1asig.ro
1asig.ro
Cristian IONESCU: 2021 va fi un an ...

Cristian IONESCU: 2021 va fi un an al dezvoltarii durabile

5 min. / 1.540 cuvinte
2021 va fi un an dificil, dar va fi un an al dezvoltarii durabile, este de parere Cristian IONESCU, Presedinte Directorat, ASIROM Vienna Insurance Group. Acesta a mai aratat ca piata de asigurari va continua a foloseasca tehnologia in folosul consumatorului.

PROMO


Contactat de Publicatiile XPRIMM, Cristian IONESCU (foto) a raspuns la urmatoarele intrebari:

Cum v-ati adaptat activitatea in 2020 in conditiile create de pandemia de COVID-19?
C.I.: Contextul actual a venit ca o mare provocare, in plus fata de ambitiile pe care ni le-am asumat o data cu initiativele de transformare a companiei. In prima parte a anului, limitarea contactului uman si a deplasarilor, precum si implementarea telemuncii pentru peste 50% din echipa sunt doar cateva dintre masurile luate pentru siguranta clientilor si a angajatilor Asirom VIG.
Am accelerat implementarea proiectelor de digitalizare si folosire a hartiei in cadrul companiei, incepute inca de anul trecut, iar in prezent multe dintre procese si operatiuni sunt disponibile online: de la achizitie si pana la semnarea documentelor.
De asemenea, inca din 2019, avem la dispozitia clientilor numeroase optiuni de platafara cash: plata online pe website-ul Asirom si in portalul myAsirom, internet banking si plati cu cardul in agentii si nu in ultimul rand plata prin aplicatia PAGO. Alocarea banilor pe polita se face complet automat, iar clientii primesc o notificare pe email in cazul in care au optat pentru aceasta modalitate de comunicare.
Tot procesul de daune este digitalizat, de la notificare pana la incasarea despagubirii, iar echipa de customer care este prezenta pe toate mediile de comunicare: la telefon, pe chat, email si mai nou si pe whatsapp.
Inca de la inceputul pandemiei, angajatii au fost informati constant de evolutia situatiei, le-au fost comunicate recomandarile de igiena si preventie si au suport permanent din partea noastra si a departamentelor de HR, Securitate si Comunicare.
In ceea ce ii priveste pe clienti, am luat toate masurile de siguranta in agentiile Asirom, dar in acelasi timp recomandam folosirea online a serviciilor noastre, simple, sigure si accesibile.

Ce v-a marcat cel mai mult in aceasta perioada?
C.I.: Impactul a fost mai mult la nivel uman, emotional, mai degraba decat la nivel de business. Au fost foarte multe schimbari, multe necunoscute, la nivel global, iar noi am facut tot posibilul sa ne adaptam, in timp ce am avut ca prioritate siguranta angajatilor, colaboratorilor si clientilor nostri.
La nivel de business, si spun asta cu bucurie, consumatorii au devenit mai atenti la cat de important este sa te simti bine si in siguranta la tine acasa. Ca de fapt acasa este mai mult decat o locuinta, ca afacerea si investitiile noastre au nevoie de protectie si ca siguranta inseamna preventie, inainte de toate.

Cum v-au fost accelerate planurile de digitalizare? Cum s-a schimbat distributia in acest an (online vs traditional)?
C.I.: Principalul nostru obiectiv a fost sa fim aproape de client, ca si pana acum, chiar daca contextul social a fost unul dificil. Astfel, ne-am concentrat toate eforturile pentru a oferi un customer journey accesibil, simplu si sigur, indiferent de canalul ales de client. Agentille au fost si sunt toate deschise, partenerii nostri au promovat ca intotdeauna produsele si serviciile Asirom, si am adus in online tot ce are nevoie clientul - achizitie, plata, daune, consultanta si asistenta.
Schimbarea pentru noi a insemnat dezvoltare, pe toate palierele.

