1asig.ro
1asig.ro

ALLIANZ: Cei mai multi manageri de flote auto s-au confruntat cu fraude

5 min. / 1.540 cuvinte
Un nou studiu realizat de ALLIANZ Insurance si citat de Claims Mag noteaza ca 59% dintre managerii de flote auto considera ca s-au confruntat cu fraude. Dintre acestia, 36% confirma ca organizatiile pe care le reprezinta au fost victime ale unor astfel de infractiuni, in vreme ce 23% au declarat ca au suspectat ca organizatiile lor au fost vizate de fraude.

PROMO


Frauda este, potrivit sursei citate, o problema majora cu care se confrunta industria auto, iar statisticile oferite de ABI (the Association of British Insurers - Asociatia Asiguratorilor din Marea Britanie) arata ca, la nivelul anului 2018, au fost depistate nu mai putin de 55.000 de cereri frauduloase de despagubire, cu o valoare totala de 629 de milioane de lire sterline.

Severitatea acestei probleme e recunoscuta in mod clar de multe organizatii, in contextul in care sondajul comandat de ALLIANZ si realizat, in 2019, de compania de cercetare de piata OnePoll a mai constatat si ca aproximativ 59% dintre cei 100 de manageri de flote auto care au participat la acest studiu au aplicat anumite masuri pentru prevenirea fraudelor.

"Cu atat de multe business-uri afectate de frauda din industria de asigurari auto, nu este surprinzator ca 59% dintre managerii de flote spun ca au luat masuri preventive. Totusi, exista in continuare o proportie ingrijoratoare expusa la un risc crescut de frauda. Toti soferii trebuie sa fie constienti de tipurile de frauda care i-ar putea afecta", explica Tony NEWMAN - Head of Motor Claims, ALLIANZ Insurance.

De asemenea, acelasi studiu a mai aratat ca, la vremea respectiva, 74% dintre managerii de flote auto se asteptau ca, in luna urmatoare, cel putin un vehicul din flota respectiva sa fie implicat intr-un accident, in vreme ce 62% erau de acord ca, in momentul depunerii unui dosar de despagubire, sprijinul unui broker este de nepretuit.

Dintre managerii de flote chestionati, 94% au inaintat, in numele soferilor lor, cereri de despagubire. Desi timpul de notificare recomandat este de cel mult 24 de ore dupa producerea unui accident, acest lucru nu este intotdeauna posibil, arata sursa citata. Principalele motive subliniate de catre managerii de flote auto pentru notificarea tarzie a daunelor: soferii n-au informat managerii de flote cu privire la accident (41%), lipsa facilitatilor online pentru notificarea daunei (28%), dar si lipsa timpului (20%).

"Educarea soferilor cu privire la ce trebuie sa faca in caz de accident si asigurarea acestora ca detin toate instrumentele necesare pentru a colecta informatiile de care este nevoie vor ajuta in procesul de dauna. O notificare mai rapida a daunelor ar putea reduce, in final, nivelul total, deoarece notificarile intarziate duc, uneori, la costuri crescute. Vrem sa protejam managerii de flote si soferii acestora si, totodata, vrem sa ingreunam, pe cat posibil, viata celor care incearca sa fraudeze. Sa fii vigilent, sa intelegi riscurile si sa contactezi cat mai devreme brokerul si/sau asiguratorul sunt elemente care ajuta", spune Tony NEWMAN.

444 accesari