1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Adrian MARIN:

Adrian MARIN: "Value for money" va fi cuvantul de ordine in 2023

"Desi in ultimii 3 ani, ne-am "imprietenit" cu incertitudinea, speram, intr-o reechilibrare a activitatilor economice. In 2023 vom continua investitiile in sisteme de lucru si in solutii pentru clienti", a declarat, pentru Publicatiile XPRIMM, Adrian MARIN, CEO si Presedinte Directorat, GENERALI Romania.

Un mini-interviu cu Adrian MARIN a fost publicat recent in Revista PRIMM Asigurari & Pensii din luna decembrie 2022. Il puteti citi mai jos:

Cum apreciati evolutia pietei de asigurari in 2022 si care considerati ca este lucrul care a marcat-o cel mai puternic?

Cele mai recente statistici despre piata de asigurari, respectiv cele din prima jumatate a anului, indica o crestere substantiala a volumului total de prime de 40% comparativ cu aceeasi perioada din 2021. Majoritatea claselor principale de asigurari au inregistrat evolutii pozitive de doua cifre, dar se observa clar ca RCA a avut cea mai spectaculoasa urcare si ca a influentat masiv rezultatele agregate. Astfel de rezultate sunt un semnal pozitiv pentru Romania, caci reflecta potentialul industriei noastre si procesul de consolidare a acestui sector economic.

Mai mult decat cifrele in sine, consider ca digitalizarea accelerata este cea care marcheaza cu adevarat asigurarile din Romania si reprezinta un factor cu implicatii pe termen mediu si lung. Ea vine pe fondul unei preferinte tot mai accentuate pentru servicii remote si online, proces demarat inca dinainte de pandemie. Desigur ca si noi, GENERALI Romania, am accelerat in aceasta directie, atat in zona comerciala, cat si in cea de servicii post-vanzare si de procese interne. Drept rezultat, beneficiem de una dintre cele mai cuprinzatoare oferte online de retail din piata noastra - travel, locuinte, RCA, Casco, IMM si, in curand un nou produs - si acoperim cele mai frecvente nevoi de asigurare ale clientilor nostri.

La celalalt capat al firului sunt serviciile de despagubire, cu fluxuri electronice de documente, procese automatizate, integrarea de instrumente OCR si constatarea video in cazul daunelor auto si de locuinte. Marele avantaj al acestor solutiieste ca scurteaza mult timpul de solutionare, elimina din eroarea umana si cresc gradul de confort pe parcursul acestui proces.

Ce asteptari aveti de la anul 2023?

Asteptarile vizeaza in primul rand predictibilitatea, atat economica, cat si legislativa, pentru ca, in ultimii 3 ani, ne-am "imprietenit" cu incertitudinea. De aceea, doresc sa le multumesc colegilor mei pentru ca reusim sa gasim solutii, sa ne implementam strategia cu bine si sa fim un partener de incredere pentru clientii nostri.

Speram, de asemenea, intr-o reechilibrare a activitatilor economice, mai ales in acest mediu marcat de inflatie si volatilitate.

In ceea ce priveste asigurarile, suntem pe o traiectorie stabila pe care este important sa o consolidam in beneficiul tuturor stakeholderilor nostri. Cred in continuare ca suntem definiti prin serviciile pe care le oferim si prin increderea pe care ne-o acorda clientii nostri.

Nu in ultimul rand, vom pune un accent tot mai mare pe sustenabilitate, un concept pe care il vom urmari pe toate palierele activitatii noastre.

Care considerati ca este prioritatea absoluta a asiguratorilor pentru 2023?

Cu siguranta prioritatea este strans legata de contextul economic actual, mai exact de faptul ca toti clientii vor fi mai atenti la orice cumpara. Deci "value for money" va fi cuvantul de ordine si, de aceea, este mai important ca oricand sa fim empatici, sa intelegem asteptarile clientilor nostri si sa oferim produse potrivite nevoilor lor.

Desigur, pentru aceasta vom continua investitiile in sisteme de lucru si in solutii pentru clienti, usor de utilizat si integrate. Principala invatatura a ultimilor ani este ca nu mai este cale de intoarcere din perspectiva online si cea a serviciilor la distanta, pentru ca ele ofera confortul si flexibilitatea de care fiecare avem nevoie in viata zilnica.