1asig.ro
1asig.ro
Bilant dupa mai bine de jumatate ...

Bilant dupa mai bine de jumatate de an de la declansarea pandemiei COVID-19. Ce strategii au brokerii de asigurare pana la finalul anului

5 min. / 1.540 cuvinte
Dupa mai bine de jumatate de an de la declansarea pandemiei de COVID-19, piata de asigurari din Romania a demonstrat ca a depus eforturi cosiderabile pentru a se adapta noii realitati si a gasit solutii pentru a fi aproape de consumatori in tot acest timp. Afla cum si-au desfasurat activitatea si ce strategii au in ultima parte a acestui an brokerii de asigurare chestionati de 1asig.ro.

PROMO


Brokerii de asigurare au ramas activi si au gasit solutii sa fie aproape de clienti, atat in perioada de lockdown, cat si in starea de alerta (care se mentine si in present), in principal prin dezvoltarea tehnologica.

Pentru SAFETY Broker ultimele peste 6 luni au fost lunile in care a regandit strategia de comunicare cu clientul. "Am venit in sprijinul clientilor livrand asigurarile la domiciliu si incurajand doar plata cu cardul. Am reorganizat modul de lucru, am pus accentul pe sanatatea si siguranta echipei si, desi am fost la distanta, am comunicat mai mult si am fost mai conectati", a declarat Viorel VASILE, CEO, SAFETY Broker.

Conform acestuia, in perioada starii de urgenta, cel mai afectat segment a fost CASCO, in conditiile in care restrictiile de circulatie au condus la amanari de plata sau chiar la suspendarea acestui tip se asigurare.

La randul sau, Marius LASLO, Director Executiv, DESTINE Broker, a explicat ca, in aceasta perioada, brokerul a luat in ritm accelerat o serie de masuri speciale, fara precedent, pentru a-si proteja atat clientii, cat si angajatii de riscul infectarii cu noul coronavirus (SARS-CoV-2), asigurand, in acelasi timp, continuitatea operatiunilor curente in deplina siguranta. De asemenea, a implementat modalitati de plata cu cardul pentru a evita pe cat posibil contactul cu clientii sau numerarul si a dotat echipa cu cu tehnica pentru a putea lucra de acasa.

"Distantarea sociala este un impediment in industria asigurarilor, intrucat relatia directa dintre client si consultant reprezinta unul dintre pilonii fundamentali pe care se sprijina un business in acest domeniu. Aceasta criza prin care trecem va determina o schimbare in comportamentul consumatorilor si al tuturor clientilor, prin cresterea gradului de utilizare a platformelor online pentru achizitia si administrarea politelor de asigurare", este de parere Marius LASLO.

Si Cerasela CHIRIAC, Owner, INTER Broker, a aratat ca, in tot acest timp, brokerul a continuat sa fie activ si si-a adaptat constant strategia. "Provocarile de ordin operational, legate de costuri, de procesul de comunicare cu clientii, precum si incarcarea psihologica pe temele legate de sanatatea famililor, ne-au incercat din plin", a mai spus ea.

"Analizand retrospectiv ultimele peste 6 luni ale activitatii, cuvantul potrivit ar fi "provocare" urmat de "mobilizare, schimbare si actiune". Am cautat si gasit parghiile necesare bunei continuari a activitatii de intermediere, concomitent cu protejarea clientilor/ angajatilor/ colaboratorilor. Schimbarile au fost transformate pas cu pas in adaptari la situatiile actuale, astfel incat pandemia sa nu determine intreruperea comunicarii ,ci continuarea intermedierii in folosul clientilor nostri", a afirmat Delia TRAISTARU, Director de Dezvoltare, DAW Management Broker, pentru 1asig.ro.

"Am sesizat schimbari comportamentale in analizele nevoilor clientilor, ce au inceput sa constientizeze mai mult importanta asigurarilor, inclusiv a celor de sanatate. Chiar daca veniturile unor clienti au fost afectate de perioada pandemiei, acestia au inteles necesitatea acoperirii prin polite de asigurare a riscurilor cu un potential de impact mai mare asupra vietii lor", a adaugat aceasta.

Si Otilia MIHAI, Director General, Consultant AA Broker, a remarcat faptul ca romanii sunt mai interesati de acoperirea riscurilor pe care le percep ca fiind imediate sau cu un potential de impact mai mare asupra vietii lor.

