Daunalitatea ocupa un loc fruntas in preocuparile industriei de de asigurari si cu precadere in sectorul auto. In contextul schimbarilor recente in peisajul de asigurari, prin intrarea pe piata RCA a mai multor companii autorizate pe pietele libere prin Freedom of Establishment (FoE) –cu prezenta fizica in Romania prin sucursala, administrarea si plata daunei devine o sectiune extrem de importanta. Invitata in cel mai nou format al emisiunii Stirile Saptamanii, Daniela BADALUTA, Presedinte si fondator RECREX International Insurance Services a precizat cum se desfasoara un proces de daunalitate si care sunt trendurile pe acest segment.
„Dincolo de granitele tarii, un asigurator nu poate sa se reprezinte singur pe alte teritorii, conform regulamentului Cartii Verzi si pentru a proteja interesele persoanelor prejudiciate, fiecare asigurator este obligat sa aiba un reprezentant de despagubiri in fiecare teritoriu european. Noi, in Romania, ca si corespondent, gestionam dosarele in numele asiguartorilor din afara Romaniei care au obligatia de a compensa persoanele prejudiciate in urma unui accident in Romania sau in afara granitelor”, spune BADALUTA.
Conform oficialului RECREX, din ce in ce mai multi asiguratori vin pe piata din Romania prin freedom of services si freedom of establishment, iar acestia sunt si cei care iau in calcul externalizarea serviciilor de daune. „In Vestul Europei, aceasta practica este una uzuala. Fiecare companie este specializată pe o direcție, o nișă, iar managementul daunei se face prin servicii de outsourcing, astfel incat, asiguratorul se poate concentra pe ce stie el sa faca mai bine: administrarea activitatii de asigurari”.
„In Romania, odata cu dezvoltarea economiei, trendul este de a imunatati calitatea serviciilor si de a veni in intampinarea consumatorului. Daca vorbim despre Carte Verde sau RCA, beneficiarul final nu este consumatorul, ci o terta persoana – persoana vatamata sau prejudiciata. El va avea intotdeauna nevoie de o imagine foarte buna in privinta rapiditatatii cu care se face gestionarea daunei si plata despagubirii”, spune Presedintele & Fondatorul RECREX.
„Din fericire, in ultimul timp, este tot mai impregnanta zona de insurtech. Adica, pagubitii pot gestiona dosarul si urmari in timp real care este statusul acestuia, economiseste foarte multe resurse, iar dauna este mai transparenta si corecta pentru ambele parti. Daca managementul daunei este facut corect, atunci aceasta companie va fi pe profit, iar daca managementul daunei nu este facut in cei mai buni parametri, tendinta este de pierdere”, a completat ea.
Ce aduce nou RECREX in peisajul actual al asigurarilor?
„In primul rand, abordarea de outsorcing: avem clienti deja din Romania care beneficiaza de serviciile noastre pentru ca ele sunt ca o extindere a departamentelor asiguratorilor. Aceasta este prima inovatie – oferim servicii end to end. Avem pentru fiecare client un unite manager dedicat care se ocupa si adapteaza serviciile la nevoile si politica asiguratorului. Aceasta este prima noutate pe piata, nu mai sunt companii care practica astfel de servicii”, puncteaza oficialul RECREX.
„Apoi, a doua noutate este indentificarea nevoilor asiguratorilor si integrarea serviciilor pe care le prestam atat noi, cat si alti parteneri pentru a fluidiza procesele si a avea un indicator cat mai bun pe zona de despagubire si de a gestiona foarte bine resursele economice ale companiei de asigurari”, concluzioneaza ea.
RECREX este prezent in 38 de tari, iar in 2022 a reusit sa respinga ca fiind nejustificate daune necuvenite pentru asiguratori de peste 1 milion de euro.
Mai multe detalii despre cum se desfasoara procesele de despagubire, tehnologii si solutii de ultima generatie regasiti in noul format al "Stirilor Saptamanii" de pe canalul XPRIMM de pe YouTube si in video-ul atasat acestui articol.