1asig.ro
1asig.ro
Analiza SWOT 2019 - 2020 pe piata ...

Analiza SWOT 2019 - 2020 pe piata asigurarilor

5 min. / 1.540 cuvinte
Asa cum v-am obisnuit, numarul din decembrie al Revistei PRIMM realizeaza un bilant al pietei pentru anul care s-a incheiat, dar si o serie de previziuni pentru anul urmator. Astfel, puteti urmari opiniile jucatorilor din piata privind punctele forte si cele slabe din 2019, dar si care sunt, in viziunea lor, oportunitatile si amenintarile din 2020.

PROMO


Printre aspectele pozitive, amintim ca 2019 a fost un an de crestere a pietei de asigurari din Romania, dar si de consolidare a cadrului legislativ din domeniu, timp in care companiile au depus eforturi considerabile pentru a se adapta la noua legislatie privind distributia in asigurari - IDD. De asemenea, mai multi jucatori din piata au beneficiat de dezvoltarea tehnologica si au lansat noi produse si servicii, precum inspectia daunei sau constatarea daunei online/video, asistenti virtuali (chatbots), sisteme telematics si altele.

In acelasi timp, jucatorii atrag atentia asupra gradului ridicat de concentrare pe asigurari RCA, parcul auto imbatranit, daunalitatea crescuta, lipsa facilitatilor fiscale pentru asigurarile de viata, nivelul redus de incredere fata de industrie, dar si asupra crizei fortei de munca.

Asadar, va prezentam in continuare analiza SWOT 2019-2020 privind piata de asigurari din Romania, asa cum reiese din declaratiile facute de reprezentanti ai asiguratorilor si brokerilor (in ordine alfabetica). Click aici pentru a descarca revista PRIMM Asigurari & Pensii!

AEGON Romania - Sinziana MAIOREANU, CEO

Puncte forte 2019
-Cadrul legal si de reglementare riguroasa, care asigura stabilitatea industriei.

Puncte slabe 2019
-Complexitatea cadrului de reglementare are un impact puternic asupra comunicarii cu clientii, facand-o mai dificila si mai birocratica. Dezechilibrul care exista intre responsabilitatile asiguratorului si cele ale clientilor.

Oportunitati 2020
-Piata mare, cu rata de penetrare foarte mica in comparatie cu celelalte state membre ale UE, nevoile de asigurare in crestere (pentru sanatate, pentru educatie, pensie, asigurarea de bunuri), cu precadere pe segmentele de sanatate si viata.

Amenintari 2020
-Situatia economica a Romaniei, impredictibilitatea mediului de afaceri, legislatia in permanenta schimbare.

ALLIANZ-TIRIAC Asigurari - Virgil SONCUTEAN, CEO

Puncte forte 2019
-Cresterea interesului pentru asigurarile de sanatate;
-Noua legislatie privind distributia in asigurari (IDD).

Puncte slabe 2019
-Concentrarea vanzarilor pe segmentul RCA.

Oportunitati 2020
-Cresterea vanzarilor de asigurari de viata;
-Cresterea vanzarilor pe segmentul asigurarilor cibernetice;
-Oportunitatea de a simplifica interactiunea cu clientii.

Amenintari 2020
-Riscul ca piata sa inregistreze pierderi pentru ca rata combinata pe asigurari generale a ramas la un nivel ridicat.

AON Romania - Adriana GRECU, CEO

Puncte forte 2019
-Stabilitate legislativa.

Puncte slabe 2019
-Instabilitate politica.

Oportunitati 2020
-Stabilitate politica si deblocarea proiectelor de investitii (speram).

Amenintari 2020
-Crestere economica mica, presiune pe pret, concurenta mare, fara reguli de fairplay, provocari ale zonei de resurse umane.

ASIROM VIG - Cristian IONESCU, Presedinte al Directoratului

Puncte forte 2019
-Cadrul legislativ cuplat la sistemul european (Solvency II).

