1asig.ro
1asig.ro
Adrian MARIN: Companiile de ...

Adrian MARIN: Companiile de asigurari s-au digitalizat si au redus cheltuielile administrative

5 min. / 1.540 cuvinte
Companiile de asigurari si-au eficientizat activitatea si s-au digitalizat, ceea ce a dus la o reducere a cheltuielilor administrative pe zona auto - RCA si CASCO, insa rata combinata a daunei a continuat sa fie supraunitara, conform declaratiilor lui Adrian MARIN, Presedintele UNSAR.

PROMO


El a spus ca profitabilitatea industriei este data de rata combinata, care, din pacate, continua sa ramana supraunitara, de 104,97% pe segmentul asigurarilor generale la finalul primelor 9 luni ale anului 2020. RCA si CASCO sunt main drivers si Adrian MARIN a subliniat ca aceste linii depasesc serios pragul de 100% al ratei combinate, fiind de 113,3%.

"Industria cauta si implementeaza solutii interne de eficientizare a propriei activitati. Remarcam impactul digitalizarii si al masurilor de eficientizare luate de companii, care se reflecta in scaderea ratei cheltuielilor (de achizitie si) administrare atat pe RCA, CASCO, cat si pe segmentul asigurarilor property. Inseamna ca au existat eficientizari, digitalizari si s-a reusit aceasta reducere a cheltuielilor administrative. In acelasi timp, cel putin pe RCA, rata daunei a continuat sa creasca, in ciuda pandemiei si a starii de urgenta", a spus Presedintele UNSAR.


"Digitalizarea si inovatia reprezinta nu doar o tendinta, ci o realitate care vine in sprijinul consumatorilor si, cu siguranta, o prioritate pentru orice industrie. Iata ce s-a intamplat la nivel international la nivel de tendinta in 2020: s-a produs o modificare brusca a importantei canalelor de distributie online - vorbim despre vanzare la distanta si servisare a clientilor; canalele online au facilitat cu succes informarea consumatorilor si distributia de asigurari; vanzarile online au crescut sau au ramas stabile in tarile membre ce au furnizat informatii catre EIOPA", a afirmat Adrian MARIN.

"Aceste tedinte se remarca si in randul consumatorilor din tara noastra. Astfel, daca in 2019 doar 6% dintre romani spuneau ca prefera sa incheie asigurari din fata calculatorului sau a telefonului mobil, in 2020 ponderea acestora a urcat la 12%, ca urmare a restrictiilor impuse pe perioada pandemiei COVID-19, care au determinat cresterea gradului de accesare a serviciilor online, conform Barometrului UNSAR-IRES. Asta arata ca, inca multi romani continua sa prefere interactiunea directa atunci cand vine vorba despre incheierea unei polite de asigurare", a adaugat el, subliniind ca, in Romania, in aceasta perioada atipica, activitatea asiguratorilor a fost adaptata la noile conditii si marcata de o dezvoltare accelerata pe digitalizare.

"Digitalizarea s-a facut simtita si in zona de educatie financiara - atat la nivelul membrilor nostri, cat si direct de catre UNSAR. Am considerat important sa comunicam mai mult, mai ales in format digital, pe canalele online, acolo unde sunt tinerii consumatori si nu numai. Practic, toate campaniile de informare si educare derulate de Uniune in 2020 au fost digitale - si au ajuns la milioane de romani", a spus Presedintele UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania.

"Industria noastra, precum si intreaga industrie a serviciilor financiare, sunt focusate pe oameni, iar digitalizarea este doar o cale de a ajunge la ei", a adaugat Adrian MARIN in cadrul Conferintei ISF "Quo Vadis" Digitalizarea asigurarilor - prioritate zero.

3.489 accesari
Sondaj

Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

- Institutiilor din domeniul financiar (ASF, BNR etc)
- Asociatiilor din domeniu
- Companiilor (asiguratori, banci, administratori de pensii etc)
- Scolilor
- Institutiilor statului
- Altele (va rog mentionati la rubrica de comentarii)


PROMO