1asig.ro
1asig.ro

Care varianta a sistemului Bonus-Malus este mai corecta? Argumentati optiunea in comentarii.

- Sistemul vechi cu 14 clase Bonus si 8 clase Malus 73.2%
- Sistemul actual cu 8 clase Bonus si 8 clase Malus 18.9%
- Alta varianta - mentionati in comentarii 7.9%

Total voturi: 127




Comentarii

adaugat de Florin Talos la 13.07.2017 11:21
"soferake" dute pe centura cu intrebarile tale la care nici tu nu poti da raspuns. In primul rand esti un ... sa nu zic las din moment ce nu ai curajul sa-ti scrii numele. Sa critici si sa pui intrebari e usor. Daca te consideri mai destept vino cu raspunsuri si solutii.
 
adaugat de Soferake la 12.07.2017 14:50
Intrebare si raspunsuri de amatori, de ageamii... Atat timp cat urmarirea se face dupa cnp/cui asigurat, si nu dupa datele soferullui, nu va exista niciodata un sistem B/M corect. Ca sunt 8, 14, 20 sau 3 clase e doar o discutie , ca sa nu ne plictisim aici pe forum. De ce se tot colecteaza datele soferului pe politele RCA, daca nu au nici o valoare pentru B/M ? Alta intrebare, la care raspunsurile sunt in van... Desigur, un profesionist cu o minte vigilenta, s-ar intreba totusi, cum facem corelatia intre datele soferului si asigurat, mai ales daca asiguratul e PJ ? Cum aplicam sistemul B/M ? Se pare, ca la aceasta ultima intrebare, mintile luminate din ASF, incep sa scartie, cum ar putea aplica acest sistem ? Eiii, cand o sa ajung eu mare-sef la asf, o sa va arat cum. E prea simplu, dar vorba aia, " multa lume e prosti" ... si "de ce sa ne doare mintile pe noi" ..., nu?
 
adaugat de jeler dorin la 09.07.2017 22:31
o varianta mai corecta adica urmarirea dupa CNP.Cunosc persoane care au provocat tamponari in lant,si pentru ca masina lui a fost foarte avariata a vinduto si a cumparat alta cu care figureaza ca nu are nici un accident,si asta nu a fost primul eveniment pe care la avut si este tratat ca altul care nu a avut nici un eveniment in 20 de ani
 
adaugat de Florin TALOS la 09.07.2017 07:46
Cel mai bun este cel care urmeaza sa intre in vigoare numai ca se pare ca multi nu au aprofundat textul si astfel nu l-au inteles. La intrarea in vigoare fiecare autovehicul ramane cu clasa de bonus-malus pe care o are in prezent si se schimba doar procentele de reducere odata cu prima reinnoire dupa intarea in vigoare. Deci nimeni nu pierde nimic. Mai sunt multe avanaje care va face mult mai atenti proprietarii in comportamentul lor in trafic si mai ales atunci cand cumpara sau vand un autovehicul. Obtii reduceri intr-un interval mai mare de timp dar mai mai mari, dar si cu cat ai bonusul mai mare cu atat pierzi mai mult in caz de dauna. Un alt avantaj pentru cei fara daune este ca vei avea aceiasi clasa de bonus -malus indiferent de cate autovehicule detii detii, deci nu mai apare problema de transfer la inmatriculare, dar cu reversul ca atunci cand ai facut o dauna cu unul dintre autovehicule penalizarea se aplica la toate autovehiculele detinute.
 
adaugat de MORARU la 08.07.2017 10:58
Astazi, un asigurat fara daune, trece la innoirea contractului RCA, din clasa B14 in clasa B8. Oare, ce clasa B/M v-a primii la innoirea viitoare, daca se revine la sistemul de bonusare anterior si evident nu produce daune? Clasa B9 sau revine la B14?! Cinstit ar fi sa revina la B14, intrucat parcurs deja cei 7 ani fara daune. Pare efectiv o bataie de joc la adresa intermediarilor, fiindca va imaginati care este procedura de a demonstra ca cei ce au avut intre B9 si B14 si merita sa l-i se compenseze clasa de bonus anterioara. Necesita resurse, hartogaraie, timp de asteptare a modificari clasei B/M, incasezi o prima astazi, maine se recalculeaza si alta hartogaraie sa restitui diferenta de prima, ce mai, cine este in domeniu, intelege ca pierzi mai bine de 1 ora impartita in 1-2 zile, pentru un banal RCA. Daca totusi, se va pleca din actuala clasa B/M, cum explici unui client care a ajuns la B14 ( reducere de prima 50% ) la penultimul RCA, l-ai innoit cu B8 ( reducere de prima 32%), iar acum primeste B9 ( reducere de prima 35%)?!
 
adaugat de Vali Dumitru la 08.07.2017 09:53
Sistemul vechi ,cu tot cu penalizari, 4 clase de bonus la un eveniment. poate ar trebui sa ramana penalizarea de 6 clase la eveniment cu vatamari corporale din sistemul nou.
 
adaugat de Maria la 07.07.2017 23:03
Teoretic prima varianta este mai buna, insa, practica arata ca intre timp se modifica, adica se maresc tarifele si atunci nu recompenseaza prea mult soferul corect.
 
adaugat de PAVEL CRISTINA la 07.07.2017 22:30
Veche varianta cu 14 clase bonus si 8 clase malus este mai corecta deoarece incurajeaza un comportament corect.
 
adaugat de asistent@1asig.ro la 07.07.2017 16:26
Modificarile suferite, la finalul anului trecut, de sistemul Bonus-Malus au atras mai multe nemultumiri in randul soferilor cu un comportament foarte bun in trafic, care nu au produs accidente, acestia beneficiind de o reducere mai mica a primei de asigurare RCA dupa aplicarea Normei 39/2016. Astfel, in prezent, sistemul din Romania include 8 clase de Bonus si 8 clase de Malus, reprezentand o scadere sau o majorare maxima de 32% fata de tariful standard al unei polite RCA. Potrivit proiectului de norma pentru punerea in aplicare a Legii RCA, lansat in dezbatere publica de catre ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara, sistemul Bonus-Malus ar urma sa revina la forma initiala – cu 14 clase de Bonus si 8 clase de Malus. In acest caz, soferii fara accidente vor putea beneficia de o reducere a tarifelor RCA de pana la 50% (fata de 32% in prezent), in timp ce soferii cu cele mai multe daune vor achita un pret cu pana la 100% mai mare fata de nivelul standard (B0).
 
<  1 | 2 |



Arhiva

Sondajul curent

01.09.2020 Cum preferati sa pastrati polita RCA?

30.06.2020 Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

24.03.2020 Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

13.02.2020 Ce tipuri de asigurari anticipati ca vor creste cel mai mult in 2020?

06.01.2020 Cum va evolua piata de asigurari in 2020?

20.11.2019 Ai o asigurare medicala privata (produs care iti acopera o varietate de servicii medicale, la o multitudine de furnizori)?

04.10.2019 Casa ta este protejata prin asigurare?

11.09.2019 Cat de periculos crezi ca este sa conduci obosit?

11.07.2019 Cand pleci in concediu in strainatate cumperi si o asigurare travel?

0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  >