1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

ASIGURARI DE VIATA: Trei companii castiga peste 8 puncte cota de piata

Piata asigurarilor de viata a crescut cu aproape 5 puncte procentuale peste media pietei asigurarilor. Cresterea nominala in EUR consemnata pe acest segment a fost de aproape 18%, in valoare absoluta, plusul la nivelul pietei fiind de circa 55 mil. EUR. In acest context, asigurarile de viata si-au crescut ponderea in totalul pietei, subscrierile aferente asigurarilor de viata insumand, in perioada analizata, aproape 364 mil. EUR.

Evolutia companiilor din Top 10 asigurari de viata a condus la reasezari ale pozitiilor. Doar primele doua companii din top si-au pastrat pozitiile, 4 au urcat, iar alte 3 au pierdut pozitii in clasament.
Liderul pietei asigurarilor de viata ramane ING Asigurari. Compania a consemnat o crestere care a depasit cu putin 3%, cu peste 14 puncte procentuale sub media pietei si, astfel, a pierdut 4,4 puncte procentuale din cota de piata, aceasta ajungand la 31,11%.

Urmatoarele trei clasate AIG Life, BCR Asigurari de Viata si GRAWE Romania au reusit cresteri cu mult peste media pietei consemnand majorari ale cotelor de piata detinute, dar si cresteri in valoare absoluta, de peste 14 mil. EUR pentru fiecare companie. Practic, in primele 9 luni ale acestui an, aceste companii au castigat cumulat peste 8 puncte procentuale in cota de piata.

Cu o cota de 14,72% din piata asigurarilor de viata, AIG Life a subscris prime a caror valoare a depasit 60 mil. EUR. Compania si-a intarit pozitia secunda detinuta in piata, consemnand o crestere de aproape 33%. De asemenea, AIG Life si-a sporit subscrierile cu aproape 15 mil. EUR si cota de piata cu 2 puncte procentuale.

Cea mai semnificativa urcare in clasament a fost realizata de BCR Asigurari de Viata care a avansat 2 pozitii, pana pe locul 3 in top. Compania a subscris 32,53 mil. EUR din asigurari de viata, in crestere cu peste 77% fata de rezultatele pe care le-a consemnat in perioada similara a anului trecut. BCR Asigurari de Viata a castigat 3 puncte procentuale din piata, majorandu-si cota de piata pana la 9%. In valoare absoluta, cresterea companiei se ridica la 14 mil. EUR.