1asig.ro
1asig.ro
BAAR a identificat anomalii majore ...

BAAR a identificat anomalii majore in piata de reparatii auto din Romania, in comparatie cu alte state Europene

5 min. / 1.540 cuvinte
In urma unor analize efectuate de Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania (B.A.A.R.) asupra costurilor de reparatii ale pagubelor produse autovehiculelor atat pe teritoriul Romaniei cat si pe teritoriul altor state din Europa, s-a observat ca exista diferente semnificative intre tarifele pe ora de manopera utilizata de service-urile auto din Romania fata de alte state.

PROMO


De exemplu, in Italia si Spania au fost observate tarife orare de 30-50 de euro in timp ce in Romania pentru acelasi autoturism au fost utilizate tarife chiar si de peste de 150 euro la unele service-uri independente.

BAAR precizeaza ca, avand in vedere faptul ca manopera detine o pondere importanta in devizele de reparatie, respectiv in despagubirile platite, exista riscul de alterare artificiala a acestora generand in cele din urma un potential impact in primele de asigurare.

"Din analiza preliminara am mai putut constata si ca, in ceea ce priveste costul pieselor de schimb utilizate atat in devizele estimative pentru estimarea valorii despagubirilor cuvenite, cat si in devizele finale de reparatie, in strainatate pretul acestora se situeaza intotdeauna sub pretul pieselor originale cuprinse in sistemele de calcul precum Audatex, DAT etc. ceea ce din pacate nu se intampla la fel si in Romania", a declarat Presedintele BAAR, Madalin ROSU.

"La noi in tara de prea multe ori pretul pieselor de schimb, folosit mai ales de anumite service-uri independente este cu mult peste preturile pieselor originale. In aceeasi masura, de prea multe ori informarea consumatorului final cu privire la tipul pieselor efectiv utilizate in procesul de reparatie - originale (OE - original equipment), licenta (OEM - original equipment manufacturer) sau aftermarket - lipseste cu desavarsire desi ele sunt facturate la valori mai mari decat cele ale pieselor originale", a adaugat el.

Conform BAAR, daca situatia se va mentine sau, si mai grav, tendinta de crestere artificiala a costurilor cu reparatiile va continua, milioane de consumatori/asigurati ar putea sa plateasca pentru lacomia anumitor service-uri independente.

Avand in vedere aceste variatii semnificative, BAAR urmeaza sa demareze o analiza mai ampla si detaliata iar concluziile vor fi publicate in luna septembrie 2020.

1.688 accesari