1asig.ro
1asig.ro

Va conduce noul Cod Rutier la reducerea numarului de accidente pe sosele?

- Da 32.3%
- Nu 67.7%
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre

Total voturi: 127




Comentarii

adaugat de Lungu Tatiana la 15.02.2013 23:28
15 febr 2013, intra in vigoare Legea cu privire la obligativitatea informarii pt mediere cat si noul CPC. Inainte sa mergeti la instanta, va trebuie sa treceti pe la un mediator pt a vi se face in mod gratuit o informare cu privire la mediere. Daca veti dori, ramaneti in procedura de mediere si nici nu veti mai veni, de fapt, in instanta dca litigiul/conflictul dvs va fi astfel solutionat. Daca totusi ati ajuns in instanta, judecatorul va da un termen si va va trimite la procedura de informare pt mediere in cazurile in care aceasta este obligatorie.
 
adaugat de Octavian Murea la 25.01.2013 17:04
Asta este definitia statului corupt. Un stat care nu garanteaza nimic. Un stat incapabil sa acorde garantii cetatenilor sai. Ai dreptate.
 
adaugat de Marius Beznoiu la 23.01.2013 21:59
Eu anul acesta voi schimba permisul si voi face vizita medicala, pentru ca sunt un cetatean corect... Dar politia poate garanta ca nu va mai da permisul tuturor analfabetilor si asa zisilor smecheri CU CEFE GROASE ??? STATUL PE CARE EU IL HRANESC CU SUDOAREA FRUNTII NU-MI GARANTEAZA NIMIC. PUNCT
 
adaugat de Octavian Murea la 23.01.2013 13:40
Siguranta participantilor la trafic este unul dintre punctele principale intens dezbatute de Uniunea Europeana, normele si recomandarile facute dand rezultate pozitive in multe state europene. In 2010 Uniunea Europeana si-a propus reducerea la jumatate a deceselor in accidente rutiere pana in anul 2020. Unul din obiectivele propuse este imbun?t??irea gradului de educa?ie ?i instruire a participan?ilor la trafic. “Participantul la trafic reprezint? prima verig? în lan?ul siguran?ei rutiere. Oricare ar fi m?surile tehnice adoptate, eficacitatea politicii în domeniul siguran?ei rutiere depinde în cele din urm? de comportamentul participantului la trafic. De aceea, educa?ia, instruirea ?i aplicarea regulilor sunt esen?iale. Oricum, sistemul de siguran?? rutier? trebuie de asemenea s? ?in? cont de eroarea uman? ?i de comportamentul necorespunz?tor ?i s? îl corecteze pe cât posibil, având în vedere c? nu exist? un risc zero” (http://ec.europa.eu/transport/road_ safety/pdf/com_20072010_ro.pdf) Evoltia accidentelor in UE: http://ec.europa.eu/transport/road_s afety/pdf/observatory/historical_evo l.pdf Suntem singura tara din UE in care nr accidentelor a crescut. De ce? Politia nu citeste, sunt documente UE Alte exemple: Regula fermoarului care trebuie OBLIGATORIU respectata: cind drumul se ingusteaza masinile trec cite una de pe fiecare banda succesiv. La intrarea unei masini pe autostrada, dupa parcurgerea benzii de accelerare, se acorda prioritate obligatoriu, adica nu e ca la noi, "lasa-l sa stea acolo, ce nu vede ca eu vin cu BMW-ul sau cu Jeep-ul", sau "lui i se termina banda, nu mie". Banda de avarie e banda de avarie. Nu stationati acolo daca nu e cazul. Folositi semnalele de avarie. De asemenea, benzile din stinga sint pentru depasiri. Obiceiul din RO "am, n-am treaba merg pe banda doi" Semnalul de avarie pe autostrada inseamna in general frina brusca a celui care il foloseste, nu "multumesc". Pentru asta, semnal scurt stinga (un "clipit"), scurt dreapta (la fel). - In Italia (unde se conducea intr-un spirit mai latin cu ceva ani in urma) s-a implementat sistemul Tutor, de monitorizare a vitezei vehiculelor: - trece masina pe langa camera video -> i se scaneaza numarul si ora trecerii - la urmatoarea camera video -> acelasi lucru si se calculeaza viteza medie Daca a depasit viteza medie legala - amenda acasa.
 
adaugat de me2 la 22.01.2013 15:44
@Octavian Murea: M-ati facut curios! Chiar as mai vrea niste exemple. :)
 
adaugat de Octavian Murea la 21.01.2013 16:03
Intrebarea era alta. Reducerea nr. de accidente rutiere se poate face prin aplicarea unor masuri simultane, atit coercitive cit si educationale. Majoritatea accidenteleor se datoreaza violentei generalizate la volan. Ex: - Tras cu farurile, claxonat, presat masina din fata prin nementinerea unei distante corespunzatoare, in Germania este considerata agresiune iar amenda este de 200 EUR, - Condus baut la volan, In Italia amenda poate duce de la 1000 la 2500 EUR. Daca s-a produs un accident se poate primi automat o condamnare de pina la 6 luni in folosul comunitatii si confiscarea masinii, daca masina nu este a soferului, amenda se dubleaza, - Stare de ebrietate la volan, aproape toata Europa inractiune cu arestare si condamnare de cel putin 6 luni, confiscarea masinii, amenda penala de pina la 5000 EUR. Mai spun si altele?
 