Intrebata cum ar caracteriza ultimele 6 luni, marcate de pandemie, pentru companie si piata, dar si cu anticipeaza acest final de an, Otilia MIHAI a declarat: "Poate ca putem vorbi de schimbari comportamentale mai mari sau mai mici, diferente care, puse cap la cap duc si ele la atitudini complet diferite, fie ca ne dam seama sau nu. Nu stiu daca au intrat inca in rutina de zi cu zi, insa unele schimbari se observa. Trebuie, insa, sa tinem seama de un indicator: prudenta. Poate ca veniturile consumatorilor de asigurari au scazut, insa nu atat de mult incat sa se vada si in vanzarile companiilor atat de asigurare cat si de brokeraj".

Totodata, contactat de 1asig.ro, Stefan PRIGOREANU, CEO, MILLENIUM Insurance Broker (MIB), a subliniat ca ultimele peste 6 luni au fost foarte aglomerate: "Nicicand nu am mai facut atatea schimbari si adaptari de fluxuri si operatiuni, folosind tot ceea ce se putea din punct de vedere tehnologic. Piata de asigurari nu pare foarta afectata per anasamblu, pentru ca asigurarile de calatorie, picate in proportie de 60%, au fost inlocuite cu asigurari de sanatate. Cele mai importante momente au fost cand am inchis activitatea la birou si ne-am organizat sa lucram de acasa, urmata de revenirea treptata si prudenta a tuturor angajatilor".

In opinia lui George ZAHARESCU, Directorul General al PRESTIGE Insurance Broker de Asigurare, ultimele 6 luni se pot sintetiza intr-un adevarat test pentru piata de asigurari si mai ales pentru brokeri. "Pot spune ca pandemia COVID-19 a schimbat putin regulile jocului in sensul accelerarii procesului de transfer a activitatii de intermediere a politelor de asigurare in spatiul/ mediul online, cu personal lucrand in cea mai mare parte de acasa. Activitatea angajatilor de la distanta si adaptarea logisticii intregului sistem de lucru, au solicitat la maxim mangementul si resursele companiei. Am reusit in demersurile noastre de digitalizare, digitalizarea reprezentand de ceva vreme, o tendinta si totodata o dorinta a brokerului nostru de a simplifica procesul de emitere a politelor de asigurare. Concluzionand, as putea spune ca ultimele 6 luni marcate de pandemie au fost un adevarat test de implementare rapida a politicilor noastre privind digitalizarea, dar si de anduranta in conditiile vitrege ale pietei din aceasta perioada".

Strategia brokerilor pentru finalul de an

"In urmatoarele luni siguranta noastra si a clientilor nostri devin prioritare. Vom continua modul de lucru de tip "hibrid", o parte din colegi isi vor desfasura activitatea acasa, o alta parte la birou, cu rocada intre ei la un interval de 2 saptamani. In ceea ce priveste relatia cu clientul si cum ne propunem sa raspundem de la distanta nevoilor lor de asigurare, vom apela la inovatie. Pana la finalul acestui an vom lansa aplicatia #MySafety. O aplicatie mobila prin care clientii isi vor putea achizitiona asigurarile de tip RCA sau Travel, din confortul locuintei, platind in siguranta cu cardul", a afirmat Viorel VASILE, CEO, SAFETY Broker.

Si Marius LASLO a declarat ca, in ultimul trimestru, DESTINE Broker va depune eforturi pentru a veni in intampinarea clientilor, precum si pentru a satisface nevoia de securitate si protectie a propriilor angajati. "Noi, brokerii, am fost tot timpul creativi, nu numai in vremuri mai putin obisnuite, si vom gasi solutii atat de distributie in conditii cat se poate de sigure, cat si pentru servisarea clientilor pe tot parcursul contractului de asigurare. De asemenea suntem atenti si la ce se intampla in aceasta perioada cu alegerile, cu evolutia economica a Romaniei", a adaugat el.

