1asig.ro
1asig.ro
Afacerile AEGON Romania au crescut ...

Afacerile AEGON Romania au crescut cu 13% in 2020

5 min. / 1.540 cuvinte
Compania de asigurari de viata AEGON Romania a incheiat 2020 cu un volum de 134,5 milioane de lei al primelor brute subscrise, in crestere cu 13%, fata de 2019, au anuntat reprezentantii societatii.

AEGON Romania nu este inclusa in clasamentele ASF, ea activand pe piata locala de asigurari in baza dreptului de libera circulatie a serviciilor. Daca ar fi inclusa in top (in care sa apara si METROPOLITAN Life), compania AEGON ar fi pe pozitia a 6-a.

"Cresterea indicelui GWP (Gross Written Premiums - Prime Brute Subscrise) atrage cu sine urcarea AEGON Romania pe locul al saselea, in clasamentul celor mai importante companii de asigurari de viata de pe piata locala, cu o pozitie mai sus decat in 2019", au transmis reprezentantii companiei, care arata ca, la finele lui 2020, AEGON Romania avea o cota de piata de 4,9%.

Rezultatele anuntate de AEGON au loc in conditiile in care anul trecut, piata asigurarilor de viata din Romania a avut o crestere de doar 1,1%, cu un volum total al primelor brute subscrise de 2,7 miliarde lei (PBS companii reglementate de ASF - 2,22 miliarde de lei - si sucursalele - 531,7 milioane de lei, potrivit Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF).

"Suntem foarte multumiti de aceste rezultate, in special in contextul unui an dificil atat pentru piata asigurarilor de viata, cat si pentru intreaga economie nationala si globala, si pentru noi toti, la nivel personal. Urcarea cu o pozitie in topul celor mai importanti asiguratori de viata din Romania se datoreaza faptului ca, in contextul actual, romanii au devenit mai constienti de nevoia de a economisi, si a muncii depuse de colegii mei pentru pastrarea si cresterea portofoliului de clienti. Rezultatele arata, de asemenea, faptul ca produsele noastre raspund unor nevoi reale. Una dintre aceste nevoi este cea de a-ti crea un plan financiar de rezerva, economisind si asigurandu-te ca, in situatiile neprevazute, vei avea un sprijin financiar. In cursul anului trecut, am realizat un studiu care ne-a aratat ca 70% dintre intervievati considera ca instabilitatea economica generata de contextul pandemic i-a indemnat sa puna mai multi bani deoparte ca sa fie mai pregatiti pe termen mediu si lung. Iata ca o parte dintre ei au ales sa faca acest lucru printr-o asigurare de viata cu economisire. O alta nevoie este cea de a acorda o mai mare atentie sanatatii", a explicat Sinziana MAIOREANU, CEO al AEGON Romania.

Legat de modul in care s-a desfasurat activitatea companiei de la declansarea pandemiei, reprezentantul AEGON Romania a adaugat: "In ceea ce priveste pastrarea portofoliului de clienti, comunicarea, dar si empatia au fost ingredientele care ne-au ajutat. Inca de la inceputul pandemiei, am fost alaturi de clientii nostri prin decizia de a nu aplica excluderea riscului pandemiei la niciunul dintre produsele din portofoliul nostru care acopera decesul sau spitalizarea din imbolnavire, exceptie care inca este in vigoare pana la jumatatea acestui an, dar si prin mutarea online a majoritatii operatiunilor. Astfel, am urmarit ca ei sa nu fie nevoiti sa se expuna inutil niciunui risc. In plus, clientii care s-au confruntat cu probleme financiare au avut la dispozitie o perioada de gratie majorata de la 60, la 120 de zile."

"Aceasta reusita este, fara indoiala, rezultatul implicarii extraordinare a echipei AEGON Romania si al profesionalismului desavarsit de care au dat dovada partenerii nostri bancari, Banca Transilvania si Alpha Bank, dar si companiile de brokeraj partenere. Impreuna am reusit sa fim extrem de agili, sa ne adaptam rapid la noua realitate, iar noi am incercat sa ii sustinem prin programe de training realizate in mediul online, dar si prin adaptarea la noile conditii a modului de colaborare. Le sunt recunoscatoare tuturor ca au ramas dedicati clientilor si au continuat sa-si deruleze activitatea cu aceeasi implicare, in conditii atipice, pentru ca noi am fost printre primele companii din tara care am adoptat munca de acasa, mod de lucru pe care inca il mentinem. Sunt optimista ca, daca am reusit sa trecem cu bine de acest ultim an dificil, de acum inainte lucrurile vor continua sa se imbunatateasca", a mai punctat Sinziana MAIOREANU.

Evolutia pozitiva a indicelui GWP pentru AEGON Romania a fost generata si de cresterea interesului manifestat de romani pentru asigurarile de sanatate. Conform unei analize realizate de companie in martie 2021, pe parcursul anului trecut, de trei ori mai multi romani au achizitionat asigurarea oncologica Optimist, fata de 2019. Analiza s-a realizat pe baza portofoliului AEGON, care a luat in considerare vanzarile pentru asigurarea oncologica AEGON Optimist si pentru produsul de a doua opinie medicala, AEGON Diagnose.me. Numarul persoanelor care au achizitionat servicii care ofera acces rapid la o a doua opinie medicala, prin intermediul AEGON Romania, s-a majorat cu 43%, in 2020 fata de 2019.

"Romanii au devenit mai interesati de sanatatea lor in 2020, iar aceasta preocupare s-a reflectat si in vanzarile noastre. Cred ca este un semnal pozitiv, pentru ca arata ca oamenii sunt mai atenti cu sanatatea lor si a celor apropiati, deoarece au realizat inca o data, in mod abrupt, cat de importanta este aceasta. Sigur, noi toti stim, la nivel de teorie, ca starea de sanatate este cheia unei vieti implinite, doar ca tindem sa uitam acest lucru si sa nu luam masuri practice pentru a ne asigura in caz de boala, pana cand nu suntem loviti de necaz. Pandemia ne-a reamintit ca suntem fragili si ca este necesar sa avem o plasa de siguranta", a conchis Sinziana MAIOREANU.

AEGON Romania face parte dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat in asigurari de viata, planuri de pensie si solutii pentru investitii. AEGON a intrat pe piata din Romania in 2007, prin compania de pensii private, si in 2008 prin compania de asigurari de viata. In prezent, AEGON are in Romania peste un milion de clienti si 150 de angajati.

In noiembrie 2020, Vienna Insurance Group - VIG a anuntat ca va cumpara afacerile AEGON din Romania, Ungaria, Polonia si Turcia. Pretul de achizitie a actiunilor este de 830 de milioane de euro. Tranzactia este supusa aprobarilor necesare din partea autoritatilor de reglementare si concurenta. Finalizarea oficiala a achizitiei companiilor AEGON este asteptata in a doua jumatate a anului 2021.

1.601 accesari
Sondaj

Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

- Institutiilor din domeniul financiar (ASF, BNR etc)
- Asociatiilor din domeniu
- Companiilor (asiguratori, banci, administratori de pensii etc)
- Scolilor
- Institutiilor statului
- Altele (va rog mentionati la rubrica de comentarii)


PROMO