1asig.ro
1asig.ro

Blocarea Canalului Suez, un eveniment semnificativ de pierderi pentru reasiguratorii globali

5 min. / 1.540 cuvinte
Blocarea Canalului Suez si intreruperea rezultata a transportului maritim global ar putea provoca un mare eveniment de pierderi pentru industria de reasigurari, sustine Fitch Ratings. Acest eveniment va reduce veniturile reasiguratorilor globali, dar nu ar trebui sa le afecteze in mod semnificativ profilurile de credit, in timp ce preturile pentru reasigurarea maritima vor creste in continuare. Potrivit Fitch Ratings, pierderile finale provocate de acest incident ar putea ajunge cu usurinta la sute de milioane de euro.

PROMO


Ieri, 29 martie, autoritatile locale declarau ca nava Ever Given, care esuase pe Canalul Suez in urma cu o saptamana fusese partial eliberata si precizau ca traficul de-a lungul Canalului Suez ar putea fi reluat in cateva ore. Ceea ce s-a si intamplat, arata autoritatile egiptene, citate de presa internationala, Canalul Suez fiind deblocat, dupa ce nava Ever Given a fost eliberata si repusa in circulatie. Sute de nave au fost blocate timp de mai multe zile ca urmare a acestui eveniment.

Accidentele care implica nave mari de tipul portcontainerelor pot cauza revendicari de peste 1 miliard de dolari pe segmentul property, subliniaza Fitch Ratings, insa aceste revendicari sunt legate, in principal, de salvare. Cum nava Ever Given ar putea sa isi reia traseul, dupa ce a fost eliberata si repusa in circulatie, despagubirile pe segmentul de asigurari Hull si Cargo, inclusiv salvarea (ce va fi suportata de asiguratorul Hull al proprietarului navei), ar trebui sa ramana semnificativ sub nivelul de 1 miliard de dolari.

Sursa citata mai arata ca, cel mai probabil, vor exista si cereri de despagubire si din partea altor entitati, cum ar fi celelalte nave blocate timp de cateva zile, pentru pierderi legate de bunuri perisabile, precum si intreruperi la nivelul lantului de aprovizionare. In plus, pot aparea cereri de despagubire si din partea Autoritatii Canalului Suez, pentru pierderea veniturilor. Potrivit rapoartelor de presa locale, peste 300 de nave au fost blocate la ambele capete ale Canalului Suez.

O mare parte a acestor pierderi va fi, cel mai probabil, reasigurata de un panel global de reasiguratori, iar acest eveniment semnificativ de pierderi ar trebui sa fie neutru pentru profilurile lor de credit. Cu toate acestea, incidentul va adauga presiune asupra veniturilor din H1 2021 - venituri care au fost deja afectate de alte evenimente catastrofale, cum ar fi furtunile de iarna din SUA, inundatiile din Australia, precum si pierderile suplimentare legate de pandemia COVID-19.

Anul trecut, reasiguratorii globali au raportat scaderi semnificative ale veniturilor, urmare a despagubirilor platite pe fondul pandemiei COVID-19 si a rezervelor de dauna aferente. In acest context, succesiunea evenimentelor catastrofale din 2021 va pune o presiune suplimentara pe pietele comerciale de asigurari si reasigurari, majorand preturile si mai mult pe o piata care se confrunta deja cu multiple provocari, mai subliniaza Fitch Ratings.

1.236 accesari
Sondaj

Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

- Institutiilor din domeniul financiar (ASF, BNR etc)
- Asociatiilor din domeniu
- Companiilor (asiguratori, banci, administratori de pensii etc)
- Scolilor
- Institutiilor statului
- Altele (va rog mentionati la rubrica de comentarii)


PROMO