseaza seria de filme "From Z to I", prin care isi propune sa ajute tinerii din Generatia Z sa devina independenti financiar prin diferite activitati de zi cu zi.
"From Z to I" exploreaza obiceiurile financiare ale Generatiei Z si ofera variante alternative acolo unde tinerii intampina dificultati in gestionarea bugetelor. Atat influenceri cu o comunitate vizibila pe TikTok, cat si invitati si experti din cadrul Asociatiei CFA Romania vor impartasi din experientele lor in educatia financiara si care sunt pasii pe care ei i-au urmat pentru a fi mai eficienti.
Conform unui studiu din 2022, principala provocare a tinerilor din Generatia Z este lipsa de motivatie, iar principalele subiecte de interes pentru dezvoltarea lor sunt educatia financiara si investitiile (53%). Avand in vedere ca factorul motivator in viata al 47% dintre tinerii chestionati este independenta financiara, iar banii reprezinta motivatia principala in alegerea unei cariere pentru 55% dintre ei, campania ,,From Z to I" isi doreste sa inspire tinerii sa stie mai multe despre domeniul financiar si sa devina, astfel, independenti financiar.
"In Romania, atat in mediul urban, cat si in cel rural, 64% dintre tinerii intre 13 si 25 de ani se confrunta cu lipsa resurselor financiare, iar 78% dintre cei care sustin ca isi doresc sa isi deschida o afacere spun ca cel mai mare impediment este lipsa banilor si a educatiei in acest sens. Mereu am fost atenti la nevoile tinerilor si consideram ca educatia financiara poate incepe oricand, asa ca ne propunem sa sprijinim tinerii in demersurile lor, sa ii motivam si sa ii ajutam sa devina independenti financiar printr-o educatie non-formala, pe o platforma care le e familiara si prin filme scurte, cu informatii folositoare de la experti in domeniu sau de la oameni pe care Generatia Z deja ii urmareste si ii admira." a declarat Alexandra SMEDOIU, CFA - Presedinte, Asociatia CFA Romania.
Prin sfaturi practice pentru tanara generatie, proiectul ,,From Z to I" va contribui la educatia financiara a Generatiei Z, astfel aducand tinerii cu un pas mai aproape de independenta.
Faci parte din generatia Z si vrei sa stii cat de independent financiar esti? Acceseaza testul si descopera ce poti face mai bine: Testeaza-ti Independenta ? Generatia I (generatiaindependenta.ro)
Urmareste canalul oficial ,,From Z to I": From Z to I (@fromztoi) | TikTok
Nota: Studilul la care se face referire in comunicat, se numeste Insight Pulsez, realizat de izidata.
Asociatia CFA Romania este organizatia profesionistilor in investitii din Romania, detinatori ai titlului Chartered Financial Analyst (CFA), calificare administrata de CFA Institute (USA).
In prezent, Asociatia CFA Romania are 250 de membri, detinatori ai titlului de Chartered Financial Analyst (CFA). Comunitatea CFA mai cuprinde si aproximativ 100 de candidati la unul din nivelurile de examinare. Profesionistii care sunt membri ai Asociatiei CFA Romania lucreaza pentru institutii de reglementare, institutii supranationale, institutii bancare, firme de asigurari, firme de intermediere de valori mobiliare, firme de asset management, fonduri de pensii, firme de consultanta, sectorul public, institutii de invatamant, companii care activeaza in diverse sectoare economice etc.