Leader Team Broker explica de ce ar trebui sa se fereasca detinatorii de asigurari CASCO pentru a evita situatia in care asiguratorul le cere banii inapoi pentru reparatii.
In doua situatii des intalnite asiguratul CASCO trebuie sa suporte integral costurile reparatiilor platite de asigurator:
-Retragerea plangerii si renuntarea la pretentii
-Anuntul actului de distrugere direct la asigurator, fara recipisa de la Politia Judiciara
Prin comparatie cu asigurarea de raspundere civila pentru autovehicule (RCA) care are un caracter obligatoriu si asigura partea vatamata intr-un incident rutier, asigurarea de tip Casualty & Collision (CASCO) asigura riscurile asociate altor evenimente, nu neaparat a celor care tin de accidente rutiere, cum ar fi avariile provocate de calamitati naturale, incendiu, trasnet, explozie, furtul autovehiculului, sau avariile provocate acestuia in urma tentativei de furt, avarii provocate de caderi de corpuri pe autovehicul sau vandalism.
"In primul rand, ceea ce trebuie sa stie orice detinator de CASCO este ca, in situatia unor avarii provocate intentionat autovehicului de o persoana, sau un animal domestic nesupravegheat- zgarieturi, taierea anvelopelor, furtul oglinzii - asiguratorul e foarte interesat sa afle cine este faptasul, ca sa isi recupereze banii de la acesta prin regres. Ce se intampla adesea este ca odata ce o persoana isi vede masina reparata, tinde sa renunte la acuzatii sau pretentii, fie la indemnul politiei - care nu reuseste sa identifice vinovatul, fie in fata asiguratorului pe care il impiedica sa isi exercite dreptul la regres - ceea ce inseamna ca asiguratul nu accepta sa devina parte civila la un eventual proces. Odata ce asiguratorul nu mai poate urmari faptasul, si nu i-a fost conservat dreptul la regres, isi va recupera banii de la asigurat", declara Marius Constantinescu, Director de Daune Leader Team Broker de Asigurare.
"A doua situatie pe care un asigurat CASCO trebuie sa o evite este aceea de a anunta cazuri penale cum sunt cele de vandalism sau distrugere - spargerea cauciucurilor, zgariatul cu obiecte dure, furtul oglinizor sau al stergatoarelor, sau avaria - ciocnirea cu un alt autoturism, direct la asigurator, fara sa fi obtinut in prealabil o recipisa de la Politia Judiciara pe raza careia s-a produs infractiunea. Atentie, astfel de cazuri nu se raporteaza la Politia Rutiera. Practic, la Politia Rutiera se anunta doar accidentele si avariile care au loc in parcari, atunci cand pagubitul nu detine asigurare CASCO", adauga Marius Constantinescu.
In general, asigurarea CASCO se ofera autovehiculelor cu vechime de pana la opt ani, doar anumite societati primind in asigurare vehicule mai vechi (dar pana la 12 ani). In Romania, conform datelor ASF, un procent de aproximativ 24% dintre soferii auto detin asigurare CASCO.
"Costurile unei asigurari CASCO variaza intre 380 si 800 Euro pe an pentru o masina noua a carei valoare este 10 000 Euro. Ca sa reduca aceste costuri, asiguratul poate opta pentru fransiza. Aceasta este o suma pe care trebuie sa o achite in caz de dauna. Ea are o valoare fixa, sau reprezinta un anumit procent din valoarea asigurata. Daca opteaza pentru o asigurare cu fransiza, asiguratul va plati mai putin pentru polita CASCO, dar, la un eventual accident, va trebui sa achite o suma mai mare, in functie de valoarea asigurata", declara Alexandra Durbaca, Director Executiv Leader Team Broker de Asigurare.
Gradul de diferentiere a produselor de asigurare de tip CASCO existente pe piata din Romania este dat de riscurile suplimentare pe care le poate acoperi produsul - vandalism, asigurarea persoanelor sau a bagajelor, asistenta rutiera, dar si din includerea unei fransize in contractul de asigurare.
Principalele riscuri asigurate prin CASCO sunt legate de ciocniri, loviri, zgarieri, caderi, rasturnari, incendii, calamitati naturale sau furt. Pentru o prima suplimentara, mai pot fi incluse clauze speciale pentru acte de vandalism - ce acopera inclusiv anvelopele taiate, fara ca autovehiculul sa fi avut si alte avarii, furt partial fara urme de efractie, circulatia in afara drumurilor publice, apa la motor, pierderea cheilor sau reintregirea automata a sumei asigurate.
"Este util sa optezi pentru o polita de asigurare CASCO ce permite, sau are inclusa, reintregirea sumei asigurate. Mai exact, urmare unor daune survenite pe parcursul derularii contractului de asigurare CASCO, valoarea asigurata a autoturismului va reveni intotdeauna la cuantumul specificat in contract ca suma asigurata, cu sau fara plata unei sume suplimentare pentru acest lucru", explica Marius Constantinescu.
Departamentul intern de daune al Leader Team Broker a inregistrat in prima jumatate a anului un procent de 15% cazuri in care clientii asigurati se aflau in situatia de a-si retrage acuzatiile, dintr-un total de 480 daune rezolvate.
La finalul anului 2018, Leader Team Broker a raportat prime subscrise in valoare de 5 milioane de euro.