1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Companiile directioneaza mai mult ...

Companiile directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital (studiu)

Companiile din majoritatea industriilor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing (58%) catre activitati din mediul digital, potrivit celei mai recente editii a studiului Chief Marketing Officer, realizat de Universitatea Duke cu sprijinul Deloitte.

Cei mai mari investitori in marketing digital sunt companiile din comunicatii si media, care directioneaza 90% din bugetul de marketing catre aceasta zona, si cele din comert (87%), urmate de cele din domeniul tehnologiei (70%). La polul opus, printre companiile care inca implementeaza o pondere importanta de activitati de marketing diferite de cele digitale se numara cele din sanatate, care directioneaza doar 51% din buget catre marketingul digital, din energie (53%) si din domeniul financiar-bancar si al asigurarilor (61%).

Potrivit studiului, categoriile de cheltuieli pentru activitatile de marketing digital, sunt in continuare dominate de publicitate (paid media), cu 44% din bugetul dedicat mediului digital, incluzand SEO, publicitate la posturi TV digitale, video-uri create pentru mediul online sponsorizate etc. A doua categorie de cheltuieli, cu 34% din bugetul de marketing digital, o reprezinta promovarea pe canalele proprii (owned media), care se refera la mesaje de marketing prin e-mail, inclusiv instrumentele de automatizare a acestora, dezvoltarea propriilor site-uri si a platformelor online, asistenta oferita clientilor in urma procesului de vanzare prin solutii digitale precum chatboturile etc. A treia categorie de cheltuieli (11%) este reprezentata de actiunile care genereaza notorietate, dar care nu sunt controlate de companii (earned media), cum ar fi recenziile, continutul generat de utilizatori etc.

Ponderea cheltuielilor cu promovarea pe dispozitivele mobile si in social media revine la valorile inregistrate inainte de pandemie si ajunge la 14%, respectiv 15% din bugetul de marketing, dupa ce ambele au urcat la 23% in primele luni de la izbucnirea pandemiei de COVID-19.

Studiul arata ca, pe masura ce organizatiile devin mai experimentate in implementarea de tactici de marketing digital, nivelul investitiilor in anumite actiuni specifice acestui domeniu stagneaza sau chiar scade. De exemplu, activitati precum imbunatatirea aplicatiilor companiei, gestionarea datelor personale si marketingul digital direct au inregistrat scaderi in ultimul an. In schimb, companiile investesc in activitati care vizeaza optimizari ale site-urilor (75%), in colectarea si analizarea datelor (67%) si in promovarea pe canale digitale, inclusiv motoare de cautare (64%).

"Acum doi ani, profesionistii in marketing au fost nevoiti sa se adapteze rapid la o noua realitate in care interactiunea fizica nu era posibila si sa gaseasca solutii de a transpune activitatile de marketing in online pentru a-si ajuta companiile sa pastreze legatura cu clientii existenti, dar si sa atraga noi clienti. Activitatile de marketing digital au reprezentat unul dintre pilonii succesului inregistrat de organizatii in perioada pandemiei, iar acum am intrat intr-o noua etapa, in care folosirea de noi tactici si de instrumente, cum ar fi colectarea si analizarea datelor, creeaza premisele unei abordari mai structurate si mai usor de masurat", a spus Ruxandra BANDILA, Director Marketing si Business Development, Deloitte Romania.

Concluziile raportului subliniaza ca specialistii in marketing au un apetit tot mai mare pentru investitiile in modalitati care sa-i ajute sa obtina informatii legate de clientii si de potentialii lor clienti, tinand cont de faptul ca ponderea cheltuielilor destinate colectarii si analizei datelor (analytics) a ajuns la un nivel record de 9% din bugetul de marketing, iar tendinta ascendenta este de asteptat sa se mentina in urmatorii trei ani si sa ajunga la aproape 15%. Specialistii in marketing folosesc analizele de date in aproape jumatate din deciziile pe care le iau (49%), comparat cu 38%, inainte de pandemie, iar, dintre toate sectoarele de activitate, comertul este cel mai inclinat sa utilizeze analizele de date disponibile sau solicitate (69%).

In ceea ce priveste echipele de marketing, raportul arata ca se mentine preferinta pentru munca de acasa, respondentii confirmand ca aproape jumatate din echipele lor (49%) lucreaza de acasa tot timpul, in timp ce 58%, doar partial.

Raportul Chief Marketing Officer este efectuat pe baza raspunsurilor a peste 270 de profesionisti in marketing care sunt membri ai echipelor de top management, de la companii ce activeaza in 15 sectoare din SUA. Raportul analizeaza principalele teme pentru liderii de marketing si pentru alte parti interesate in contextul post-pandemic.