Puncte slabe 2019
-Grad redus de penetrare pentru majoritatea asigurarilor facultative (generale si de viata);
-Lipsa facilitatilor fiscale pentru asigurarile de viata;
-Gradul ridicat de dependenta de asigurarile auto (neprofitabile) si in special de cele obligatorii (RCA);
-Gradul ridicat de concentrare asigurari RCA;
-Parc auto imbatranit.

Oportunitati 2020
-Mentinerea potentialului superior de dezvoltare a asigurarilor private de sanatate;
-Revizuirea cadrului de reglementari RCA in sensul alinierii la spiritul legislatiei UE.

Amenintari 2020
-Riscul financiar prezent la nivelul segmentului RCA;
-Presiunea socio-politica asupra tarifelor RCA;
-Continuarea imbatranirii parcului auto local;
-Efecte colaterale negative ale contextului politic (an electoral);
-Inflatia daunelor RCA in contextul legislativ.

CertAsig - Mihai SARBU, Director National Vanzari

Puncte forte 2019
-Dezvoltarea segmentului aferent asigurarilor de sanatate.

Puncte slabe 2019
-Eforturile depuse de asiguratori si intermediari pentru implementarea IDD.

Oportunitati 2020
-Beneficiille implementarii legislatiei IDD, care aduc o relatie mai transparenta cu asiguratii si o mai buna educare a personalului implicat in procesul de vanzare.

Amenintari 2020
-Situatia economica din Romania si o eventuala criza economica internationala.

DAW Management - Delia TRAISTARU, Director Dezvoltare

Puncte forte 2019
-Alinierea la noile reglementari legislative; cresterea nivelului de educatie si a optimismului populatiei prin constientizarea necesitatii incheierii de asigurari.

Puncte slabe 2019
-Personal insuficient la nivelul pietei privind subscrierea politelor si instrumentarea daunelor; folosirea unui numar mic de metode pentru promovarea produselor de asigurare avantajoase

Oportunitati 2020
-Dezvoltarea de noi produse, tendinta de diversificare si crestere pentru asiguratori a apetitului pentru riscuri speciale, respectarea obligativitatii incheierii politelor obligatorii, conform legislatiei.

Amenintari 2020
-Instabilitatea sistemului financiar al tarii, venitul relativ mic pe cap de locuitor, dependenta de sectorul auto.

DESTINE Broker - Marius LASLO, Director Executiv

Puncte forte 2019
-Profesionalizarea fortei de vanzari;
-Cresterea transparentei privind produsele de asigurare;
-Digitalizare

Puncte slabe 2019
-Necesitatea corectarii legislatiei de distributie si pregatire profesionala;
-Adaptare la legislatia GDPR si IDD ce impune investitii in IT si procese. Ingreuneaza procesul de vanzare.

Oportunitati 2020
-Cresterea apetitului pentru asigurarile de sanatate din partea populatiei;
-Digitalizare;
-Accesul la informatie al populatiei.

Amenintari 2020
-Modificari legislative;
-Criza economica anuntata de FMI.

ERGO Asigurari - Mesut YETISKUL, Director General

Puncte forte 2019
-Economia in curs de dezvoltare va conduce la mai multe vanzari de asigurari; o buna supraveghere cu ajutorul Solvency II.

Puncte slabe 2019
-Piata asigurarilor de RCA este in curs de stabilizare.

Oportunitati 2020
-Potentialul populatiei neexploatate, in special pentru asigurarile non-motor.

Amenintari 2020
-Posibile probleme financiare ale unor companii de asigurare.

ERGO Asigurari de Viata - Mihai POPESCU, CEO

Puncte forte 2019
-Consolidarea/rezilienta canalelor de distributie (brokeri, banci, online) dupa introducerea noilor reglementari GDPR, IDD.

Puncte slabe 2019
-Absenta unei strategii de sustinere a dezvoltarii asigurarilor ca prioritate nationala (de exemplu, facilitati similare cu cele acordate industriei constructiilor).

