1asig.ro
1asig.ro

Cele trei stadii de "maturizare" a Inteligentei Artificiale in asigurari

5 min. / 1.540 cuvinte
Inteligenta Artificiala - AI reprezinta un subiect discutat, astazi, in majoritatea domeniilor de business, si nu numai. Iar zona financiara si, bineinteles, domeniul asigurarilor, nu fac exceptie de la regula.

PROMO


De altfel, conform raportului "AI in Fintech Market - Global Forecast to 2022" publicat recent, Inteligenta Artificiala folosita in piata globala de Fintech (n.red. concept care defineste "programe software si alte tehnologii care sprijina sau permit acordarea de servicii bancare si financiare" sau "o intreaga grupa de tehnologii inovatoare folosite in domeniul financiar") este asteptata sa creasca de la o valoare de 1.337,7 milioane de dolari, in 2017, la 7.305,6 milioane de dolari pana in anul 2022. Factorii care stau la baza acestei dezvoltari includ cresterea volumului de date folosite de companii, numarul din ce in ce mai mare de colaborari de business, respectiv operatiuni financiare din ce in ce mai eficiente.

3 stadii de "maturizare" a tehnologiilor AI in asigurari

Intr-un keynote speech recent, adresat cu prilejul unei conferinte din Boston dedicate digitalizarii in asigurari, Jerry GUPTA, Senior Vice President, Swiss Re, a subliniat ca in domeniul asigurarilor se resimt din ce in ce mai mult efectele utilizarii Inteligentei Artificiale, care "este aici ca sa ramana". De altfel, in ultimii ani, aceasta tehnologie emergenta a fost folosita in distributia politelor si in procesarea dosarelor de dauna, iar companiile o utilieaza in prezent in procesele de subscriere si de stabilire a preturilor produselor.

In opinia lui GUPTA, asigurarile se afla in al doilea moment din cele trei stadii de implementare a Inteligentei Artificiale: oamenii lucreaza la proiecte organizationale de IT si apoi le permit computerelor sa preia task-urile, dintr-un anumit punct incolo. Astfel, companiile au depasit zilele in care oamenii erau responsabili atat pentru scrierea codului necesar programelor de software, cat si pentru executie.

Al treilea stadiu al implementarii AI presupune ca masinile/ computerele vor rezolva majoritatea task-urilor. De altfel, computerele invata deja singure si comunica unele cu altele, permitand asiguratorilor sa primeasca o cantitate nelimitata de date de la dispozitive conectate la internet, de la senzori instalati pe masini si nu numai. Aceasta tendinta va duce la o "uberificare" a asigurarilor, unde "niciun alt om, in afara de programatori, nu va mai fi implicat", a precizat Jerry GUPTA.

Dovada ca intregul domeniu se indreapta catre aceasta situatie este data si de faptul ca 1 din 5 start-up-uri din asigurari de astazi foloseste cu precadere servicii bazate pe Inteligenta Artificiala, conform unei cercetari realizate de Swiss Re. Cu toate acestea, 100% din companiile Insuretech intalnite de reasigurator includ cel putin o componenta bazata pe AI in produsele lor.

Printre cele mai recente exemple de start-up-uri care se bazeaza pe AI se numara, de exemplu, AcuteIQ, care foloseste tehnologii de tip "machine learning" pentru a identifica cele mai bune perspective pentru un produs de asigurare sau Albert, o platforma de sfaturi financiare bazata pe AI.

In opinia lui GUPTA, o dependenta totala de computere va avea loc in urmatorii 25 de ani, insa exista mai multe provocari peste care trebuie sa treaca companiile pentru a ajunge in acest stadiu. Printre ele se numara confidentialitatea datelor, integrarea sistemelor, dar si potentialul impact asupra brand-ului. Ramane de vazut ce pasi vor urma asiguratorii in perioada urmatoare pentru a le depasi.

Surse:
6.541 accesari