1asig.ro
1asig.ro

Aon: Agentii de asigurari sunt optimisti cu privire la anul 2021, iar 93% dintre acestia vad "partea plina a paharului"

5 min. / 1.540 cuvinte
In ciuda provocarilor pe care le-a adus 2020, agentii de asigurari sunt optimisti cu privire la 2021, sustine Insurance Business Mag, citand un sondaj realizat recent de Aon Programs. Sondajul, care a chestionat aproximativ 500 de agenti si brokeri de asigurari cu privire la atitudinea lor pentru acest an (incluzand si perspective de business, linii de produse, virtualizare si marketing), subliniaza ca 93% dintre participanti abordeaza anul 2021 cu o mentalitate de tipul "partea plina a paharului".

PROMO


Cu toate acestea, noteaza sursa citata, un expert Aon subliniaza ca aceste rezultate trebuie privite cu o oarecare retinere. "In aceasta situatie, un factor important e reprezentat de audienta analizata pentru a participa la acest sondaj. Cei mai multi dintre participanti sunt antreprenori si oameni din vanzari, asa ca, firesc, consider ca acei oameni au o perspectiva pozitiva. Multi dintre ei sunt veterani ai industriei, seniori din industria de asigurari, care au trecut prin multe momente dificile, deci nu este primul lor "rodeo"... Raspunsul lor a fost: Ce alta alegere avem? Doar nu ne strangem jucariile si plecam acasa? Vom lupta pentru a trece peste asta", explica Dave ZEORNES - Business Development Executive, Aon Edge.

Sondajul Aon ofera multe lectii, inclusiv despre modul in care agentiile isi pozitioneaza afacerile in anul ce a inceput. De exemplu, doua treimi dintre respondenti intentioneaza ca, in 2021, sa faca ceva diferit - si anume, sa puna mai mult accent pe dezvoltarea profesionala, care, in mare parte, este determinata de ofertele de produse noi care se vor remarca in contextul epidemiologic. Vorbind cu agenti ai caror clienti intreaba despre optiunile lor de asigurare auto, Dave ZEORNES considera ca va exista o inovatie in ceea ce priveste ofertele de tipul pay-per-mile, precum si, la un nivel mai extins, in acoperirea pandemica.

In lumina acestor schimbari, reprezentantul Aon spune ca "agentii si directorii vor trebui sa inteleaga ce sunt aceste produse noi si ce acopera ele, de fapt, pentru a vorbi despre ele cu clientii", subliniind astfel necesitatea dezvoltarii profesionale.

De asemenea, 17% dintre respondenti au adus in atentie si planurile companiilor pe care le reprezinta de a investi in noi programe de retentie a clientilor, in conditiile in care, in aceasta noua normalitate, agentii si brokerii stiu cum ar trebui sa interactioneze cu clientii. In ceea ce priveste asigurarile de specialitate, agentii cauta, de asemenea, sa extinda ofertele pentru companiile de servicii profesionale, furnizorii de servicii medicale, dar si pentru organizatiile non-profit si cele ce abordeaza subiectul catastrofelor.

Pe frontul digital, 66% dintre agenti nu intentioneaza ca, in 2021, sa isi transforme compania intr-una complet virtuala, doar 6% dintre participanti intentionand sa faca acest lucru. Totodata, acelasi sondaj mai arata ca retelele sociale au reprezentat instrumentul de marketing despre care agentii cred ca le va oferi cel mai mare impuls in 2021, mentionand aici inclusiv webinariile, evenimentele virtuale si e-mail-urile. Mai mult, 41% dintre agenti considera ca, anul acesta, cel mai bun randament investitional le va fi oferit de Facebook, cu LinkedIn in imediata apropiere.

"Modul in care agentii, brokerii si consumatorii isi iau informatiile se schimba, iar eu consider ca agentii si brokerii raspund la acest aspect", mai spune reprezentantul Aon.

Per ansamblu, Dave ZEORNES le recomanda agentilor si brokerilor sa ramana deschisi in ceea ce priveste perspectiva de retentie a produselor si a clientilor, mai ales atunci cand vine vorba despre modul in care clientii doresc sa fie contactati de consilierii lor de asigurari si, de asemenea, cand vine vorba despre a intelege modul in care, in ultimele zece luni, s-a schimbat acest lucru.

Pe o nota mai usoara, sondajul Aon le-a cerut respondentilor sa aleaga si un citat al unui film clasic care sa descrie cel mai bine mentalitatea lor pentru anul 2021. "Cu 30% dintre raspunsuri, castigatorul a fost "Faci sau nu. Nu exista incercare", din Star Wars. Pe locul al doilea, la o diferenta foarte mica, a fost "Nu exista plans in baseball", din A League of Their Own", mai puncteaza reprezentantul Aon.

960 accesari