1asig.ro
1asig.ro
Aurel BADEA: Industria de ...

Aurel BADEA: Industria de asigurari a absorbit foarte bine socul anului 2020

5 min. / 1.540 cuvinte
"Industria de asigurari a absorbit foarte bine socul lui 2020, chiar mai bine decat se estima la inceputul pandemiei, de aceea ramanem optimisti in ceea ce priveste 2021", a declarat, pentru Publicatiile XPRIMM, Aurel BADEA, Director General Adjunct, ALLIANZ-TIRIAC.

PROMO


Aurel BADEA a vorbit despre modul in care ALLIANZ-TIRIAC s-a adaptat la la intreaga situatie creata de pandemia de coronavirus, planurile de digitalizare, asigurarile vedeta din acest an, dar si despre asteptarile de la anul 2021.

Cum v-ati adaptat activitatea in acest an in conditiile create de pandemia de COVID-19?
A.B.: Raspunsul ALLIANZ-TIRIAC la contextul impus de pandemie a fost construit avand in minte doua obiective clare: sanatatea angajatilor si colaboratorilor nostri si continuitatea operationala. In aceste conditii, trecerea la un mod de lucru de la distanta a fost pasul firesc, iar faptul ca acest concept fusese deja implementat si testat de catre colegii nostri, chiar daca la o capacitate mai mica, ne-a permis, cu cateva ajustari ale infrastructurii IT, sa trecem complet la acest mod de lucru in doar 5 zile. Acum sunt 9 luni de cand compania funtioneaza in sistemul work from home.
In prezent, peste 80% din echipa noastra lucreaza exclusiv de acasa, fara ca interactiunea cu clientii sau partenerii sa fie afectata. Putem spune ca pandemia a demontat un mit, cel al productivitatii lucrului de la distanta. Echipa ALLIANZ-TIRIAC a lucrat foarte eficient si de acasa. Nu credem in lucrul exclusiv de acasa pe termen lung, insa consideram ca extinderea acestui mod de operare si dupa pandemie ar aduce un nou echilibru in noua realitate. De aceea, am decis ca noul standard standard in ALLIANZ-TIRIAC sa fie 2 zile prezenta la birou si 3 zile lucru de acasa.
Revenind la interactiunea cu clientii, aceasta nu doar ca nu a fost afectata, ci in aceasta perioada am reusit sa venim cu noi solutii digitale atat in zona de vanzari, cat si in zona de daune, tocmai pentru a oferi asiguratilor nostri posibilitatea de a beneficia de asigurare chiar de acasa. Facilitatile de autoconstatare a daunelor, Claims Tracker - instrumentul online de gestionare a daunelor auto si serviciile de telemedicina sunt doar cateva exemple de alternative de servicii la distanta pe care le oferim clientilor.
Uitandu-ne in urma la ceea ce am realizat in acest an, suntem foarte mandri de echipa noastra si suntem constienti de aportul fiecarui coleg. Fiecare efort a contat, iar cu aceasta ocazie le mutumim tuturor.

Ce v-a marcat cel mai mult in aceasta perioada?
A.B.: Creativitatea si altruismul colegilor mei. Desi poate parea un paradox, izolarea sociala ne-a facut sa fim si mai aproape unii de altii pentru ca a facut relatiile interumane mai puternice. Ne-a fost mai usor sa ne intelegem unii pe altii, sa ne conectam mai bine la dificultatile de zi cu zi, ale noastre dar si ale clientilor, iar in acest context, am fost mai creativi si mai rapizi in a gasi noi solutii. Fiind cu adevarat impreuna, desi si de la distanta, am fost capabili de schimbari bruste care, in mod normal, ar fi durat probabil luni bune, daca nu chiar ani.
Este o lectie importanta pe care 2020 ne-a oferit-o si pe care cu siguranta nu ne permitem sa o uitam.

Cum v-au fost accelerate planurile de digitalizare?
A.B.: Pandemia a condus la o schimbare a comportamentului de cumparare al clientilor, a asteptarilor dupa achitizie in ceea ce priveste modul de functionare a serviciilor, etc. Conceptul de experienta digitala, atat pentru clienti cat si pentru consultantii de asigurari, se reseteaza si devine si mai important. Ne asteptam la schimbari in procesul de vanzare dar si in procesul de distributie. Clientii sunt mai deschisi la tehnologie, iar usurinta de a cumpara online, dobandita in timpul acestei crize, se va reflecta si in asigurari.
Este evident ca piata este supusa unor presiuni suplimentare, dar pozitive, din partea clientilor, care ne ajuta sa acceleram digitalizarea operatiunilor. In particular, pentru ALLIANZ-TIRIAC, investiile in tehnologie, indiferent ca vorbim de fluxuri online de achizitie sau de solutionare a daunelor, reprezinta majoritatea investitiilor pe care le facem iar ele au crescut semnificativ fata de anul trecut.
Noi aveam deja solutii digitale atat in zona de vanzari - platforma allianzdirect.ro - cat si in zona de daune - Claims Tracker - iar ceea ce facem in prezent este sa continuam sa le dezvoltam.

Care au fost asigurarile vedeta din acest an si cum le-ati pus in evidenta?
A.B.: Am remarcat ca oamenii au fost mai atenti la ceea ce conteaza pentru ei: viata, sanatatea, locuinta, si au actionat in consecinta. La nivelul ALLIANZ-TIRIAC, vanzarile de asigurari de viata, sanatate si locuinta au inregistrat cele mai mare cresteri. De exemplu, asigurarile de viata au crescut cu 20% in primele 9 luni din 2020 si au ajuns sa genereze 1 leu din fiecare 7 lei incasati din primele totale. Sunt cifre imbucuratoare si un semnal ca avem capacitatea de a reduce mai rapid decalajul de protectie financiara.

Ce asteptari aveti de la 2021? Cum vedeti evolutia activitatii in industria de asigurari?
A.B.: Industria de asigurari a absorbit foarte bine socul lui 2020, chiar mai bine decat se estima la inceputul pandemiei, de aceea ramanem optimisti in ceea ce priveste 2021.
Exista intr-adevar linii de business care fost afectate puternic, cum sunt de exemplu asigurarile de calatorie in strainatate, si este de asteptat ca impactul sa se resimta si in 2021. Un impact cu o intensitate semnificativa vedem si in zona auto si implicit si la nivelul asigurarilor de acest tip, dar pe alta parte avem si schimbari pe baza carora reusim sa capitalizam si sa crestem, ca de exemplu asigurarile de viata.
Dincolo de aceasta, poate cel mai important lucru este ca piata asigurarilor a fost un partener important al economiei in aceasta criza. Despagubirile platite de asiguratori au ramas semnificative si nu au facut altceva decat sa aduca stabilitate in bugetul familiilor sau al companiilor. De exemplu, doar ALLIANZ-TIRIAC a platit in primele 9 luni din 2020 despagubiri de peste 500 milioane de lei.

3.514 accesari