EUROLIFE ERB Asigurari - Anita NITULESCU, CEO

Puncte forte 2019
-Piata solida, sustinuta de increderea unor grupuri internationale prezente pe piata locala;
-Investitii in crestere in zona de promovare, industria devenind mai vizibila pentru clienti;
-Aplecare / Focus pe client, pe asteptarile si nevoia de informare a acestuia;
-Intrarea in vigoare a legii IDD, un pas util catre transparentizarea pietei si stabilirea unor parteneriate client - asigurator, client - intermediar de asigurari, bazate pe incredere;
-Existenta unei autoritati - UNSAR - care reprezinta interesele industriei (lobby & awareness).

Puncte slabe 2019
-Nivel redus de incredere fata de industrie;
-Dependenta de piata auto si experienta clientului pe acest segment, din perspectiva adminstrarii daunelor; Spre deosebire de piata europeana de asigurari care este dominata de segmentul asigurarilor de viata, in Romania acesta reprezinta doar aproximativ 21% din primele brute subscrise;
-Daunalitatea in zona auto e in crestere ceea ce erodeaza rezultatele financiare ale companiilor prezente pe acest segment de business.

Oportunitati 2020
-Evolutia si integrarea tehnologiei in business;
-Reforma sistemului de sanatate;
-Clientii asteapta produse simple, usor de inteles si rapid de luat;
-Potentialul subexploatat al industriei agricole, domeniu in care asigurarile inregistreaza inca rate scazute de penetrare, si pe fondul lipsei unei legislatii prin care statul sa acorde acestor business-uri subventii la incheierea de polite de asigurare.

Amenintari 2020
-Rata de penetrare care ramane in continuare in urma tarilor europene. Densitatea asigurarilor este de aproximativ 1,3%, in timp ce tari ca Ungaria si Polonia inregistreaza valori de aproximativ 2,6-3,1%;
-IFRS 2017 - IFRS 17 este un nou standard de raportare financiara internationala, care intra in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2022. Este un standard complex, care schimba modul in care sunt masurate si prezentate tranzactiile din asigurari, precum si modul in care vor fi abordate si dezvoltate noi produse de asigurari.

GLOBASIG Broker - Antonio BABETI, CEO

Puncte forte 2019
-Implicarea tuturor entitatilor din aceasta industrie, atat in reglementare, cat si in cadrul programelor educationale.

Puncte slabe 2019
-Am avut inca un an in care am alocat resurse considerabile implementarii schimbarilor legislative.

Oportunitati 2020
-Asigurarile de sanatate si asigurarile de nisa sunt principalele oportunitati din 2020.

Amenintari 2020
-Lipsa predictibilitatii si stabilitatea economica ce poate fi perturbata de foarte multi factor.

Gothaer Asigurari Reasigurari - Cosmin ANGHELUTA, Director General Adjunct / Director Executiv Vanzari

Puncte forte 2019
-Consolidarea mediului legislativ in domeniul asigurarilor.

Puncte slabe 2019
-Concentrarea PBS intr-o masura foarte mare in zona RCA.

Oportunitati 2020
-Primele efecte pozitive ale IDD.

Amenintari 2020
-O eventuala contractare a procentului de crestere a economiei estimat pentru Romania in anul 2020.

GrECo Romania - Eduard SIMIONESCU, General Manager

Puncte forte 2019
-Cresterea pietei la nivel general comparativ cu 2018, inclusiv a segmentului de brokeraj;
-Implementarea legislatiei IDD si a modificarilor privind pregatirea profesionala.

Puncte slabe 2019
-Cu exceptia asigurarilor de sanatate, restul produselor de tip non-auto nu reusesc sa inregistreze cresteri notabile.

Oportunitati 2020
-Posibilitatea intermediarilor principali (brokeri) de a desfasura si alte activitati complementare obiectului principal de activitate.

Amenintari 2020
-Nu estimez ceva concret la acest moment, sper ca nu ne vom confrunta cu niste amenintari serioase la nivel de piata. Poate ca, daca vom vedea o incetinire a cresterii economice, vom resimti unele efecte si in piata asigurarilor.

