1asig.ro
1asig.ro
Daniela BADALUTA: Parametric ...

Daniela BADALUTA: Parametric insurance, viitorul asigurarilor

5 min. / 1.540 cuvinte
Despre primul produs de asigurare parametrica dezvoltat de compania Otonomi din NY (USA) in parteneriat cu RECREX, dar si despre HUB-ul juridic al companiei, ne-a vorbit, in premiera, Daniela BADALUTA - Presedinte si Fondator RECREX.

PROMO


Ce este asiguarea parametrica?

Asigurarea parametrica (numita si asigurare bazata pe indicatori concreti) este un produs de asigurare netraditional care ofera plati prestabilite pe baza unui eveniment declansator, adica parametri de risc prestabiliti. Principalul avantaj al politelor de asigurare parametrice este ca acestea ofera plati mai rapide decat asigurarile traditionale, reduc costurile si sporesc satisfactia clientilor.

Asigurarea parametrica - parametric insurance - umple golurile in care asigurarea traditionala este deficitara, aceste solutii de asigurare pot oferi alternative la plata despagubirilor care nu sunt posibile cu produsele de asigurare traditionale care compenseaza o pierdere reala, folosind blockchain si inteligenta artificiala, contracte inteligente si plati digitale.

Recent, RECREX a lansat un produs de asigurare parametrica pe segmentul travel, dezvoltat impreuna cu o companie din SUA.

"Pe partea de asigurari de calatorie avem un produs dezvoltat de Otonomi, o companie din Statele Unite, listata la Bursa din New York, un produs care seteaza anumiti parametrii si reuseste ca despagubirea si gestionarea unei daune sa se faca foarte rapid si doar prin intermediul unui gadget, a unui telefon mobil. Nu trebuie sa sunam nicaieri, ci pur si simplu prin cateva click-uri, aplicatia este intuitiva si ajuta persoanele in ceea ce priveste pasii parcursi, iar banii sunt transferati instant printr-un, asa numit, blockchain, iar noi stim dinainte, prin conexiunea cu partenerii nostrii, ca acea dauna sau acel risc s-a produs. Si atunci putem sa servisam foarte rapid si clientii sau persoanele pagubite. In cazul unei intarzieri de avion, de exemplu, pot fi mult mai usor si mult mai rapid obtinute despagubirile", a explicat Daniela BADALUTA, pentru XPRIMM, in cadul emisiunii Ora de Risc.

"Daca avem setat prin prima de asigurare ca daca zborul are intarziere mai mult de trei ore putem sa beneficiem de o despagubire de 600 de euro. Noi stim deja, prin blockchain si prin data analytics, ca s-a produs acea intarziere si imediat intrebam clientul final daca doreste despagubirea si prin doua sau trei clickuri, in functie de presetarea acestui produs de asigurare agreat cu asiguratorul, in maxim 45 de minute sunt virati banii in contul lui. Ii primeste indiferent unde are contul bancar, indiferent de cursul valutar, indiferent de orice conditie", a adaugat Presedintele RECREX.

Daniela BADALUTA a precizat ca aceasta este o asigurare parametrica, foarte usor de utilizat de catre consumatori. "Parametric Insurance este un produs dezvoltat cu o compania Otonomi din NY ce pune la dispozitia asiguratorilor un soft ce imbunatateste eficienta prin automatizare de 95% din operatiuni astfel reducand costurile operationate, prin urmare cresterea rentabilitatii acestor produse de asigurare."

Asigurarea parametrica este eficienta pentru ca are riscurile acoperite deja presetate. "Acest proces este posibil doar cu tehnologie de ultima generatie si investitii foarte mari pe care le fac asiguratorii in aceste zone, pentru a servisa cat mai mult clientul", a spus invitata.

Presedintele RECREX a aratat ca acest produs este diferit fata de asigurarea de calatorie traditionala. "Diferenta este ca achizitionarea este automata si gestionarea in cazul in care se intampla o dauna este 95% automatatizata. Noi intervenim ca si gestionar, ca si supraveghetor al sistemului, doar 5% din proces, pentru ca toate acestea sunt dezvoltate de o companie din Statele Unite in parteneriat cu RECREX, tocmai pentru a fi cat mai eficienti si a scadea costurile. Daca costurile unui asigurator scad, creste eficienta si scade pretul primei de asigurare. Creste satisfactia clientului final si apoi scade costul pretului de asigurare. Toate aceste tipuri de asigurari sunt pretabile si pentru asigurari de cargo, care sunt dedicate companiilor, dar si asigurarilor maritime. O sa venim foarte curand si cu produse noi pentru zona de RCA si CASCO, care va ajuta foarte mult clientii sa nu mai stea in telefoane sau sa mai stea sa trimita mailuri", a precizat ea.

