1asig.ro
1asig.ro

ACCENTURE: Cum pot iesi asiguratorii din recesiune mai puternici si mai competitivi

5 min. / 1.540 cuvinte
Pe fondul pandemiei COVID-19, asiguratorii continua sa se confrunte cu presiuni asupra veniturilor, dar si asupra costurilor, dar nu exista doar vesti sumbre. Cel putin, acesta este mesajul trasmis de ACCENTURE, care sustine ca nu trebuie sa uitam ca este vorba de o criza economica, nu de una financiara. Asiguratorii au astfel oportunitatea de a iesi din recesiune mai puternici si mai competitivi.

PROMO


Desi industria de asigurari este sanatoasa din punct de vedere financiar, provocarile economice actuale le cer asiguratorilor sa raspunda prin a gasi noi oportunitati de a genera venituri, precum si modalitati mai inteligente de a reduce costurile. ACCENTURE se asteapta ca, asa cum arata si in raportul "Strategic Plays for Recession Recovery", aceasta recesiune sa aiba o durata cuprinsa intre 8 si 24 de luni.

Retentia clientilor genereaza cresterea veniturilor

Cei mai multi dintre asiguratori incearca, in aceasta perioada, potrivit ACCENTURE, sa majoreze veniturile prin conceperea de noi produse si servicii, dar si prin a face trecerea la canalele digitale. Pe fondul unor astfel de schimbari, este crucial ca asiguratorii sa isi concentreze atentia asupra domeniilor unice care le confera un avantaj competitiv si asupra modului in care sa isi pastreze clientii deja existenti.

In ceea ce priveste liniile personale de business, clientii existenti reprezinta cea mai importanta parte a business-ului pentru majoritatea asiguratorilor. Acesti clienti, arata ACCENTURE, vor astepta experiente care sa faca din reinnoirea unei polite o calatorie simpla si perfecta. In caz contrar, acestia vor cauta o experienta placuta in alta parte, avertizeaza ACCENTURE.

De asemenea, cei mai buni asiguratori vor cauta, la randul lor, modalitati prin intermediul carora sa le semnalizeze clientilor ca inteleg luptele pe care acestia le poarta in continuare, pe diferite fronturi, iar conceperea unor oferte prietenoase pentru clienti poate ajuta la retentia acestora si, totodata, poate sa apere veniturile de top ale asiguratorului respectiv.

Controlul costurilor prin modificari structurale

Atunci cand vestile economice nu sunt cele mai bune, dimpotriva, raspunsul e, adesea, reducerea rapida si profunda a costurilor, fara a tine cont de impactul pe termen lung. In schimb, asiguratorii pot analiza avantajele oferite de reducerea costurilor structurale, precum cheltuielile efectuate catre terti, eliminarea datoriilor tehnologice vechi si modificarea modelului organizational si al celui de operare.

Pandemia a impus, brusc, schimbari operationale semnificative, pe masura ce companiile au ales munca de la distanta. In acest proces, multi asiguratori au intampinat anumite dificultati la nivel de configuratii operationale. Ca urmare, riscul operational si rezilienta au devenit subiecte majore in conversatiile despre reducerea costurilor, subliniaza ACCENTURE.

Indiferent de abordarea aleasa de un asigurator pentru controlul costurilor, aceasta trebuie implementata fara a sacrifica experienta oferita clientilor si fara a pune in pericol retentia clientilor, arata ACCENTURE. In cadrul canalelor digitale, asiguratorii ce le vor oferi clientilor o experienta mult mai satisfacatoare sau, de ce nu, perfecta sunt la doar un click distanta.

316 accesari