In fata schimbarilor climatice, care cresc frecventa si intensitatea fenomenelor extreme, romanii trebuie sa devina mai constienti de importanta asigurarii locuintei, pentru a se proteja financiar in fata acestor riscuri. Asiguratorii le vin in intampinare cu produse adaptate noului context.
"Asigurarile facultative de locuinte au devenit tot mai complexe in ultimii ani, pornind tocmai de la riscurile aduse de schimbarile climatice. Desi unele polite includ deja acoperiri pentru daune cauzate de fenomene extreme, lucrurile se schimba cu o rapiditate uimitoare, de aceea este necesara o reevaluare periodica a acestor produse", explica Alexandra Gardan, National Broker Retail Manager, SIGNAL IDUNA ASIGURARI, in cadrul campaniei nationale de informare "Luna Asigurarilor de Locuinte" pe care compania o sustine in calitate de Partener.
"Asiguratorii dezvolta permanent oferte adaptate la nevoile in continua schimbare atat ale clientilor, cat si tinand cont de schimbarile climatice", adauga aceasta, explicand faptul ca, la SIGNAL IDUNA, clientilor le sunt oferite siguranta financiara si protectie extinsa prin solutii personalizate de asigurare facultativa revizuite permanent. In primele 9 luni ale anului 2024 comparativ cu aceeasi perioada din 2023, primele brute subscrise pentru asigurarile de locuinta si bunuri din portofoliul SIGNAL IDUNA au inregistrat o crestere de 12%.
De altfel, se remarca o importanta schimbare de comportament. "In ultimii 10 ani, perceptia clientilor asupra asigurarilor de locuinta s-a schimbat semnificativ. Oamenii sunt acum mai constienti de riscurile legate de schimbarile climatice si isi doresc acoperiri tot mai complexe. In plus, informatiile despre asigurari au devenit mai accesibile, de aceea clientii sunt mai bine informati si mai selectivi in alegerea acoperirilor", subliniaza Alexandra Gardan.
"Aici intevine si rolul important al brokerilor de asigurare in procesul de consultanta, deoarece acestia pot analiza si compara ofertele disponibile pe piata, recomandand cea mai potrivita optiune pentru fiecare client. Acestia simplifica procesul de alegere, oferind solutii personalizate de asigurari facultative de locuinta si bunuri, care sa raspunda nevoilor punctuale. Totodata, in acesti 10 ani, accesarea produselor si platformelor online a evoluat fantastic, ajutand atat companiile de asigurari, partenerii de distributie, cat si pe toti romanii sa economiseasca timp si sa gaseasca solutiile potrivite simplu si rapid, de pe orice dispozitiv", este de parere oficialul SIGNAL IDUNA ASIGURARI.
Este important, insa, ca asiguratii sa stie diferentele dintre produse si sa caute acele solutii care le raspund propriilor nevoi. "Confuzia [dintre o asigurare obligatorie si una facultativa de locuinta] poate aparea din mai multe motive, cum ar fi lipsa de informare sau intelegerea uneori eronata. Romanii au tendinta sa creada ca asigurarea locuintei acopera o gama larga de riscuri, fara sa faca o distinctie clara intre asigurarea obligatorie, care ofera o acoperire minima asociata cu riscurile catastrofice si asigurarile facultative, care ofera protectie pentru o gama larga de evenimente neprevazute", mentioneaza Alexandra Gardan. Rolul brokerilor, in calitatea lor de consultanti, ramane unul esential pentru clarificarea distinctiei dintre cele doua produse de asigurare.
Despre Luna Asigurarilor de Locuinte
Campania "Luna Asigurarilor de Locuinte" este initiata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si se desfasoara cu sprijinul UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania, si UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania.
Partenerii campaniei sunt NN Romania, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, GENERALI Romania, PAID Romania, BRD Asigurari Generale, GROUPAMA Asigurari, OMNIASIG VIG, GRAWE Romania, ASIROM VIG, SIGNAL IDUNA, EUROLIFE FFH Asigurari, GARANTA Asigurari, CAMPION Broker, MILLENIUM Insurance Broker, CONSULTANT AA, MAXYGO Broker, Fabrica de Asigurari, DAW Broker, HOBBIT Broker si OTTO Broker.
Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, Revista BIZ si ziuaveche.ro.