1asig.ro
1asig.ro

12 milioane de britanici, vizati de fraude financiare pe fondul pandemiei COVID-19

5 min. / 1.540 cuvinte
Fraudele financiare reprezinta una dintre cele mai mari probleme pe care sectorul de consultanta trebuie sa le rezolve, insa pandemia COVID-19 ingreuneaza acest lucru, arata International Adviser, care citeaza un studiu Aviva.

PROMO


Raportul a analizat fraudele financiare legate de pensii, economii, investitii si asigurari si a constatat ca 22% dintre britanici au fost vizati de comunicatii suspecte (e-mail-uri, apeluri, mesaje text) pe fondul pandemiei - adica, 11,7 milioane de persoane.

46% dintre acestea nu au raportat aceste comunicari suspecte, desi sesizasera ca este vorba de o frauda financiara. Cel mai comun motiv: 41% nu au stiut cui sa se adreseze. Studiul Aviva noteaza ca 8% dintre participanti au fost victime ale fraudelor financiare legate de coronavirus. Mai mult decat atat, 41% dintre acestia au declarat ca faptul ca au fost victime ale unei inginerii financiare pe fondul pandemiei COVID-19 a avut un impact negativ asupra sanatatii psihice.

"Desi tipurile de escrocherii financiare sunt, in general, identice cu cele de dinainte de pandemia COVID-19, infractorii exploateaza aceasta pandemie pentru a profita de oameni atunci cand acestia sunt si mai vulnerabili. Infractorii folosesc pandemia ca pretext pentru a atrage potentialele victime, iar escrocheriile variaza de la a le vinde oamenilor o asigurare nepotrivita, pana la a le fura acestora toate economiile, iar impactul asupra victimelor nu este doar unul financiar, ci are efect daunator si asupra bunastarii psihice", a declarat Peter HAZLEWOOD - Group Financial Crime Risk Director, Aviva.

De asemenea, acelasi studiu mai subliniaza ca a crescut si numarul fraudelor pe segmentul de asigurari. Astfel, comunicarile suspecte (e-mail-uri, apeluri telefonice, mesaje text) privind asigurarile de sanatate au crescut cu 15% de la debutul pandemiei COVID-19. Totodata, in contextul epidemiologic actual, au crescut cu 10% si comunicarile suspecte cu privire la asigurarile de viata, cu 3% cele cu privire la pensii si cu 2% comunicarile dubioase cu privire la anuitati.

"Este cat se poate de clar, potrivit studiului nostru, ca infractorii vor folosi orice tactica necesara pentru a pune mana pe banii pe care oamenii i-au castigat muncind cu greu. Daca esti interesat de o prima redusa la contractul de asigurare sau daca vrei sa inchei o noua polita de asigurare, fa-ti timp sa studiezi de unul singur si nu lasa ca un apel neasteptat din partea unui strain sa te atraga cu forta", a mai precizat Peter HAZLEWOOD.

Potrivit studiului Aviva, oamenii care lucreaza in domeniul financiar si cei care au cunostinte in domeniul tehnologic au fost, de cele mai multe ori, tinta infractorilor. Astfel, 22% dintre victime erau contabili, in vreme ce 17% lucrau in domeniul IT. Per ansamblu, cele cinci domenii cu probabilitate mare de a cadea in plasa infractorilor, pe fondul pandemiei COVID-19, sunt, potrivit AVIVA: contabilitate (22%), IT (17%), relatii cu clienti (11%), administratie (8%), invatamant (5%).

"Ai crede ca oamenii care au o calificare profesionala, cum ar fi contabilii sau cei ce lucreaza in domeniul IT, sunt mai rezistenti in fata inselaciunilor. Cu toate acestea, oricine poate deveni o victima. De cele mai multe ori, oamenii se simt jenati sa admita ca au fost pacaliti, dar nu e o rusine sa recunosti acest lucru, pentru ca infractorii sunt profesionisti si extrem de convingatori", a mai punctat Peter HAZLEWOOD.

304 accesari