1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
De ce nu isi asigura romanii ...

De ce nu isi asigura romanii locuintele?

La sfarsitul lunii septembrie 2022, gradul de cuprindere in asigurarea obligatorie a locuintelor era de 19,04%, potrivit datelor de pe site-ul Pool-ului de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale - PAID Romania. Care sunt factorii ce ii determina pe romani sa nu isi asigure locuintele?

"Principalele motive includ: lipsa informatiei, mai precis un deficit de educatie financiara, deoarece cei mai multi proprietari nu cunosc obligativitatea de a-si asigura locuinta si, in acelasi timp, nu cunosc mecanismele generale ale asigurarii, nu stiu ca exista posibilitatea de a se proteja financiar impotriva unor evenimente neprevazute; lipsa increderii - fenomen care nu este specific nici industriei de asigurari si nici Romaniei, deoarece nivelul de incredere este scazut in toate domeniile, peste tot in lume, fiind o caracteristica a vremurilor actuale; precum si tendinta de a ignora posibilitatea ca evenimente neprevazute sa se intample in propria ograda - fapt nespecific asigurarilor de locuinta, care se aplica tuturor formelor de asigurare", a explicat Nicoleta RADU, Director General, PAID Romania.

Tocmai de aceea, raman mai importante ca niciodata actiunile de crestere a gradului de cuprindere in asigurare. Printre cele mai importante astfel de proiecte implementate de PAID Romania in ultimii ani se numara, in ordinea impactului:

  1. spotul de interes public pentru promovarea asigurarii de locuinta - demers sprijinit de IGSU si Asociatia Municipiilor din Romania, cu aprobarea Consiliului National al Audiovizualului - o premiera absoluta in piata de asigurari din Romania
  2. parteneriatul dintre PAID si Agerpres - care faciliteaza difuzarea stirilor tematice
  3. roadshow-ul intreprins de catre managementul PAID prin vizitarea primariilor municipiilor mari din Romania, semnarea de protocoale de colaborare cu scopul principal de a creste nivelul de informare publica
  4. campaniile recurente de promovare in mass-media (2 campanii in fiecare an) desfasurate de PAID de peste 5 ani

Alaturi de acestea exista, de asemenea, actiuni locale cu un puternic impact pentru locuitorii din zonele respective, care au condus la un grad de cuprindere in asigurare peste mediile nationale. Doua exemple importante sunt oferite de Brasov si Arad.

"In Brasov, municipalitatea a organizat o actiune dedicata de informare a populatiei cu privire la tematica asigurarii de locuinta, prin scrisori. Rezultatul este ca municipiul Brasov are un grad de acoperire prin PAD de aproape 40% (dublu fata de media nationala), iar judetul Brasov are un grad de acoperire de peste 30%, fiind al doilea dupa Ilfov", a subliniat Nicoleta RADU.

"In Arad, municipalitatea a organizat o actiune de informare a populatiei in colaborare cu politia locala. Rezultatul a fost o crestere a gradului de acoperire de la circa 16% la peste 20% intr-un interval mai mic de un an", a adaugat Directorul General al PAID Romania.

Un alt exemplu de actiune ce are ca obiectiv cresterea gradului de informare a romanilor cu privire la rolul si beneficiile asigurarii de locuinta este campania nationala "Luna Asigurarilor de Locuinte", desfasurata cu sprijinul PAID Romania. Obiectivele proiectului includ cresterea gradului de constientizare a romanilor cu privire la pericolele la care le este expusa locuinta, precum si informarea acestora cu privire la formele de protectie financiara pe care le ofera incheierea unei asigurari obligatorii sau facultative de locuinta.

Despre Luna Asigurarilor de Locuinte

Pentru al X-lea an consecutiv, campania nationala de informare "Luna Asigurarilor de Locuinte" le reaminteste romanilor de importanta asigurarii propriei case. Astfel, pe intreaga durata a lunii octombrie, informatiile de baza despre rolul si beneficiile asigurarilor de locuinte vor fi transmise alaturi de cele mai importante detalii pe care romanii trebuie sa le cunoasca despre riscurile care le ameninta casele si despre ce pot face pentru a reduce cat mai mult aparitia si efectele acestora.

Campania "Luna Asigurarilor de Locuinte" este initiata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si se desfasoara cu sprijinul PAID Romania, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania, FGA - Fondul de Garantare a Asiguratilor si UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania.

De asemenea, proiectul este realizat cu sprijinul Partenerilor EUROINS Romania, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, OMNIASIG VIG, ASIROM VIG, PRO FIDUCIARIA, GRAWE Romania, GROUPAMA Asigurari, DESTINE Broker, GENERALI Romania, SIGNAL IDUNA Asigurari, ASITO Kapital, GARANTA Asigurari, INTER Broker, RENOMIA SRBA Insurance Broker, GLOBASIG Broker, LION Broker, STELLAR RE, FDA - Fabrica de Asigurari, CAMPION Broker, PRESTIGE Broker, DAW Management Broker, MILLENIUM Insurance Broker, HOBBIT Broker si ASIGEST Broker.

Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, Revista BIZ si ziuaveche.ro.