Recrex este o companie pentru care inovatia si atentia catre necesitatile clientilor sunt obiective fundamentale, asadar aveti si un serviciu global pentru a garanta asistenta juridica corespunzatoare asiguratorilor. Cum functioneaza HUB-ul juridic al RECREX?

Nu fiecare dosar de dauna gestionat poate fi solutionat pe cale amiabila chiar daca in calitate de TPA se depuntoate eforturile, iar asiguratorii au nevoie de servicii de cea mai inalta caliate pentru a fi reprezentati in mod corespunzator si echitabil.

Intrucat asiguratorul este chemat in judecata in tara de domiciliu a pagubitului, clientul trebuie din acel moment sa identifice reprezentare in acel stat, sa mentina legatura cu avocatul, sa se asigure ca a trimis avocatului toate documentele solicitate, sa achite in termen eventuale taxe care pot aparea pe parcursul procesului, etc. Avand in vedere volumul relativ ridicat al dosarelor de dauna cu care un asigurator se confrunta exista posibilitatea ca pentru aceste dosare ce ajung la instanta sa se raspunda mai greu, sau sa nu se gaseasca reprezentare in timp util si astfel se pot pierde termenele pentru depunerea apararilor la instanta.

De aceea, serviciul de HUB juridic oferit de RECREX vizeaza tocmai aspectele de mai sus, prin care urmareste sa eficientizeze gestionarea dosarelor ce ajung la instanta. Aici intervine HUB-ul juridic care in linii mari ofera consultanta asupra dosarelor, faciliteaza accesul la reprezentare juridica in fata instantelor din Europasi nu numai pentru asigurator, respectiv tine o evidenta clara a etapelor din dosar si o comunicare constanta cu clientul si avocatul pentru identificarea celor mai bune solutii.

In momentul in care o cerere de chemare in judecata ajunge la sediul Corespondentului din tara unde a avut loc accidentul, Hub Juridic analizeaza dosarul si propune asiguratorului mai multe optiuni cu privire la modul in care poate actiona. Aici amintim: daca situatia o impune se cere acordul clientului pentru o negociere extrajudiciara si se face o noua oferta de compensatie pagubitului. Doar daca circumstantele din dosar permit asta pentru a evita costuri suplimentare cum ar fi cu reprezentarea, expertize, etc.; sau i se poate facilita comunicarea cu avocati ce ofera reprezentare in tara in care procesul a fost deschis.

"RECREX TPA Services Legal Network ofera acces la reprezentare in fata instantelor prin avocatii colaboratori proprii, cat si in acord cu The Harmonie Group USA, o retea globala de societati de avocatura, accesul la serviciile de reprezentare este disponibil pentru clientii Recrex.

De ce este important sa existe aceasta informare rapida cu privire la necesitatea reprezentarii respectiv oferirea optiunii angajarii unui avocat desemnat pe dosar? Pentru ca, dupa cum cunoastem intampinarea este necesar sa fie depusa intr-un termen specific, ce odata depasit nu profita clientului. In materia dosarelor ce ajung la instanta de esenta este timpul, de aceea clientul odata cu notificarea cererii de chemare in judecata este informat si despre perioada in care are dreptul sa depuna aparari, care sunt costurile, care sunt sansele admiterii cererii reclamantului etc.

In situatia in care Clientul decide angajarea unu avocat in strainatate, HUB Juridic va fi in contact constant cu acesta pentru a fi informat cu privire la solutiile de la fiecare termen de judecata, daca apar costuri noi pe parcursul procesului, cum ar fi expertize sau traduceri, or daca apare posibilitatea incheierii unui contract de tranzactie aspect ce ar fi in beneficiul ambelor parti implicate in proces, asiguratorul si pagubitul.

Toate aceste informatii sunt centralizate si transmise clientului alaturi de opinia HUB Juridic. Asiguratorului ii este mai usor sa ia decizii si sa actioneze pe dosar, deoarece el a fost degrevat de sarcina gasirii si contractarii unui avocat, a supervizarii documentelor depuse, a verificarii constante a statusului dosarului la instanta sau regrese si nu numai. Clientului i se aduc la cunostinta strict informatiile cheie din dosar. Cum cotidianul ne ofera provocari si liste lungi de sarcini managementul timpului este primordial in acest domeniu", ne-a declarat Denisa SIBNESCHI - General Consuel Recrex International.


CITITI PE ACEEASI TEMA:
VIDEO: Daniela BADALUTA: RECREX mizeaza pe digitalizare, dezvoltare globala si planuieste sa se listeze la Bursa

1.496 accesari