1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Actiunile intreprinse de companii ...

Actiunile intreprinse de companii in privinta sustenabilitatii duc la o crestere a veniturilor cu 30%

Actiunile intreprinse de companii pentru a deveni sustenabile si a-si reduce emisiile de carbon pana la stadiul de "neutralitate carbonica" le pot aduce o crestere cu peste 30% a veniturilor, arata un studiu realizat de compania de consultanta in management Horv?th, cu experienta internationala de peste 40 de ani, prezenta din 2005 pe piata locala. In acelasi timp, urmarind atingerea unor obiective legate de sustenabilitate, companiile pot obtine reduceri de costuri de pana la 7%.

Intitulat "Economic Potentials through Green Transformation", raportul Horv?th atesta faptul ca, pentru tot mai multe companii, obiectivele legate de sustenabilitate nu se mai regasesc doar la nivel declarativ, ci iau forma unor planuri concrete, cu termene limita clare.

Astfel, 80% dintre firmele respondente, provenind din arealul economic de limba germana DACH (Germania, Austria, Elvetia), isi propun sa aiba un rating ESG ("Environmental, Social, and Governance" - criterii non-financiare care masoara comportamentul sustenabil si etic al companiilor fata de toti stakeholderii si mediu) pana in 2025. Comparativ, numai 30% dintre companiile romanesti si-au asumat un target clar de reducere a emisiilor de CO2, potrivit altui studiu Horv?th din acest an, "CxO 2022".

Dintre companiile care si-au stabilit obiective de sustenabilitate, peste 70% vor sa atinga "neutralitatea carbonica" pana la finele actualului deceniu. Pentru indeplinirea acestor obiective, studiul Horv?th a identificat patru categorii de "actiuni decisive": (1) actiunea rapida (pentru a deveni companii "neutre" in privinta amprentei carbonice in 2030, principale masuri trebuie luate de pe acum); (2) concentrarea pe cererile consumatorilor (care cer transparenta si schimbari reale); (3) adoptarea unor noi modalitati de generare a veniturilor; si (4) transformarea lanturilor de aprovizionare (produse, logistica si operatiuni). Companiile care actioneaza in aceste patru directii vor obtine avantaje competitive si beneficii economice reale.

Participantii la studiu vad un potential de crestere a business-ului si profitabilitatii de pe urma demersurilor pe care le intreprind privind sustenabilitatea: 50% dintre ei vad potentiale surse de venit in pietele deja existente, care le-ar aduce venituri suplimentare de cel putin 11%, in timp ce 60% se asteapta sa deschida noi piete sau segmente de piata cu un portofoliu de produse sustenabile, care sa conduca la potentiale venituri suplimentare (de circa 23%). In plus, 40% dintre respondenti se asteapta sa obtina reduceri de costuri din eforturile de a deveni mai sustenabili.

"O concluzie imbucuratoare a studiului nostru este aceea ca sustenabilitatea nu mai este doar un concept, discutat la nivel inalt, in board-urile companiilor, ci un fenomen care capata substanta, pe masura ce presiunile consumatorilor s-au intensificat. Oamenii si firmele vor sa fie clienti ai unor companii sustenabile, iar aceasta dorinta a devenit motorul schimbarilor, desi nu sunt de ignorat nici unele efecte secundare fericite: angajandu-se pe calea de a deveni sustenabile, business-urile obtin si noi piete, noi surse de venit, respectiv reduceri de costuri. Nu in ultimul rand, studiul a aratat ca un angajator sustenabil are mai mari sanse de a atrage si mentine talente in echipa sa," a spus Kurt Weber, Managing Director, Horv?th Romania.

In ceea ce priveste principalele consecinte negative pe care companiile le intrevad daca nu ar reusi sa isi atinga obiectivele legate de sustenabilitate, acestea sunt: (1) pierderea clientilor; (2) pierderea celor mai buni angajati; si (3) cresterea costurilor. Alte motive de ingrijorare ar fi o imagine proasta, scaderea vanzarilor, un impact nefavorabil asupra relatiei cu investitorii si pierderea unor contracte.

La cercetarea Horv?th au participat companii din industrii precum inginerie mecanica (26%), automatizare si tehnologie (20%), inginerie electrica si tehnologia energiei (11%) si altele (43%), intre care: constructii, electronice de consum, metalurgie, hartie si bunuri de lux.

Despre Horvath

Horvath este una dintre cele mai importante companii internationale, independente, de consultanta in management, prezenta si pe piata din Romania, incepand cu 2005. Compania a fost infiintata in Stuttgart, in 1981, de Prof. Dr. Peter Horvath, unul dintre pionierii Controlling-ului in Germania si are peste 1.000 de angajati. Horvath are birouri in Germania (Berlin, Dusseldorf, Frankfurt, Hamburg, Munchen si Stuttgart), Austria, Romania, Elvetia, Ungaria, Arabia Saudita si Emiratele Arabe, dar consultantii companiei stau la dispozitia clientilor la nivel global. Horvath este membra a Cordence Worldwide, cea mai importanta alianta activa la nivel mondial, formata din companii de consultanta in management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri in 24 de tari, situate pe trei continente.