BCR este brandul care a generat cele mai multe conversatii in randul
utilizatorilor din mediul online in intervalul 26 februarie - 11 martie
2014, respectiv 507. Pozitia a doua este ocupata de Banca TRANSILVANIA,
care a inregistrat un numar de 306 mentiuni, in timp ce pe locul al
treilea se claseaza CEC Bank, cu un numar de 256 de discutii create, se
arata intr-o analiza publicata de agentia EXACT Cercetare si
Consultanta.
Ultima pozitie a clasamentului este ocupata de Alpha Bank, cu doar 18 mentiuni inregistrate in intervalul monitorizat.
In cazul BCR, temele care au generat cel mai mare "buzz" in mediul online sunt reprezentate, pe de-o parte, de anuntul obtinerii unui profit de 600 de milioane lei la finalul anului 2013 si de raportul BCR privind impactul situatiei economice din Ucraina asupra Romaniei, iar pe de alta parte, de informatia referitoare la indisponibilitatea platformei de internet banking in data de 27 februarie.
Facebook a reprezentat principala platforma de comunicare, aici fiind inregistrate aproape o treime din totalul conversatiilor. Important de mentionat este faptul ca 88% dintre discutii se refera la actiuni intreprinse de brand, 54 % dintre conversatii apartinandu-le utilizatorilor de sex masculin.
Banca TRANSILVANIA a starnit interesul utilizatorilor de internet prin intermediul campaniei "Castiga un iPhone 5S Gold". Pentru a putea intra in concurs, doritorii si-au deschis cont pe site-ul Bancii TRANSILVANIA, beneficiind astfel de simulari de credite si depozite, aplicatii online si produse favorite. O alta tema de discutie a fost reprezentata de existenta unui val de atacuri de tip phishing, ce a vizat clientii de internet banking. Dupa obtinerea datelor bancare prin intermediul paginilor phishing, escrocii informatici faceau plati online in numele victimelor si le goleau conturile.
In cazul Bancii TRANSILVANIA, site-urile de stiri sunt principala platforma de comunicare, userii de sex masculin reprezentand in acest caz peste 60% din totalul acestora.
Procentul userilor de sex masculin depaseste cifra de 70% in cazul celor care comenteaza cu privire la actiunile CEC Bank. Pentru aceasta banca, conversatiile generate ca urmare a unor initiative ale brandului ating 94%. O explicatie a acestei cifre o constituie principala tema de discutie din perioada monitorizata, care a fost intens acoperita in zona Timisoarei: imprumutul in valoare de 60 milioane de lei acordat de CEC Bank Consiliului Judeten Timis. Site-urile de stiri raman si in cazul CEC Bank principala platforma de comunicare.
Privind spre institutia bancara care a generat cele mai putine mentiuni - ALPHA Bank, nu putem declara ca exista un trend in ceea ce priveste comunicarea. Conversatiile acopera teme diverse: de la aplicatia Alpha Safe Access (dispozitiv de securitate), la competitiile la care Alpha Bank este partener (Mediafax Foto - Best of 2013, Olimpiada micilor bancheri) si pana la informatii privitoare la produsele bancare oferite.
Analiza a fost realizata cu ajutorul ZURF, instrument detinut de EXACT Cercetare & Consultanta (parte a BBDO Group), ce monitorizeaza conversatiile din mediul online in timp real, oferind in acelasi timp si un istoric al acestora. EXACT Cercetare si Consultanta este o agentie full-service, activa pe piata din anul 2008.
Ce banci starnesc cele mai multe discutii din mediul online?
Din aceeasi categorie
Cele mai citite