Obiectivul DAW Management Broker pentru ultimul trimestru al acestui an este unul realist, de a continua desfasurarea activitatii in conditii de siguranta, de a face toate demersurile pentru pastrarea portofoliului existent si bineinteles de dezvoltare a activitatii cu gasirea solutiilor optime de asigurare pentru fiecare client, a spus Delia TRAISTARU. "Suntem in permanenta preocupati de a analiza obiectiv si cu profesionalism fiecare solicitare de asigurare a clientilor, de a oferi politele de asigurare potrivite nevoilor, intrucat clientii multumiti reprezinta cea mai sanatoasa strategie de business si dezvolta relatii pe termen lung. Incercam sa insuflam aceste principii agentilor si partenerilor nostri pentru a mentine si a creste nivelul de cunostinte si profesionalism in intermediere", a precizat ea.

Intrebata de obiectivele acestui final de an, Cerasela CHIRIAC, Owner, INTER Broker, a raspuns: "In termeni cantitativi estimam sa reusim sa obtinem cresteri de cel putin 10% a primelor brute intermediate, in termeni pur calitativi ne dorim sa ne pozitionam ca un jucator care ofera beneficii clientilor cu o experienta imbunatatita, care reflecta dorinta de a avea un dialog constant pentru a gasi cele mai bune solutii de aliniere la noile cerinte ale pietei".

Stefan PRIGOREANU, CEO-ul MIB, spune ca focusul este pe nevoile clientilor: "Pe langa preocuparea generala pentru siguranta angajatior si clientilor nostri, focusul este pe a veni cat mai mult in intampinarea nevoilor clientilor nostri. Ca element de noutare, in relatia cu persoanele juridice, insistam pe constientizarea unor riscuri pentru care exista protectie prin asigurare, anticipand o posibila criza economica in primavara-vara anului viitor, iar in relatia cu persoanele fizice insistam pe solutii de asigurare a sanatatii. Insa toate eforturile noastre sunt limitate ca efect de potentialul financiar, inca nerefacut pentru multi clienti si consumatori de asigurari, si cu perspective in cel mai fericit caz stabile".

In acelasi timp, Otilia MIHAI, Director General, Consultant AA Broker, este de parere ca, in perioada urmatoare, consumatorii se vor indrepta catre doua mari segmente de polite de asigurare: 1. asigurarile care pot acoperi somajul si pot prelua ratele restante catre banci, din cauza insecuritatii economice (+25% in urmatoarea perioada); 2. Asigurarile de sanatate si cele de locuinta (facultative sau obligatorii), in care romanii si-au petrecut mult timp in ultimele 6 luni, vor avea o crestere de 30%.

"Intotdeauna trebuie sa privim si partea plina a paharului. Aceasta perioada ne a ajutat sa grabim si sa implementam o serie de masuri si sisteme de eficientizare a activitatii noastre, sa ne sporim capacitatea de adaptare la schimbari soc in piata. Chiar daca efectele pandemiei sunt departe de a fi incheiate, am reusit sa gasim metode optime, pentru a oferi in continuare clientilor si partenerilor nostri, solutii profesionale in asigurari, demne de un prestigiu ce ne poarta numele", a incheiat George ZAHARESCU, Director General, PRESTIGE Insurance Broker.

Valoarea primelor intermediate de companiile de brokeraj pentru asigurari generale si asigurari de viata a crescut cu 9,37% in primele sase luni din 2020 comparativ cu perioada similara a anului precedent, ajungand la 3,8 miliarde de lei, conform raportului ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara.

In prima jumatate a anului 2020, brokerii de asigurare si/sau reasigurare au intermediat 67,59% din volumul total al primelor brute subscrise de asiguratori pentru cele doua categorii de asigurare, in crestere fata de perioada similara a anului 2019 (63,92%). Vezi AICI ce afaceri au avut brokerii de asigurare in S1 2020!

Piata asigurarilor din Romania a insumat aproximativ 5,6 miliarde de lei in primele sase luni din 2020 (+3,4%), respectiv 1,16 miliarde de euro. Primele brute subscrise (PBS) aferente asigurarilor generale s-au ridicat, in intervalul ianuarie-iunie al anului 2020, la valoarea de aproximativ 4,5 miliarde de lei, in crestere cu 5,4% fata de aceeasi perioada a anului anterior, iar PBS aferente asigurarilor de viata au insumat aproximativ 1,1 miliarde lei, cu 4,2% mai putin fata de semestrul I al anului 2019.

3.030 accesari