1asig.ro
1asig.ro

Christian MUMENTHALER, Swiss Re: Pentru a acoperi viitoarele pandemii este nevoie de noi sisteme

5 min. / 1.540 cuvinte
Pandemia a facut ca asiguratorii sa se confrunte cu un torent neasteptat de cereri de despagubire pentru riscul de intrerupere a afacerii, noteaza Financial Times.

PROMO

Industria de re/asigurari nu a reusit sa anticipeze costurile economice complete ale pandemiei COVID-19, intrucat nu a prevazut cat de departe vor merge guvernele din intreaga lume pentru a proteja cetatenii, a declarat Christian MUMENTHALER - CEO, Swiss Re, intr-un interviu acordat pentru Financial Times. Potrivit acestuia, guvernele nu au reactionat asa cum anticipau multe dintre modelele industriei de profil, care nu au anticipat ce povara economica sunt dispuse sa sufere guvernele pentru a-si proteja cetatenii.

"Singurul lucru pe care nimeni dintre noi nu l-a presupus a fost... o greutate mai mare decat am crezut asupra vietii umane. Valoarea vietii umane a crescut masiv... Nu am prevazut ca vor inchide totul", a declarat, pentru Financial Times, CEO-ul Swiss Re. "Intreaga industrie va trebui sa revizuiasca unele dintre aceste modele", a mai spus Christian MUMENTHALER, pentru Financial Times (FT).

Pandemia a facut ca asiguratorii sa se confrunte cu un torent neasteptat de cereri de despagubire pentru riscul de intrerupere a afacerii, inaintate de companiile care au inregistrat pierderi pe fondul masurilor de carantina instituite din cauza virusului. In instante din intreaga lume, arata FT, unii asiguratori contesta in forta astfel de cereri, argumentand ca destinatia politelor nu a fost sa acopere costurile economice ale unei pandemii.

"Intregul subiect al intreruperii afacerilor nu se regasea pe radar - nu fusese prevazut", a subliniat, pentru FT, Christian MUMENTHALER.

Swiss Re a prognozat ca, per ansamblu, industria de asigurari Property&Casualty va inregistra pierderi de 50-80 de miliarde de dolari, pe fondul cererilor de despagubire pe segmente precum travel sau anularea de evenimente. In schimb, in timpul pandemiei COVID-19, cererile de despagubire pe segmentul de polite de viata si de sanatate au fost relativ scazute, noteaza Financial Times. Swiss Re se asteapta la pierderi de 3 miliarde de dolari, cu aproximativ 700 de milioane de dolari din aceasta suma pe segmentul de viata si sanatate.

Ca si alti reprezentanti ai industriei de profil, Christian MUMENTHALER - CEO, Swiss Re -, arata ca, pentru a acoperi viitoarele pandemii, este nevoie de noi sisteme. "Singura optiune viabila, din punctul meu de vedere, este ca guvernele, care oricum ar fi trebuit sa participe, sa se gandeasca la ce mecanisme vor sa aiba in viitor, pentru a fi mai eficiente in cazul viitoarelor pandemii."

Companii de asigurari din intreaga lume au facut lobby pentru noi programe de asigurari pandemice care sa fie sustinute de guverne, similare planurilor existente pentru atacurile teroriste. Progresul, insa, a fost lent in acest sens, deoarece guvernele s-au concentrat pe gestionarea consecintelor imediate ale COVID-19. Christian MUMENTHALER sustine ca, in perioada 2021-2022, pierderile globale generate de pandemie vor fi de 12 trilioane de dolari, o suma "mult mai mare decat intregul capital din asigurari si reasigurari."

De-a lungul anului 2020, pe radarul Swiss Re nu s-a aflat doar pandemia COVID-19, ci si incheierea unor parteneriate cu companii precum Ikea si Daimler, in speranta ca, aducand asigurarile aproape si de alte achizitii, ar determina oamenii sa incheie polite de asigurare.

"Conform neurostiintei, cumpararea de asigurari este un act extrem de nefiresc. Trebuie sa te gandesti la viitor, trebuie sa te gandesti la lucruri negative, precum riscurile... Cumpararea asigurarilor este un act foarte dificil. Ceea ce exploram este: pot asigurarile, in viitor, sa faca parte din alte produse?", a declarat Christian MUMENTHALER, pentru sursa citata.

In acest sens, CEO-ul Swiss Re a indicat un parteneriat Swiss Re - Ikea, ca exemplu al acestei abordari. "Ikea vrea sa vanda (asigurari) proprietarilor de locuinte, dar nu vrea sa fie intr-un spatiu reglementat, asa ca avem o platforma white-labeling de asigurari, iptiQ, care poate fi de ajutor."

Interviul acordat de Christian MUMENTHLAER pentru Financial Times poate fi accesat AICI.

858 accesari