1asig.ro
1asig.ro

Aegon: Consultantii se confrunta cu provocari cand incearca sa dezvolte, de la distanta, noi relatii cu clienti

5 min. / 1.540 cuvinte
Interactiunile fata in fata au reprezentat intotdeauna fundamentul relatiilor consilier - client. Asadar, este inevitabil ca 73% dintre consilieri considera ca lipsa interactiunilor fata in fata este o bariera in incercarea de a dezvolta noi relatii cu clientii, arata un studiu realizat de Aegon si citat de catre the Actuarial Post.

PROMO


Studiul, la care au participat 200 de consultanti, arata clar ca videoconferinta a fost principalul canal de comunicare pentru consultanti, 67% dintre acestia folosind aceasta metoda mai des. De asemenea, se pare ca videoconferintele vor continua sa fie utilizate la scara larga si in viitor, doar 6% dintre consultanti declarand ca, dupa ridicarea masurilor de carantina si distantare sociala, vor folosi mai putin acest mod de comunicare.

Videoconferinte, pro si contra

Atunci cand vine vorba de a contacta clienti deja existenti, videoconferinta reprezinta un canal solid. Pe de alta parte, atunci cand este folosita pentru atragerea de noi clienti, videoconferinta nu mai este o forta mortice. Astfel, arata Aegon, 71% dintre consilieri afirma ca este important sa se intalneasca fata in fata cu clientii, in vreme ce 81% dintre cei care au participat la acest studiu au declarat ca si clientii prefera interactiunea fata in fata.

In timp ce, atunci cand este folosita pentru a dezvolta noi relatii cu clientii, videoconferinta este insotita de provocari, consilierii considera ca utilizarea acestei metode are multe avantaje in relatia cu clientii deja existenti. 45% dintre consilieri considera ca sunt mai productivi, in vreme ce 75% considera ca aceasta metoda are inclusiv beneficii financiare, prin prisma faptului ca se elimina timpul pierdut pe drum, precum si prin scurtarea timpului alocat unei intalniri. De asemenea, 31% dintre consilieri spun ca, de la inceputul crizei, au inregistrat o crestere peste medie a folosirii videoconferintei de catre clienti.

Cu toate acestea, consilierii participanti la studiul realizat de Aegon recunosc ca sunt constienti de faptul ca intalnirea virtuala nu este o solutie potrivita pentru absolut toti clientii, fiind, de asemenea, constienti si de barierele pe care intalnirea virtuala la asaza in relatia cu unii clienti. Astfel, 82% dintre consilieri au declarat ca au interactionat cu clienti care nu au cunostintele necesare si nici pregatirea tehnica specifica pentru a utiliza aceasta modalitate de comunicare consilier - client.

"Restrictiile generate de pandemia COVID-19 au transformat aceasta profesie, iar consilierii si clientii lor au fost nevoiti sa adopte noi comportamente si tehnologii. Pe timp de carantina, tehnologia a reprezentat un mijloc alternativ de comunicare, dar, odata ce nu vom mai fi impiedicati de restrictiile de distantare sociala, va fi interesant sa vedem daca aceste schimbari vor deveni permanente", spune Ronnie TAYLOR - Chief Distribution Officer, Aegon.

"Studiul nostru arata ca videoconferinta nu e potrivita pentru toata lumea, iar intalnirea virtuala nu poate fi replica unei intalniri fata in fata. In special, atunci cand e vorba de dezvoltarea de noi relatii potentiale cu clientii, intelegerea limbajului non-verbal al persoanelor este unul dintre aspectele importante ale unei intalniri cu clientii, precum si al interactiunii fata in fata. Este clar ca aceasta este doar una din provocarile pe care consilierii trebuie sa le confrunte in acest mediu nou in care operam cu totii", subliniaza Ronnie TAYLOR.

264 accesari
Sondaj

Locuinta ta este protejata prin asigurare?

- Da, obligatorie si facultativa
- Da, doar obligatorie
- Nu


PROMO