GROUPAMA Asigurari - Francois COSTE, CEO

Puncte forte 2019
-Rezilienta in conditii economice si legislative dificile, lansarea unor noi produse si servicii cu componenta tehnologica;
-Rol important in sustinerea mediului de business, in general, si a IMM-urilor, in particular;
-Deschiderea catre componenta subventionabila in asigurarile agro, avand un potential major de sustinere a agriculturii;
-Rol activ in promovarea atitudinilor prevenitoare in societate.

Puncte slabe 2019
-Linia RCA nesustenabila din punct de vedere economic si reputational, care vulnerabilizeaza intreaga piata, un grad de penetrare a asigurarilor in continuare prea slab intr-o tara cu un nivel de risc destul de ridicat, impredictibilitatea evolutiei legislative.

Oportunitati 2020
-Utilizarea inovatiei atat pentru atragerea si retentia clientilor, cat si pentru eficientizarea proceselor si a costurilor, prin Inteligenta Artificiala, Internet of Things, analizarea datelor, Robotic Process Automation etc.

Amenintari 2020
-Instabilitate legislativa si politica; adoptarea unor proiecte cu impact asupra pietei fara o ampla consultare in prealabil cu stakeholderii;

INTER Broker - Cerasela CHIRIAC, Owner

Puncte forte 2019
-Flexibilitatea partenerilor, intelegerea clientilor in fata modificarilor legislative care presupun mai multa birocratie.

Puncte slabe 2019
-Implementarea IDD a fost o mare provocare pentru noi.

Oportunitati 2020
-Schimbarile legislative (modificarile la Legea RCA), atractia clientilor spre online.

Amenintari 2020
-Schimbarile legislative (modificarile la IDD), climatul politic.

MaxyGo Broker - Alexandru APOSTOL, Director General

Puncte forte 2019
-Numar mare de potentiali consumatori;
-Piata de asigurari este relativ stabila, comparativ cu alte industrii;
-Legislatia se adapteaza continuu la tendintele si reglementarile europene.

Puncte slabe 2019
-Concentrarea pietei preponderent pe segmentul asigurarilor auto (indeosebi RCA);
-Cresterea daunalitatii pe zona vatamarilor corporale si a daunelor morale;
-Politici de tarifare inadecvate - primele de asigurare, in special pe zona auto, sunt insuficiente pentru acoperirea riscurilor si despagubirilor;
-Credibilitate redusa pe piata internationala de reasigurare;
-Suprareglementarea pietei.

Oportunitati 2020
-Implementarea de noi tehnologii care vor schimba piata asigurarilor;
-Dezvoltarea asigurarilor de sanatate;
-Diversificarea portofoliilor de produse facultative..

Amenintari 2020
-Instabilitatea economica si politica;
-Neincrederea potentialilor consumatori in piata de asigurari.

MediHelp International - Elena CIOBANU, Director Operational

Puncte forte 2019
-Cresterea pietei.

Puncte slabe 2019
-Birocratie, documentatie stufoasa.

Oportunitati 2020
-Dezvoltare tehnologica.

Amenintari 2020
-Aparitia mai multor competitori.

METROPOLITAN Life - Carmina DRAGOMIR, CEO

Puncte forte 2019
-Un avantaj pentru noi, si pentru intreg segmentul, este diversificarea continua a ofertei si serviciilor de asigurare. Dinamica pietei a fost stimulata de implementarea de noi masuri legislative cu rol de reglementare si de necesitatea evolutiei tehnologice, dar incurajator este faptul ca tendinta de evolutie este condusa acum tot mai mult de cererea consumatorului si de inovatia actorilor din segment.

Puncte slabe 2019
-Cand vine vorba de puncte slabe ori provocari, mai degraba, continuam sa ne confruntam cu un grad de informare financiara inca redus si cu o perceptie inselatoare a romanilor asupra asigurarilor de viata - sunt scumpe, complexe, inaccesibile si vin la pachet cu multa birocratie. Sunt necesare demersuri constante la nivelul industriei pentru schimbarea perceptiei la nivel local si educarea cu privire la beneficiile unei polite de asigurare.

