
"Anul 2012 va fi un an dificil dar, probabil nici mai greu nici mai usor decat ultimii ani in care economia romaneasca a fost afectata foarte mult de criza economica si financiara care nu este specifica numai tarii noastre. De aceea, era firesc ca si industria de asigurari sa urmeze aceasta regula", a completat Mariana DIACONESCU.
Vorbind despre viitorul canalelor de distributie, in anul 2012 "avem convingerea ca va fi caracterizat prin canalele de vanzare netradionale, respectiv de vanzarea pe internet. Acest canal modern va patrunde mai accentuat in piata, generatia tanara fiind din ce in ce mai preocupata de a cumpara prin intermediul Internet-ului, dar nu putem nega popularizarea cumparaturilor pe Internet si la nivelul generatiilor de varsta a 2-a si a 3-a".
Deasemenea, "speranta noastra este ca produsele facultative sa inceapa sa devina din ce in ce mai populare si sa le dezvoltam mai mult. 2012 speram ca va fi marcat de o flexibilizare a produselor de asigurari si de o dezvoltare a retelelor de distributie netraditionale".
Potrivit liderului ASIROM, "in piata romaneasca nu este usor sa obtii rezultate bune, pe de o parte pentru ca piata de asigurari generale e marcata de dominatia asigurarilor auto si in special a celor obligatorii RCA. Pe de alta parte, in ceea ce priveste celelalte clase de asigurari generale, nivelul de dezvoltare nu este suficient de mare. Practic in cursul anului 2011 in ceea ce priveste asigurarile non-auto dezvoltarea s-a bazat pe segmentul asigurarilor obligatorii de locuinte. Daca am combina cele doua tipuri de asigurari care au dominat anul 2011, am observa ca asigurarile obligatorii sunt cele care caracterizeaza piata romaneasca".