Cum s-a facut gestionarea daunelor online?
C.I.: Inca de anul trecut, gestionarea daunelor online la Asirom a fost un pilon strategic in procesul de digitalizare a companiei.
Avem unul dintre cele mai dezvoltate si accesibile sisteme de notificare online, 100% digital, de la primul pas de notificare a unei daune pana la inchiderea dosarului de dauna.
Daunele auto, locuinta, bunuri si sanatate se pot notifica online in mai putin de 10 minute. Daca avem nevoie de informatii suplimentare pentru dosarul tau de dauna, esti anuntat pe email sau sms, iar documentele lipsa sunt colectate tot electronic. Apoi primesti oferta de despagubire, completezi cererea de despagubire online in doar 3 pasi, si primesti banii in cont.
Ai la dispozitie si intreaga retea de service-uri si toate facilitatile oferite. Iar daca vrei sa ceri o reconstatare, o poti solicita tot online, pe asirom.ro.
Astfel, efortul depus de catre client este minim, toate aplicatiile sunt simplu de utilizat, primesti ajutor la fiecare pas si nu este nevoie de deplasare la un centru de constatare sau in agentie pentru depunerea documentelor.
Mai mult, echipa de customer care te poate ajuta sa iti gestionezi dauna oferindu-ti suport in completarea documentelor, precum si informatii despre statusul dosarului tau, toate aceste lucruri putand fi facute prin toate canalele mentionate mai devreme: chat, email, telefon sau whatsapp.

Care au fost asigurarile vedeta din acest an si cum le-ati pus in evidenta?
C.I.: In primele 9 luni am inregistrat rezultate bune, pentru care suntem recunoscatori, mai ales ca am trait cu totii intr-un context neasteptat si dificil. Ne-am urmat strategia, astfel ca asigurarile facultative au generat 75% din subscrieri, in timp ce veniturile din prime de asigurare obligatorii RCA detin o pondere de 25% din portofoliu. Per total, am inregistrat o crestere de peste 20% fatade aceeasi perioadaa anului trecut.
Casco a fost una dintre cele mai importante clase de asigurari din portofoliu, cu o pondere de 32%. Am introdus si procesul de Inspectie de risc online, simplificand si mai mult achizitia pentru client. Doar accesezi un link, faci poze masinii si raportul de inspectie de risc este atasat politei tale.
Ne-am concentrat si pe vanzarea de produse dedicate locuintei si bunurilor, si bineinteles, a asigurarilor de sanatate.
Dezvoltarea acestei linii de business reprezinta un punct strategic pe agenda noastra. Ne-am dorit un produs usor customizabil, pe care l-am adus aproape de client. Astfel, am fost primul asigurator de pe piata din Romania care a introdus serviciile de telemedicina, alaturi de Telios, oferind asiguratilor acces la serviciile medicale, online si telefonic, 24/7. Am mers si mai departe si am inclus in asigurare, pe langa specialitatile medicale uzuale, servicii de nutritie, psihologie, follow-up, second opinion si emitere de retete, totul intr-un produs care deserveste clientul 360, atat offline, cand are nevoie sa mearga intr-o clinica pentru o consultatie fizica, dar si online, pentru o opinie medicala.

Ce asteptari aveti de la 2021? Cum vedeti evolutia activitatii in industria de asigurari?
C.I.: Cu siguranta, vom ramane proactivi si vom sustine dezvoltarea si adaptarea noastra la schimbarile pe care manifestarea pandemiei le genereaza. Mai mult ca niciodata, suntem determinati sa folosim tehnologia in folosul consumatorului, sa inovam si sa aducem simplitate si sustenabilitate prin produsele si serviciile oferite.
2021 va fi un an dificil, in care vom folosi lectia invatata in 2020, in care ne propunem sa ducem la nivelul urmator multe din implementarile facute intr-un ritm alert si sa le rafinam. Ramanem optimisti ca 2021 va fi un an al dezvoltarii durabile.

Mai multe raspunsuri pe aceste subiecte, si nu numai, gasiti in Editia Speciala a Revistei PRIMM Asigurari & Pensii, din luna decembrie 2020, ce a fost lansata intr-un format digital multimedia.

1.870 accesari