44% dintre participantii la cel mai recent sondaj derulat de eJobs Romania spun ca 2022 a fost un an plin de incertitudini si provocari, in timp ce pentru 32,4% a fost un an de crestere, cu surprize placute si mai usor decat 2021. 2 din 10 angajati recunosc ca acesta a fost un an greu.
"A fost, totodata, un an relativ stabil din punctul de vedere al schimbarilor de joburi, in conditiile in care rezultatele sondajului arata ca 68,5% dintre respondenti nu au facut nicio miscare in acest sens. Cu toate acestea, intrebati ce isi doresc cel mai mult de la 2023, raspunsul care apare cel mai des este legat de schimbarea jobului (23,4%). Lista de dorinte continua cu cresterea salariului, sa lucreze pe termen lung de acasa, sa fie promovati, sa isi gaseasca un job pentru ca momentan sunt someri sau sa isi deschida propriul business. Mai putin de 10% spun ca nu au niciun motiv sa aiba asteptari optimiste de la 2023", potrivit platformei de recrutare.
"Atunci cand descriu 2022 drept un an bun, jumatate dintre respondenti se refera, in primul rand, la faptul ca le-a fost marit salariul. 18% si-au gasit jobul mult visat, 12,6% au fost promovati pe o pozitie mai buna in compania pentru care lucreaza, iar 3% si-au deschis propriul business. De altfel, de la an la an, vedem tot mai putine persoane care vor sa treaca de la statutul de angajat la cel de antreprenor. Pe de alta parte, cand vine vorba despre motivele care au facut din 2022 un an prost, raspunsurile sunt canalizate in doar doua directii mari - faptul ca nu si-au putut gasi jobul dorit si faptul ca nu au avut parte de cresteri salariale ", spune Roxana DRAGHICI, Head of Sales in cadrul eJobs Romania.
Potrivit eJobs, in ceea ce priveste perspectivele pentru urmatorul an, 43,9% dintre respondenti spun ca se tem de impactul unei posibile crize economice. 15,5% se gandesc ca le-ar putea scadea veniturile, iar 14,4% iau in calcul ca le va fi mai greu decat in 2022 sa isi gaseasca un job. Tocmai din acest motiv, in acest moment, daca nu mai sunt multumiti de job, 82% dintre respondenti sunt mai degraba dispusi sa aiba rabdare cu locul actual de munca pana vor avea siguranta ca au gasit o varianta de rezerva. Sunt, insa, si 23,4% care nu au nicio temere legat de noul an.
"Foarte interesante au fost si optiunile respondentilor cu privire la tipul de angajator catre care s-ar orienta sau se vor orienta in 2021, pentru ca acestea spun multe despre ce isi doresc, dar si despre directia in care va migra piata. In acest sens, vedem ca 30,2% ar alege o multinationala, aducand, ca prim argument, stabilitatea si capacitatea de a rezista unor socuri economice, iar 21,1% ar alege un angajator care sa le permita sa lucreze exclusiv remote. Companiile romanesti atrag doar 14% dintre respondenti, iar cele de mici dimensiuni 14,2%. Start-up-urile par sa aiba, la acest final de an, cel mai redus capital de incredere din partea candidatilor, in conditiile in care doar 7,2% ar alege sa lucreze intr-o astfel de companie", detaliza Roxana DRAGHICI.
Sondajul a fost realizat in luna in perioada octombrie - noiembrie, pe un esantion de 1.400 de respondenti.
Despre eJobs
Lansata in 1999, eJobs este prima platforma de recrutare din Romania. Incepand cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internationala de media localizata in Zurich, Elvetia. eJobs.ro le ofera clientilor sai cea mai relevanta baza de candidati, pe care o pune la dispozitie prin metode eficiente, utilizand canale de media personale si cunostinte avansate de Performance Marketing si campanii de Employer Branding, precum si tactici de optimizare a rezultatelor de recrutare. Cu 4,8+ milioane de CV-uri, peste 2 milioane de vizitatori unici pe luna si 300.000+ companii care au beneficiat de serviciile lor, eJobs este cea mai mare platforma de recrutare la nivel local.