Experienta clientilor poate fi un factor de diferentiere pentru asigurarile de viata, iar multi asiguratori fac investitii strategice pentru a sustine cresterea afacerii, se arata intr-un raport Accenture. Aceste investitii in oameni si tehnologie ofera o viziune de 360 de grade asupra clientilor lor, necesara pentru a descoperi noi oportunitati. In acelasi timp, ele permit o experienta mai buna pentru clienti si angajati, ceea ce duce in final la obtinerea de rezultate financiare.
Portalul pentru clienti este un element de baza al asigurarilor care ar fi trebuit sa fie revizuit de mult timp, mai ales acum, cand consumatorii adopta tehnologiile digitale. Mai exact, acesta trebuie sa treaca de la tranzactional la experiential si personal daca asiguratorii vor sa raspunda asteptarilor in crestere ale noii generatii de cumparatori de asigurari. Iar cel care va fi primul care va raspunde nevoilor acestor potentiali si actuali detinatori de polite, le va castiga afacerea si poate chiar loialitatea lor.
Analiza datelor este forta motrice din spatele solutiilor avansate de implicare a clientilor. Tehnologiile bazate pe inteligenta artificiala ofera o experienta personalizata pe care consumatorii o asteapta pe toate canalele, fie ca este vorba de a raspunde direct la intrebarile clientilor sau de a-i conecta la un agent uman pentru asistenta.
Iar platformele de asigurare de baza joaca si ele un rol cheie in acest sens. Aceste platforme digitale moderne de asigurari de viata ofera o modalitate puternica de a genera experiente mai atractive pentru clienti si pentru a descoperi noi oportunitati. Acestea reunesc datele si functiile de back-office, cum ar fi subscrierea, integrandu-le cu capacitatile partenerilor din ecosistem, pentru a oferi experiente mai relevante si mai atragatoare pentru clienti in front-office. De exemplu, asiguratorii de viata folosesc din ce in ce mai mult procesarea directa si datele externe ale tertilor in locul examenelor paramedicale pentru a accelera emiterea unor polite de viata pe piata competitiva direct catre consumatori.
Aceste capacitati avansate de experienta a clientilor utilizeaza datele din bazele de date ale asiguratorilor, precum si cele din surse externe. Asiguratorii care stapanesc acest nivel de gestionare a datelor vor fi bine pozitionati pentru a imbunatati experienta clientilor de-a lungul intregului lant al asigurarilor, in special pe masura ce apar platforme tehnologice si mai inteligente.
Folosirea a ceea ce este mai bun din ingeniozitatea umana si tehnologie ofera asiguratorilor o mai mare libertate de a reimagina experienta de asigurare, pentru a o transforma intr-o experienta mai centrata pe client, mentinand asiguratorii in fata asteptarilor clientilor. Aici se afla avantajul competitiv - asiguratorii deblocheaza eficienta si valoarea prin experiente diferentiate care imbunatatesc atat satisfactia angajatilor, cat si a clientilor, stimuland cresterea veniturilor.