1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Aon: Beneficiile sunt esentiale ...

Aon: Beneficiile sunt esentiale pentru retentia angajatilor

Aon Romania, unul dintre liderii globali ai pietei brokerajului de asigurari corporate, a organizat doua evenimente Aon HR Breakfast, in data de 11 iunie in Bucuresti si in data de 18 iunie in Cluj-Napoca, cu prilejul prezentarii rezultatelor Studiului de Beneficii Angajati - 2024. 

Luciana Diaconu - Senior Human Resources Manager at London Stock Exchange Group, Gabriela Pui - Human Resources, Compensation and Benefits Manager Holcim si Simona Busuioc – HR Transformation Lead EveryMatrix au fost panelistii invitati la evenimentul din Bucuresti. La evenimentul din Cluj-Napoca, organizat in parteneriat cu Talent Matchmakers, invitatii au fost Gyongyi Hunyadi - Human Resources Manager, VCST Automotive Production Alba, Ioana Popa - General Manager, Betfair Romania Development, Madalina Precup - Eastern Europe HRBP Lead, Nagarro si Alina Vicol - Head of Employer Branding & Communications, Nagarro. 

In cadrul celor doua evenimente, moderate de Adrian Low-Vesa - Head of Health Solutions Aon si Armina Dobrica - author of Let's Get Physical, s-a discutat despre principalele tendinte in recrutare, importanta beneficiilor pentru angajati si strategii eficiente de retentie, wellbeing, dar si noile provocari generate de inteligenta artificiala si cum poate fi folosita aceasta de profesionistii HR. 

In Romania, discrepantele intre salariile angajatilor nu sunt la fel de pronuntate precum in Statele Unite ale Americii sau in tarile din vestul Europei. Cu toate acestea, in contextul tendintelor globale si a noilor reglementari legislative, se preconizeaza o crestere a transparentei salariale si o recompensare a angajatilor care nu se va mai baza doar pe criterii de senioritate si pozitie ierarhica, ci si pe masura implicarii si a valorii aduse companiei. Aceste schimbari vor influenta modul in care angajatii isi gestioneaza carierele si preferintele, transformand beneficiile extrasalariale in factori de decizie critici in alegerea unui loc de munca. 

Zona de atractie si retentie a talentelor este pe locul patru la nivel global in ceea ce priveste principalele tendinte care influenteaza mediul de afaceri, potrivit studiului Aon Client Trends, insa, cand ne-am uitat la Europa de Est, riscurile respective nu erau cotate in top zece riscuri, ceea ce inseamna ca marile companii inca sunt apasate in prezent de multe alte riscuri. Totusi, cand firmele din Europa de Est au fost intrebate care sunt riscurile percepute pentru urmatorii cinci ani, riscurile legate de forta de munca, de atractie si retentie a angajatilor au aparut in top trei. Ceea ce inseamna ca suntem cu totii constienti ca zona de resurse umane este provocarea viitorului, iar zona de wellbeing este cea care poate face o diferenta notabila in atragerea si retentia fortei de munca, a declarat Eugen Anicescu, CEO Aon Romania, in deschiderea evenimentului.

Rezultatele Benefits Survey Results 2024 ne arata ca beneficiile oferite prin programe de wellbeing includ, in ordinea importantei, urmatoarele: terapie psihologica (in proportie de 60%) programe pentru managementul stresului (40%), abonamente la sala de sport (34%) optiuni de mancare sanatoasa (34%), programe de educatie financiara (31%), sesiuni de coaching (31%), programe de training pentru grupe de angajati (20%), dar si programe de management al greutatii corporale (14%). 

„Felul in care ne uitam, ca organizatii, la mixul de beneficii, se va schimba, pe masura ce generatia Z va deveni generatia dominanta in companii. Asteptarea lor este de flexibilitate si beneficii customizabile. Marea parte a studiilor care vizeaza acest grup de angajati identifica salariul si work-life balance ca fiind principalii factori pe care un tanar ii ia in calcul atunci cand alege un loc de munca. Ori beneficiile extra-salariale pot sa faca mult diferenta, pentru ca vizeaza, uneori, ambii factori simultan si, astfel, o companie devine mult mai atractiva pentru noile talente", a declarat Adrian Low-Vesa - Head of Health Solutions Aon. 

In urma discutiilor intre panelisti, s-au cristalizat cele mai eficiente trenduri din zona HR, pe care angajatorii le mixeaza pentru a fi in masura sa asigure retentia angajatilor:  de la programe de annual leave, in care angajatii isi iau cate zile de concediu doresc, cu singura conditie de a acoperi in continuare sarcinile alocate, la programe de voluntariat sau programe de nutritie si discounturi integrate pentru servicii si produse.

In prezent, generatiile tinere, felul in care se simt la munca si modul in care asta se transpune si in timpul lor liber a devenit prima lor prioritate. Daca vorbim de recrutare, majoritatea companiilor cauta acel ‘culture fit’, pentru ca abilitatile pot fi dezvoltate. Si asta nu se poate intampla cu succes decat in companiile cu o cultura sanatoasa, a completat Adrian Low-Vesa. 

In Romania, se observa o preocupare tot mai mare pentru zona de diversitate si incluziune, unde abordarile sunt extrem de diferite, in functie de organizatie si de politicile lor interne globale. Devine evidenta o schimbare in prioritati, la capitolul programe de wellbeing, unde asa-numitul wellbeing fizic este cel mai important pentru companii azi, versus work-life balance, asa cum era anul trecut. Si, de asemenea, un trend care a luat amploare la nivel international, incepe sa se resimta si pe piata locala - ESG (Environmental, Social, Governance) unde companiile isi pregatesc, deja, experti in domeniu. 

Pentru a eficientiza procesele interne, specialistii din HR au inceput sa utilizeze inteligenta artificiala, de la crearea unor agende de training, la trecerea printr-un soft a mesajelor catre angajati, care sa elimine anumite erori de procedura, la utilizarea de chatbot-uri si folosirea dronelor pentru a executa lucrari de mentenanta la echipamente, in scopul protejarii angajatilor. Desi inca nu este utilizata la scara larga, inteligenta artificiala aduce o serie de oportunitati de perfectionare a competentelor pentru seniori, dar poate fi utilizata cu succes si in pregatirea noilor angajati. 

Aon Romania este filiala locala a Aon plc (NYSE: AON), lider mondial in furnizarea de solutii de management al riscului, brokeraj de asigurari si reasigurari, consultanta resurse umane si externalizare de servicii.