Oportunitati 2020
-Observam o cerere sustinuta in piata, datorata atat cresterii veniturilor individuale, cat si interesului crescut fata de protectia financiara, individuala si pentru familie, in caz de urgenta. Oportunitatea in acest caz este chiar constientizarea nevoii de asigurare a consumatorului, care trebuie intampinata atat cu o oferta corecta si personalizata, cat si cu actiuni de educare financiara.

Amenintari 2020
-Activam intr-un context european in care suntem influentati, ca economie, de evolutiile importante. Observam incetinirea gradului de crestere economica, declinul in productia industriala europeana sau indicatorul deficitului balantei comerciale locale de bunuri si servicii. Sunt repere importante, care descriu cum va evolua in final venitul individual si cum se va schimba comportamentul de consum la nivelul populatiei.

MILLENIUM Insurance Broker - Stefan PRIGOREANU, CEO

Puncte forte 2019
-Doar cresterea organica, ca efect al unor politici de transparenta si comunicare catre clienti.

Puncte slabe 2019
-Cresterea prea mica in raport cu nevoia de protectie prin asigurare, nemodificarea/ nemodernizarea legii PAID, necorectarea unor Norme ASF cu lacune importante: 19 si 20/2018.

Oportunitati 2020
-Cobrokerajul, crearea de produse de asigurare simple, consolidarea pietei de brokeraj.

Amenintari 2020
-Concurenta neloiala intre entitatile care, cu eforturi semnificative, s-au conformat sau se vor conforma GDPR si IDD, si entitati care lucreaza ca acum 5 ani, total nestingherite de autoritati.

OMNIASIG VIG - Mihai TECAU, Presedinte Directorat

Puncte forte 2019
-Piata a continuat sa creasca, alinierea la IDD, dezvoltarea asigurarilor de sanatate, digitalizare, proiectul InsurTech Hub fondat de ASF.

Puncte slabe 2019
-Instabilitate legislativa, criza fortei de munca.

Oportunitati 2020
-Crearea unei diversificari a liniilor de business, continuarea digitalizarii - lansarea unor noi aplicatii, cresterea gradului de educatie financiara, piata in plina expansiune, schimbarea legii RCA.

Amenintari 2020
-Continuarea cresterii daunalitatii in asigurarile auto, schimbari legislative bruste, prelungirea crizei fortei de munca.

PAID Romania - Nicoleta RADU, Director General

Puncte forte 2019
-O stabilitate in usoara crestere a pietei per ansamblu si a segmentului asigurarilor de locuinte, in contextul absentei unor evenimente catastrofale.

Puncte slabe 2019
-Birocratizarea excesiva, ingreunarea procesului de emitere chiar si pentru produsele simple.

Oportunitati 2020
-Modificarea legii 260/2008, astfel incat asigurarea obligatorie sa fie mult mai accesibila si mai usor de obtinut de catre romani.

Amenintari 2020
-O perioada tumultoasa politic, in care interesele electorale vor prevala, care va genera si mai multa impredictibilitate si nesiguranta; in acest context este foarte dificil sa anticipam care va fi interesul politic de a sprijini modificarea Legii 260/2008, chiar daca aceasta lege are, inainte de orice, un scop social.

PRBAR - Antonio SOUVANNASOUCK, Presedinte

Puncte forte
-Cresterea importanta a pietei de asigurari in conditiile in care a trebuit aplicata noua legislatie in domeniu.

Puncte slabe 2019
-Mediu de suprareglementare in special in ceea ce priveste transpunerea in legislatia nationala a unor prevederi europene.

Oportunitati 2020
-Adoptarea sistemelor moderne de gestiune a contractelor de asigurare. Crearea unor produse de asigurare simple, usor de inteles si accesat. In general, adaptarea industriei la noile generatii, atat de consumatori, cat si de distribuitori

Amenintari 2020
-Scaderea gradului de incredere al consumatorilor, cauzat fie de procesele mai greoaie de achizitie a unei polite de asigurare, fie de evenimente negative in piata de asigurari.

