1asig.ro
1asig.ro

2021 Travelers Risk Index: Comportamentul periculos la volan, mult mai frecvent in SUA, in timpul pandemiei

5 min. / 1.540 cuvinte
The Travelers Companies Inc. a anuntat rezultatele "2021 Travelers Risk Index" cu privire la distragerea atentiei la volan - un studiu realizat in SUA, la care au participat peste 2.050 de consumatori si manageri de business, care si-au exprimat perceptiile asupra acestui risc la care sunt expusi in fiecare zi.

PROMO


Studiul subliniaza ca 1 din 4 soferi din SUA considera ca drumurile de astazi sunt mai sigure decat cele de dinainte de pandemie. Cu toate acestea, tot mai multi respondenti au declarat ca, in timp ce conduc, isi folosesc telefoanele mobile in moduri deloc sigure, incluzand:
  • Scrierea de mesaje text sau e-mail-uri (26%, in crestere comparativ cu pre-pandemie - 19%)
  • Verificarea conturilor de social media (20%, in crestere comparativ cu pre-pandemie - 13%)
  • Realizarea de fotografii sau clipuri (19%, in crestere comparativ cu pre-pandemie - 10%)
  • Shopping online (17%, in crestere comparativ cu pre-pandemie - 8%)
Astfel de comportamente la volan, subliniaza sursa citata, si-au adus contributia la cresterea gradului de pericol in trafic. Conform National Safety Council, numarul de decese inregistrate, anul trecut, in urma accidentelor rutiere pe drumurile din SUA a fost cu 8% mai mare decat in anul anterior, inregistrand cea mai mare crestere din ultimii 13 ani.

"Volumul traficului a fost mai scazut in primele zile ale pandemiei, ceea ce e posibil sa le fi oferit soferilor un fals sentiment de siguranta. A crescut numarul soferilor neatenti la volan, dar datele colectate de catre produsul nostru telematic IntelliDrive mai arata si ca a crescut si numarul soferilor predispusi la viteza. Pe masura ce restrictiile de calatorie sunt ridicate, este critic sa reducem viteza si sa fim concentrati la volan, eliminand distractiile", a declarat Chris HAYES - Second Vice President of Workers Compensation and Transportation, Risk Control, Travelers.

De asemenea, acelasi studiu mai arata si ca tot mai multi oameni ar putea simti o crestere a presiunii de a fi in permanenta disponibili pentru locurile lor de munca. Astfel, anul acesta, 48% dintre managerii de business au declarat ca se asteapta ca angajatii sa raspunda frecvent la apelurile, textele sau e-mail-urile legate de job, comparativ cu 43% inainte de pandemie.

In aceste conditii, 1 din 4 participanti la "2021 Travelers Risk Index" a spus ca, in timp ce se afla la volan, a raspuns la apeluri sau texte legate de job, indicand urmatoarele motive:
  • 46% au declarat ca au crezut ca ar putea fi ceva urgent
  • 29% au spus ca, daca n-ar fi raspuns, s-ar fi suparat supervizorii
  • 22% au precizat ca nu au reusit sa se inchida mental si sa nu se mai gandeasca la munca in timp ce se afla la volan
Nu in ultimul rand, studiul Travelers mai arata ca, spre deosebire de "2020 Travelers Risk Index", in 2021 tot mai multi angajatori sunt ingrijorati de raspunderea ce deriva din distragerea atentiei la volan. Astfel, 27% dintre angajatori au indicat ca sunt tot mai ingrijorati cu privire la raspunderea pe care ar purta-o daca un angajat ar fi implicat intr-un accident rutier din cauza distragerii atentiei la volan, comparativ cu nivelul de 21% de dinainte de pandemie.

1.320 accesari
Sondaj

Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

- Institutiilor din domeniul financiar (ASF, BNR etc)
- Asociatiilor din domeniu
- Companiilor (asiguratori, banci, administratori de pensii etc)
- Scolilor
- Institutiilor statului
- Altele (va rog mentionati la rubrica de comentarii)


PROMO