1asig.ro
1asig.ro

ACCENTURE: Cum arata viitorul post-recesiune pentru companiile de asigurari?

5 min. / 1.540 cuvinte
Cum se pregateste industria de asigurari pentru recuperare (post-COVID-19), operand in continuare intr-un context plin de provocari generat de COVID-19? Este posibil? Sunt doar cateva intrebari pentru care ACCENTURE cauta un raspuns, subliniind ca nu e pentru prima data cand asiguratorii au fost nevoiti sa se recupereze pe fondul unei economii contractate si sub presiune.

PROMO


Industria de asigurari va fi puternic afectata de recesiunea economica asteptata ca urmare a pandemiei COVID-19. Acest lucru va avea un efect negativ semnificativ, deoarece, dupa cum noteaza si Insurance Europe, in "Annual Report 2019 - 2020", sectorul de asigurari are o contributie majora la cresterea si la dezvoltarea economica a Europei. O treime din toate grupurile de asigurari active la nivel international au sediul in Uniunea Europeana, iar Europa este, de asemenea, considerata lider global in reasigurare.

Pe masura ce ne confruntam, ca economie si societate globala, cu impactul continuu al COVID-19, va fi important ca asiguratorii sa puna in aplicare strategii care sa contribuie la asigurarea unei redresari line. Pot face acest lucru? Prin solutii inovatoare, asiguratorii de top arata calea care trebuie urmata, noteaza ACCENTURE.

Efectul COVID-19

Desi rezistenti din punct de vedere istoric, asiguratorii au resimtit impactul COVID-19. Masurile ce au fost luate pentru a contracara pandemia au dus la intreruperi ale afacerilor, anulari de evenimente si calatorii si la o mortalitate ridicata - toate acestea afectand despagubirile. De asemenea, asiguratorii se confrunta si cu o scadere a valorilor activelor comerciale, precum si cu o scadere a volumelor de afaceri, pe masura ce recesiunea isi arata deja coltii. Si, in viitorul apropiat, este de asteptat ca aceasta presiune sa continue. EIOPA estimeaza, pentru 2020, o reducere la 4,5% a Produsului Intern Brut la nivel global (7,9% pentru Europa), economiile majore din Europa urmand a fi afectate si mai rau: Italia - 10,5%, Marea Britanie - 10,1%, Franta - 9,5%.

Dupa cum este descrisa si in "Accenture Insurance: Strategic Plays for Recession Recovery Report", criza COVID-19 a afectat capitalizarea de piata a asiguratorilor mai rapid decat crizele financiare anterioare. Linii specifice, cum ar fi creditul comercial, asigurarile maritime si compensatiile angajatilor, sunt in mod special expuse riscului, la fel ca si segmentele specifice, cum ar fi sectorul IMM. Cu toate acestea, studiul ACCENTURE noteaza ca exista o oportunitate considerabila pentru ca asiguratorii sa aplice strategii care ii vor ajuta sa depaseasca incertitudinea.

Un drum inainte

In ciuda riscurilor cu care se confrunta industria de asigurari, exista o oarecare speranta. Un numar de asiguratori de top nu numai ca au mentinut continuitatea afacerii in timpul pandemiei, dar au si inovat pentru a lansa noi initiative interesante.
  • Industria franceza de asigurari si-a asumat un angajament de peste 3 miliarde de euro, in masuri exceptionale si non-contractuale, pentru a sprijini IMM-urile, sectoarele de business specifice si angajatii medicali esentiali care au fost afectati de criza. De asemenea, a contribuit activ si la un program global de investitii pentru a sprijini redresarea economica globala.
  • In Spania, peste 100 de companii de asigurari au colaborat pentru a oferi personalului medical care trateaza pacientii infectati cu COVID-19 asigurari de viata gratuite si subventii de spitalizare.
In raportul "Strategic Plays for Recession Recovery", ACCENTURE a analizat atat impactul recesiunii asupra industriei de asigurari, cat si strategiile pe care asiguratorii le-au folosit, in recesiunile anterioare, pentru a depasi competitia. Plecand de la aceste tipare, ACCENTURE descopera informatii care pot ajuta asiguratorii sa iasa mai puternici din recesiune si sa devanseze competitorii.

Pe scurt, sunt posibile strategii inovatoare si durabile pentru recuperarea post-recesiune economica, arata ACCENTURE. De fapt, aceste strategii pot reprezenta chiar oportunitatea de a revitaliza si de a reimagina modelele traditionale de asigurari.

618 accesari