RENOMIA SRBA Broker - Gheorghe GRAD, Country Manager

Ca o remarca generala, depasind complexitatea specifica implementarii IDD, piata pare sa se afle intr-un echilibru, fara a putea identifica elemente vizibile care sa reprezinte la nivel macro puncte forte si puncte slabe. Fiecare modificare legislativa, care presupune munca suplimentara, cheltuieli suplimentare, vine ca o posibila amenintare la adresa business-ului, insa atat asiguratorii, cat si brokerii stiu sa extraga si oportunitatile pe termen lung.

SAFETY Broker de Asigurare - Viorel VASILE, CEO

Puncte forte 2019
-O piata in crestere.

Puncte slabe 2019
-Cerinte IDD si GDPR superioare celor din legislatia anterioara care au franat business-ul.

Oportunitati 2020
-Fructificarea bazei tehnice (implementarile IT din 2019);
-Dezvoltarea unor linii de business precum asigurarile de sanatate;
-Influente pozitive din cresterea absorbtiei de fonduri europene - dezvoltarea CAR/EAR, bonduri, asigurari de accidente persoane sau bunuri.

Amenintari 2020
-Mediul politic, economic si legislativ imprevizibil;
-Tendinta de crestere a ratei daunei pe cea mai mare linie de business - RCA concomitent cu reducerea tarifelor recomandate ar putea duce la politici dure din partea asiguratorilor.

SIGNAL IDUNA Romania - Tiberiu MAIER, Presedinte

Puncte forte 2019
-Crestere constanta si sustinuta a pietei de asigurari;
-Digitalizarea proceselor de vanzare si administrare;
-Diversificarea canalelor de distributie.

Puncte slabe 2019
-Presiunea pretului in decizia de achizitie ca factor determinant;
-Dimensiunea redusa a pietei asigurarilor de sanatate.

Oportunitati 2019
-Dezvoltarea accelerata a infrastructurii medicale private;
-Subfinantarea sistemului public de sanatate;
-Interesul crescut al asiguratorilor pentru piata asigurarilor de sanatate.

Amenintari 2019
-Concurenta din partea furnizorilor de servicii medicale;
-Cadru legislativ imprevizibil;
-Nivelul scazut de constientizare si educare a oamenilor in ceea ce priveste asigurarile.

Oportunitati 2020
-Calitatea ridicata a produselor datorita cresterii competitivitatii din piata determinata de intrarea unori noi jucatori;
-Potential ridicat pe canalele de distributie alternative: online;
-Interesul crescut al partenerilor de distributie.

Amenintari 2020
-Modificari legislative imprevizibile, care pot afecta strategiile de piata ale asiguratorilor;
-Inflatia medicala in crestere care afecteaza profitabilitatea asiguratorilor de piata;
-Cerintele din ce in ce mai ridicate de instruire in asigurari si informare a clientilor prin noile reglementari in industrie.

UNIQA Asigurari - Paul CAZACU, Vicepresedinte - Director General Adjunct - CFO

Puncte forte 2019
-Consolidarea pietei pe segmentul asigurarilor de viata;
-Cresterea exploziva a asigurarilor de sanatate.

Puncte slabe 2019
-Cresterea mai rapida a indemnizatiilor, comparativ cu cea a primelor pe segmentul de asigurari auto, coroborata cu ponderea semnificativa a acestui segment in totalul pietei de asigurari generale;
-Piata de asigurari este un pilon de incredere al economiei, aspect dovedit de volumul daunelor platite, insa trendul de crestere accelerata a daunalitatii are, in acelasi timp, un efect de slabire a soliditatii financiare a pietei.

Oportunitati 2020
-Cresterea gradului de digitalizare pentru a adresa mai bine nevoile clientilor si a fi tot mai conectati la realitatea si comportamentul acestora;
-Cresterea gadului de educare a clientilor pentru nevoia de asigurare si in ceea ce priveste managementul riscului.

Amenintari 2020
-Incetinirea cresterii economice si instabilitatea mediului politic, aspecte ce ar putea avea un efect negativ si asupra gradului de dezvoltare a pietei;
-Nivelul scazut al dezvoltarii pietei de asigurari de locuinte, atat pe segmentul obligatoriu, cat si pe cel facultativ, situatie ce ne poate expune in cazul unui eveniment major.

