In fiecare an, la 15 martie, este marcata Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor, care a fost instituita pentru a sensibiliza opinia publica despre importanta cunoasterii drepturilor in calitate de consumator, fiind si un bun prilej pentru mobilizare in vederea protejarii acestora.
Protectia drepturilor consumatorilor de servicii si produse financiare nebancare reprezinta o prioritate pentru Comisia Nationala a Pietei Financiare (CNPF), care are prerogativa de a analiza petitiile persoanelor care reclameaza serviciile neconforme prestate pe cele trei sectoare aflate sub reglementare si supraveghere - piata de capital, asigurari si creditare nebancara.
In acest sens, CNPF a pus la dispozitia cetatenilor mai multe posibilitati de a sesiza autoritatea de supraveghere despre deficientele si incalcarile constatate pe piata financiara nebancara din Republica Moldova. Astfel, consumatorii au posibilitatea sa semnaleze practicile incorecte prin depunerea in adresa autoritatii a unei petitii in scris sau in format electronic (in corespundere cu cerintele stabilite pentru un document electronic).
Pentru a lua decizii responsabile, beneficiarii de produse si servicii financiare nebancare sunt incurajati sa se informeze cu drepturile de care dispun, sa consulte legile si ghidurile disponibile pe pagina web oficiala (www.cnpf.md), dar si materialele educative publicate sistematic pe paginile de Facebook si Linkedin ale institutiei, care reprezinta surse valoroase de informare privind cele trei piete supravegheate.
De asemenea, CNPF ofera asistenta de specialitate cu privire la serviciile/produsele pietei financiare nebancare la sediul institutiei (mun. Chisinau, Bd. Stefan cel Mare si Sfant 77), prin intermediul adresei de e-mail office@cnpf.md si direct la telefon (lista numerelor de contact poate fi accesata aici).
Un dialog activ intre CNPF si beneficiari va spori calitatea serviciilor oferite pe piata financiara nebancara si va contribui la asigurarea unui tratament corect si transparent pentru fiecare consumator.