1asig.ro
1asig.ro
Cum ii rasplateste inovatia pe ...

Cum ii rasplateste inovatia pe liderii din industria de asigurari

5 min. / 1.540 cuvinte
Industria de asigurari, asa cum o stim, se schimba. In urma pandemiei COVID-19, distribuitorii de asigurari au inteles ca, daca nu vor sa ramana in urma, trebuie sa inoveze. Cum arata, in practica, acea inovatie si ce invata liderii din industria de asigurari despre arta inovarii durabile si la scara larga?

PROMO


Raspunsurile la aceste intrebari, si nu numai, vin de la ACCENTURE, intr-un articol semnat de Silvia MILIAN - Strategy & Consulting Insurance Lead, Iberia.

In distributie exista o tendinta majora spre inovatie. O analiza realizata de catre ACCENTURE, in studiul "Digital Innovation Payback Report", confirma ca, in momentul de fata, categoria de vanzari si distributie atrage cele mai ridicate niveluri de investitii insurtech si de capital de risc - de la finantari initiale, la investitii de tip "late-stage". Acest lucru apare pe fondul pandemiei COVID-19, intrucat furnizorii de asigurari s-au intrecut in a reimagina modul in care distribuie produsele si serviciile personale de asigurare.

Platforma Zelros, de exemplu, ofera, pentru industria de asigurari si cea bancassurance, o modalitate mai eficienta, fluida si personalizata de a distribui produse si servicii de pe liniile personale de asigurare, prin parteneri sau prin canale digitale directe.

Iata ce spune Christophe BOURGUIGNAT - Co-founder & CEO, Zelros: "Asiguratorii sunt din ce in ce mai familiarizati cu datele si Inteligenta Artificiala. In urma conversatiilor cu clientii si partenerii nostri, vedem o schimbare: intrebarea nu mai e "sa folosesc acest tip de tehnologie?" - ceea ce, acum, e evident -, ci "in ce scop si cu ce rezultat masurabil?" Motorul central de ML (Machine Learning) al platformei ramane important, dar ceea ce devine si mai important, atunci cand se utilizeaza solutia pentru productia la scara, este reprezentat de caracteristicile de monitorizare si masurare pentru performantele platformei."

Pentru a lua deciziile, platforma Zelros se conecteaza la datele tuturor asiguratorilor si partenerilor si, de asemenea, propune un catalog preconfigurat de date de asigurare, pentru a optimiza recomandarile si mai mult.

"Cand platforma este optimizata pentru un asigurator, datele sale sunt integrate si putem masura care este deplinatatea acesteia. Cei mai multi asiguratori centrati pe date obtin, astazi, o deplinatate de pana la 60%, in timp ce asiguratorii mai putin maturi sunt, mai degraba, la 5%. Acesta e un indicator excelent pentru a ne ajuta clientii sa isi imbunatateasca performanta, in timp, pe parcursul calatoriei lor digitale", mai spune Christophe BOURGUIGNAT.

Inovatia creeaza o perceptie pozitiva

Inovatia digitala poate genera rezultate financiare pozitive, dar, totodata, e important sa nu subestimam valoarea unei povesti solide de inovare, in conturarea perceptiilor analistilor, investitorilor si clientilor. In cazul Neosurance, compania foloseste instrumente digitale pentru a reinterpreta relatia dintre asigurare si asigurat, aducand partenerii cu un pas mai aproape de clienti.

Diego CAPUTO - Head of Business and Product, Neosurance -, explica: "Platforma noastra deschisa de asigurari - alaturi de expertiza noastra diversa in reglementari pe partea de asigurari, designul UX/UI, ADN-ul si reteaua globale -, reprezinta, cu adevarat, un element care sa permita accelerarea strategiilor de business si de crestere a business-ului pentru partenerii nostri de asigurari. Cu alte cuvinte, aducem companiile cu un pas mai aproape de clienti, ajungand la ei, pe ultima suta de metri, prin cel mai eficient canal, cea mai eficienta interfata pentru utilizatori, cu produsul potrivit si cu un "tone of voice" potrivit." Modelul B2B2C ofera tuturor partilor din lantul valoric o solutie win-win.

Desigur, impactul pozitiv al inovatiei digitale asupra eficientizarii distributiei si a altor procese de asigurare poate fi, de asemenea, o modalitate structurala de reducere a costurilor asiguratorilor.

ALLIANZ Insurance a inregistrat un real succes cu ALLIANZ Claims Hub, o platforma digitala pentru brokeri si clienti ce detin flote de autovehicule, pentru a raporta daunele flotelor auto si pentru a urmari si analiza toate tipurile de daune auto. AXA XL Risk Consulting a dezvoltat oferta Risk Scanning, care combina expertiza industriala a inginerilor de risc ai Iberia si experienta pe partea de daune, in vreme ce GENERALI Italia a lansat asistentul vocal DASy, pentru a simplifica relatiile cu clientii si utilizatorii. Nu exista nici cea mai mica urma de indoiala - asiguratorii de top aplica instrumente digitale inovatoare pentru a transforma valoarea pe care le-o ofera clientilor, iar rezultatele sunt vizibile. Nu numai atat, dar chiar clientii incep sa o solicite. De aici, rezulta si intrebarea: se regaseste inovatia digitala in fruntea strategiei dumneavoastre?

In martie, ACCENTURE a raspuns, AICI, si la intrebarea care-i vizeaza pe liderii europeni in asigurari si modul in care acestia ar trebui sa isi concentreze inovatiile.

832 accesari