1asig.ro Printeaza acest articol

Marea Britanie: Fraudele cu conturi bancare si carduri de credit au crescut cu 40% in 2017


Aproximativ 5 milioane de britanici au fost, in 2017, victime ale escrocheriilor prin cont bancar sau card de credit, fiecare dintre acestia fiind pagubit, in medie, cu 840 de lire sterline, arata The Independent, in editia electronica. Potrivit informatiilor furnizate de Compare the Market, fraudele au insumat, in 2017, nu mai putin de 2 miliarde de lire sterline, 1 din 10 britanici fiind victima a escrocheriilor.

Subliniind ca numarul fraudelor cibernetice a scazut in ultimul an, dar ca sumele furate au fost mai mari, sursa citata mai arata ca platile online au reprezentat veriga slaba, mai mult de un sfert dintre fraudele de anul trecut fiind semnalate la platile online. Mai mult, Compare the Market puncteaza ca 27% dintre britanici nu stiu sau nu isi amintesc sa fi fost victime ale infractorilor cibernetici.

"Infractorii tintesc victimele prin intermediul platformelor social media, asa ca e crucial ca oamenii sa isi protejeze corespunzator datele personale. De asemenea, oamenii ar trebui sa inteleaga, cand cumpara online, ca, daca o oferta este prea buna sa fie adevarata, atunci, probabil, asa stau lucrurile", a declarat Glyn WHITTICK - Detective Chief Inspector, Head of the Dedicated Card and Payment Crime Unit.

"In ultimii doi ani, suma medie furata de la fiecare persoana a crescut de la 475 de lire sterline in 2016, la 833 de lire sterline in 2018. Acest lucru este extrem de ingrijorator si sugereaza o crestere semnificativa si agresiva a escrocheriilor prin cont bancar sau card de credit. Ingrijorator este si faptul ca sunt putini cei care decid sa ia masuri si sa schimbe furnizorul dupa un de atac cibernetic. La fel cum fiecare dintre noi este raspunzator pentru protejarea propriilor date personale, si furnizorii trebuie sa isi asigure clientii ca acestia sunt protejati cat mai bine posibil. De asemenea, e crucial ca orice suspiciune sa fie investigata, un lucru care, insa, nu se intampla prea des. Potrivit studiului nostru, 44% dintre cei care au fost victime ale infractorilor cibernetici au alertat ei insisi banca sau furnizorul cu privire la incidentul respectiv, nu invers", a explicat Shakila HASHMI - Head of Money, Compare the Market.

Din fericire, autoritatile britanice sustin ca, in ultima perioada, britanicii si-au schimbat comportamentul, ca urmare a cresterii numarului de fraude, si isi verifica din ce in ce mai des conturile bancare si cardurile de credit. De asemenea, a crescut si numarul celor care folosesc parole si coduri de securitate diferite pentru conturile detinute fizic sau online, dar si al celor care refuza sa ofere prin telefon date personale catre banci si alte entitati.

Autoritatile atrag in continuare atentia asupra faptului ca oricine poate fi victima a infractorilor cibernetici si, prin urmare, britanicii nu ar trebui sa se relaxeze crezand ca sunt suficient de protejati. Dezvaluirile au venit in contextul in care, in urma cu cateva luni, o operatiune de amploare a autoritatilor britanice a dus la arestarea a 95 de persoane, in diverse tari din Europa, acestea fiind suspectate ca ar fi fost implicate in peste 20.000 de operatiuni frauduloase cu pagube totale de 7 milioane de lire sterline.