adaugat de me2 la 21.01.2013 14:27
Cred ca intrebarea se referea la ANSAMBLUL MODIFICARILOR Codului Rutier, nu numai la chestia cu vizita medicala. :)
 
adaugat de Gheorghiu Constantin la 19.01.2013 10:21
Se va schimba semnificativ, daca:analizele medicale se vor face corect, nu pe relatii si pe aranjamente, apoi trebuie schimbata legislatia rutiera care trebuie sa fie mult mai aspra: amenzi usturatoare(cine nu le plateste sa apara plin lege posibilitatea de a fi executat silit), pentru incalcari grave ale prevederilor codului rutier cum ar fi:viteza mare, depasiri periculoase,neacordarea prioritatii la trecerile de pietoni,etc.Sa fie montate in localitati, pe strazile unde sunt institutii de invatamant(gradinite, scoli, licee sau universitati), radare permanente(amplasate la inaltime sa nu se poata distruge) si amenzi usturatoare pentru absolut toti cei care nu respecta semnele si indicatoarele de limitare a vitezei la 20 sau 30Km/h si asa vom avea mai multi bani pentru autoritatile locale sa puna la toate trecerile de pietoni, semafoare, sa repare si sa intretina drumurile.Banii din aceste amenzi sa intre direct in contul primariei, nu in conturile altor firme capusa.S-ar aduna sume enorme, deoarece cei care incalca aceste limitari de viteza, sunt in permanenta zi sau noapte.Cei care savarsesc fapte grave (accidente grave cu morti si raniti) din cauza consumului exagerat de alcool, sa li se suspende dreptul de a mai putea conduce vreodata.Sa se dea o lege urgenta in parlament, prin care sa fie interzis sa conduci masina si in acelasi timp sa si vorbesti la telefonul mobil; masura coercitiva(disciplinara), amenzi usturatoare, ajunganduse pana la suspendarea permisului auto pe mai multe luni de zile, iar reintrarea in posesia permisului dupa suspendare sa se faca dupa controlul medical obligatoriu si macar reexaminarea din nou la sala.De ce credeti ca s-au inghesuit oamenii, sa-si schimbe permisul auto/ Nu neaparat pentru contravaloarea analizelor medicale, ci pentru frica in sine de reexaminarea medicala.Daca s-ar face o examinare reala, impartiala(fara pile si spagi), nici jumatate din toti cei care si-au schimbat permisul de la inceputul anului, nu ar mai fi avut permis auto prea curand.Ar fi trebuit din nou sa faca scoala de soferi si daca sunt si sanatosi, adica apti de a profesa aceasta "meserie", ar mai avea sanse sa aiba permis auto. In realitate, nu orice persoana poate conduce pe drumurile publice si nu poate poseda un permis auto, deoarece nu poseda toate aptitudinile necesare pentru asa ceva.Trebuie facuta o comparatie poate putin fortata intre a obtine un permis auto si a avea un brevet(permis..) ptr. a pilota un elicopter sau un avion .Am vrut sa scot in evidenta ca la noi in Romania, prea usor se poate obtine un permis auto, cel care il poseda, nu corect prin examen pe propriile lui calitati si aptitudini, devine mai devreme sau mai tarziu, un adevarat pericol social, producand pagube mateliale importante, vatamari corporale grave si foarte multe accidente mortale, unde sunt omorati oameni(de multe ori familii), nevinovate, iar soferii (criminalii...), primesc de ochii lumii, maximum 3(trei ani cu suspendare).Daca nu se schimba semnificativ si radical, cat mai urgent legislatia, inclusiv cei care trebuie sa vegheze si sa verifice cum se respecta legislatia rutiera si toti sa fim tratati la un fel bca simpli conducatori auto, cu aceleasi drepturi si obligatii, am ajuns ca intr-un an de zile avem atatia morti si raniti din accidente rutiere, cati ar fi in urma unui"adevarat razboi", poate chiar mai multi.Se poate reglementa aceasta situatie, foarte repede daca se doreste acest lucru. Cu respect.
 
adaugat de Scripcaru Ionel la 18.01.2013 21:54
Daca analizele sunt facute asa cum trebuie( ma refer sa fii examinat de un doctor,nu cu stampile platite),cred ca se pot depista multi conducatori care ar trebui sa se lase de aceasta meserie
 
adaugat de Chiorean Cornel la 18.01.2013 19:25
Vizitele medicale nu se fac cu responsabilitate de catre medici.Pt. bani ,medicii nu trateaza cu raspundere acest act.
 
1 | 2 |  >



Arhiva

Sondajul curent

01.09.2020 Cum preferati sa pastrati polita RCA?

30.06.2020 Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

24.03.2020 Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

13.02.2020 Ce tipuri de asigurari anticipati ca vor creste cel mai mult in 2020?

06.01.2020 Cum va evolua piata de asigurari in 2020?

20.11.2019 Ai o asigurare medicala privata (produs care iti acopera o varietate de servicii medicale, la o multitudine de furnizori)?

04.10.2019 Casa ta este protejata prin asigurare?

11.09.2019 Cat de periculos crezi ca este sa conduci obosit?

11.07.2019 Cand pleci in concediu in strainatate cumperi si o asigurare travel?

0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  >