1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Asia: Canalul de distributie bancassurance se confrunta cu provocari uriase generate de digitalizare

Canalul de distributie bancassurance din Asia se confrunta cu provocari uriase din partea spatiului si a ecosistemelor digitale, subliniaza Asia Insurance Review. Acestea sunt tot mai atragatoare pentru piata actuala, bazata pe tehnologie, atat in ceea ce priveste produsele, cat si raza de actiune, mai puncteaza Asia Insurance Review, citand vorbitori de la conferinta virtuala "Asia Conference on Bancassurance and Alternative Distribution Channel", organizata de Asia Insurance Review.

Eiichiro YANAGAWA - Senior Analyst, Financial Services, Celent -, a declarat ca transformarea mostenirii si a ecosistemelor raman printre cele mai importante subiecte pentru asiguratorii care gandesc dincolo de lantul valoric traditional. "Asiguratorii trebuie sa construiasca un ecosistem integrat compatibil cu lantul lor valoric, pentru a forma urmatoarea generatie de asiguratori", a subliniat acesta.

Digitalizarea, a mai precizat acesta, conduce initiativele de transformare a mostenirii si a ecosistemului asiguratorilor. El a evidentiat cei trei factori care au un impact puternic asupra asiguratorilor atunci cand decid asupra noilor platforme. Cei trei factori sunt: evolutia tehnologiei, schimbarile in economia de dezvoltare, aparitia InsurTech. Bancile, a mai explicat Eiichiro YANAGAWA, isi gasesc succesul prin noua renovare progresiva si prin incheierea de parteneriate cu platforme cloud.

Totodata, reprezentantul Celent a mai subliniat ca finantarea incorporata si cloud-ul sunt oportunitati de modernizare. "Dezagregarea si reambalarea componentelor de baza pentru tehnologia de gestionare a bunastarii reprezinta o defalcare a infrastructurii existente a serviciilor financiare si un prim pas necesar pentru a permite bunastarea incorporata."

Vincent XU - COO, Finology -, a vorbit despre cele cinci provocari pe care bancile si asiguratorii trebuie sa le depaseasca, pentru a ramane in frunte in cursa pentru digitalizare, acestea fiind: obtinerea succesului cu modelul digital D2C; adoptarea unei "pozitii lungi" cu asigurarea incorporata; beneficierea de explozia exponentiala a datelor; pregatirea pentru atacurile cibernetice; modernizarea sistemelor mostenite.

Nu in ultimul rand, Imran AHMED - Chief Technology Officer, iBox7 -, a vorbit despre provocarile cu care se confrunta modelul de bancassurance, mentionand ca mai multe stiri din ultima vreme au evidentiat ca modelul de bancassurance se afla sub o presiune tot mai mare. Unele dintre motive, a spus acesta, sunt controlul limitat asupra modului in care sunt vandute produsele de catre echipa de vanzari a bancii si, de asemenea, provocarile cu care se confrunta aceasta in ceea ce priveste intelegerea produsului. "Exista o tendinta clara a asiguratorilor de a concepe produse pregatite de utilizare, mai degraba decat produse personalizate pentru banci, ceea ce ar putea fi un obstacol in calea cresterii afacerii."