UNSICAR - Dorel DUTA, Presedinte

Puncte forte 2019
-Cred ca cel mai important punct forte al pietei de brokeraj este capacitatea de a actiona in conditii de stres, sub presiunea unor importante modificari legislative.

Puncte slabe 2019
-Piata de asigurari din Romania are inca multe vulnerabilitati, cum ar fi dependenta de asigurarile RCA si Casco. Este necesar ca piata sa-si intensifice eforturile pentru educarea clientilor, asa incat sa inteleaga mult mai bine propriile nevoi de asigurare si modul in care pot raspunde acestor nevoi, luand in considerare tabloul complet - mai precis, raportul acoperire/pret.

Oportunitati 2020
-Din punctul meu de vedere, principalele oportunitati ale anului 2020 vor fi legate de noile riscuri si de solutiile pe care piata le va gasi pentru acoperirea acestora.

Amenintari 2020
-Cred ca nivelul redus al gradului de penetrare a asigurarilor, lipsa de incredere a consumatorilor si reputatia pietei de asigurari vor continua sa reprezinte provocarile majore ale industriei noastre. Tine de fiecare dintre noi sa actionam astfel incat sa schimbam perceptia consumatorilor asupra acestei piete, sa le castigam si sa le mentinem increderea.

VECTOR Broker - Gabriela DUMITRU, Director Dezvoltare

Puncte forte 2019
-Oportunitate de crestere pentru "early-adopters": Jucatorii din piata care s-au aliniat noilor reglementari si cerinte legislative un un avans pe care pot capitaliza pentru a-si consolida pozitiile in anul urmator.

Puncte slabe 2019
-Lipsa sustinerii legislative: Desi organizam campanii de constientizare a riscurilor urmarind variabila cea mai importanta a consumatorilor, contextul (cel care le influenteaza decisiv comportamentele), neimplicarea autoritatilor pentru aplicarea legislatiei legate de 260/2008 ne conditioneaza la o evolutie lenta;
-Personalizarea, mai mult o promisiune decat o realitate: Cu toate ca discursul nostru de vanzare include mult oferirea unor "solutii personalizate", realitatea este ca avem la dispozitie numai cateva descrieri generale, care nu permit adresarea tintita a tipologiilor tot mai variate de consumatori. Fara un efort de research mai mare, nu putem face Brain Pleasing Marketing, mult dorit acum in piata pentru loializarea clientilor.

Oportunitati 2020
-Valul de cerere crescuta pentru anumite produse: Un potential real de crestere il putem avea urmand tendinta de promovare a asigurarilor private de sanatate, raspunderilor civile si asigurarilor facultative de locuinta. O radiografie a situatiei la nivel national, arata ca am putea avea o evolutie spectaculoasa in vanzarea asigurarilor de locuinta, pe fondul intensificarii actiunilor de comunicare din partea jucatorilor din acest segment, dar mai ales din partea autoritatilor. In acest context, rolul distribuitorului devine tot mai relevant pentru ca el este implicat in crearea produsului de asigurare si poate sustine clientul prin analizarea nevoii sale specifice.

Amenintari 2020
-Birocratia excesiva: Consumatorii sunt supra-solicitati si coplesiti de numarul de stimuli si de task-uri carora trebuie sa le faca fata, asa ca au nevoie de solutii simple, care reduc incertitudinea si efortul cognitiv;
- Schimbarile rapide: Modificarile succesive bulverseaza atat forta de vanzari, cat si consumatorii, de aceea ele trebuie minimizate si gestionate atent, fara a comunica drept "inovatie" ceva ce se poate standardiza sau chiar schimba foarte rapid.

Mai multe declaratii referitoare la evolutia pietei de asigurari in ultimii 30 de ani, dar si prognozele pentru urmatorii 10 ani, puteti citi in Editia speciala a Revistei PRIMM - Asigurari & Pensii din decembrie 2019. Click aici pentru download!

5.192 accesari