Pretul mediu platit de soferii din Marea Britanie, in primul trimestru al anului 2022, pentru asigurarea auto a scazut cu 5%, ajungand la cel mai mic nivel din ultimii aproape 7 ani, noteaza cel mai recent raport ABI (the Association of British Insurers) - "Motor Insurance Premium Tracker".
Potrivit sursei citate, aceasta scadere a primei auto reprezinta o usurare pentru multe gospodarii, care se confrunta cu facturi in crestere la energie si alimente, in conditiile in care, inflatia a atins, in momentul de fata, cea mai mare rata din ultimii 30 de ani.
Tracker-ul ABI e singurul studiu ce analizeaza pretul pe care consumatorii il platesc pentru asigurarea lor, mai degraba decat pretul care le este oferit.
Astfel, cel mai recent studiu "Motor Insurance Premium Tracker" arata ca, in primul trimestru al anului 2022, in UK:
- Pretul mediu achitat pentru o asigurare auto completa a fost de 416 lire sterline, reprezentand o scadere de 5% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2021. Prima medie actuala este, acum, la cel mai scazut nivel din T3 2015.
- Desi este prea devreme pentru a evalua impactul modificarilor aduse de Autoritatea de Conduita Financiara (FCA - the Financial Conduct Authority) la regulile de stabilire a preturilor asigurarilor auto si de locuinta, introduse la 1 ianuarie 2022, primele indicii arata o crestere a diferentei intre primele medii platite pentru asigurarile noi si cele reinnoite. Prima medie platita pentru o polita noua a fost, in primul trimestru, cu 105 lire sterline mai mare decat cea platita o pentru reinnoire. Prima medie platita pentru politele noi a fost de 480 de lire sterline, cu 34 de lire sterline mai mult fata de acelasi trimestru din 2021, in vreme ce media pentru politele reinnoite, 375 de lire sterline, a scazut cu 55 de lire sterline.
De asemenea, the Association of British Insurers sustine ca, la fel ca multe alte sectoare, asiguratorii auto se confrunta cu o crestere a costurilor. Acestea includ:
- Continuarea crizei globale de semiconductori, agravata de impactul pandemiei COVID-19 si de invazia rusa in Ucraina. In medie, o masina poate contine pana la 3.000 de cipuri semiconductoare, iar lipsa acestora are un impact asupra timpilor de reparare a vehiculelor.
- Cresterea preturilor la masinile de ocazie, care reflecta, in parte, termenele mai lungi de livrare a masinilor noi. In 2021, preturile medii ale masinilor de ocazie au crescut cu 30%.
- Reparatii mai costisitoare, coroborate cu cresteri ale costurilor materiilor prime, cum ar fi vopsea, deoarece vehiculele din ce in ce mai sofisticate presupun reparatii mai costisitoare. Un asigurator a estimat inflatia costurilor de reparatii la 11%.
- Un deficit de oameni calificati in sectorul reparatiilor de vehicule.
"Ca si alte sectoare, asiguratorii auto se confrunta cu o crestere a costurilor. Desi va fi extrem de dificil ca acestea sa fie absorbite, asiguratorii fac tot ce le sta in putinta pentru a mentine preturile cat mai competitive posibil, in timp ce milioane de gospodarii se confrunta cu criza costului de trai. Asa cum arata si FCA, impactul reformelor privind normele de stabilire a preturilor, introduse la 1 ianuarie 2022, ar putea insemna ca unii consumatori ar putea plati preturi mai mari, daca obisnuiau sa beneficieze de reduceri semnificative pentru noile afaceri. Pentru unii, ar putea fi avantajos in continuare sa caute polita care le satisface cel mai bine nevoile", spune James DALTON - Director, General Insurance Policy, ABI.