1asig.ro
1asig.ro

Ar fi decontarea directa pe RCA o solutie eficienta de responsabilizare a asiguratilor?

- Da 71.6%
- Nu 28.4%

Total voturi: 282




Comentarii

adaugat de Octavian Murea la 15.01.2016 19:30
Intrebarea este retorica si distrage atentia de la adevarata problema a sistemului de asigurari, anume situatia financiara precara din sistem. Situatia precara din sistem se datoreaza unui sistem legislativ complet inadecvat, unui management prost al daunelor si a sistemului Bonus -malus. Daca asigurarea RCA s-ar incheia pe conducatorul auto si nu pe autovehicul atunci conducatorul ar fi direct raspunzator si direct cointeresat sa fie responsabil. Frauda s-ar reduce dramatic daca cel "vinovat" ar stii ca va plati de exemplu dublul primei RCA. Totodatasa nu uitam ce inseamna RCA, este o asigurare de raspundere civila fata de terti. Acest tip de asigurare se incheie pe o perioada si un nr. de evenimente predeterminat. La noi in tara este anormal ca se incheie pentru nr. nelimitat de evenimente (accidente). Incheierea valabilitatii politei doar pentru 1 accident si transferul originalului politei odata cu semnarea constatului amiabil de accident, ar reprezenta un mare pas inainte, deoarece, conducatorul auto vinovat va ramane neasigurat din momentul producerii unui accident. In acest caz dupa cum am spus mai sus frauda ar fi mult mai dificila, fara sa mai existe soferi cu 10-20 accidente. Incheierea politelor pentru 1 accident ar atrage in mod clar resurse financiare mult mai mari companiilor de asigurari, deoarece nr politelor emise va creste cu nr. accidentelor. Totodata sistemul bonus malus ar fi foarte clar: prezinti polita in original la incheierea unei noi polite ai bonus, nu o prezinti, esti verificat si daca ai avut dauna- se aplica malus corespunzator. Vreau sa aduc in discutie 2 componente de loc de neglijat: - autovehicule inmatriculate in alte state, recte Bulgaria. Sistemul de asigurari va avea resurse suplimentare prin incheierea de polite per conducator si nu per autovehicul. - autovehicule la care nu s-au perfectat actele de vanzare cumparare. In acest moment sunt peste 25% din parcul de autovehicule cu acte neperfectate, cel mai adesea autovehicule vechi la care nu s-au platit taxele de mediu. Este total anormal sa-i calculezi unui proprietar care a vandut autovehiculul malus, chiar daca a vandut auto cu sau fara "acte de mana". Aceste autovehicule sunt folosite de cele mai multe ori de fraudatori, deoarece nu suporta consecintele sistemului de malus. Prin urmare metodele de control a daunalitatii ar fi mult mai eficiente. Decontarea directa chiar daca nu este prevazuta in legislatia actuala se aplica de peste 15 ani, companiile de asigurari avand chiar interese sa efectueze decontari directe, deoarece pot controla direct nivelul valoric al daunelor. Deasemenea exista un interes direct al companiilor de asigurari in manipularea atat a unitatilor reparatoare cat si a pagubitilor prin folosirea de piese licenta sau aftermarket, deoarece preturile acestora este mult inferior celor originale. O alta metoda de manipulare este aceea de a nu achita sau a nu include valoarea TVA la solicitarea de plata fara repararea autovehiculului. Sa fie foarte clar: orice autovehicul este fabricat cu piese originale deci manipulare si incurajarea reparatiilor cu piese de calitate inferioara reprezinta un furt sau o scadere a valorii autovehiculului facut de asiguratori sau de unitatile reparatoare. Pe de alta parte pentru orice autovehicul inmatriculat in Romania s-a platit TVA la achizitionare in tara de origine din UE sau in Romania. Prin urmare orice piesa a unui autovehicul inmatriculat contine TVA iar in caz de despagubire trebuie sa contina TVA. Aceste metode sunt ilegale in tarile civilizate purtand denumirea de "steering", intrand in sfera de activitate a oficiilor de protectie a consumatorilor. Din pacate la noi orice problema de acest fel este tratata ca intrand in sfera AST (fost CSA) (fost Consiliu de Stat pentru asigurari). Mentalitatea ASF nu s-a schimbat absolut deloc. nu exista nici macar un angajat care sa aiba stagii de pregatire la Lloyds of London. Pentru a putea avea un sistem de asigurari puternic trebuie sa scapam de modul de gandire balcanic (mai apropiat de smecheria turceasca) si sa gandim ca Europenii. O butada celebra spune ca "Esti ceea ce gandesti". In concluzie o lege care ar reglementa ceva ce exista in acest moment dar nu este reglementat legal si care este contraventie in majoritatea statelor UE mi se pare chiar lamentabil. S-a trezit si nea ION ca e si el om....
 
adaugat de asistent@1asig.ro la 15.01.2016 18:17
O initiativa legislativa recenta a unui deputat independent, cat si o mentiune recenta a Autoritatii de Supraveghere Financiara conduc catre ideea unei iminente implementari a unui sistem de decontare directa pe segmentul RCA, astfel incat pagubitii sa poata merge la propriul asigurator pentru a obtine repararea prejudiciului suferit din pricina tertilor vinovati de accidente de vehicule. Acest mod de functionare ar avea rolul de a indrepta asiguratii RCA catre companii responsabile, cu un nivel mai ridicat al calitatii serviciilor. Astfel de sisteme pot fi intalnite in mai multe tari din Europa, fara a reprezenta insa o abordare majoritara. Asadar, credeti ca un astfel de sistem ar reprezenta o solutie eficienta de responsabilizare a asiguratilor?
 
<  1 | 2 |



Arhiva

Sondajul curent

17.09.2020 Locuinta ta este protejata prin asigurare?

01.09.2020 Cum preferati sa pastrati polita RCA?

30.06.2020 Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

24.03.2020 Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

13.02.2020 Ce tipuri de asigurari anticipati ca vor creste cel mai mult in 2020?

06.01.2020 Cum va evolua piata de asigurari in 2020?

20.11.2019 Ai o asigurare medicala privata (produs care iti acopera o varietate de servicii medicale, la o multitudine de furnizori)?

04.10.2019 Casa ta este protejata prin asigurare?

11.09.2019 Cat de periculos crezi ca este sa conduci obosit?

0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  >