1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Eurostat: 9% dintre romani au ...

Eurostat: 9% dintre romani au evitat sa ofere date personale retelelor de socializare, pe motiv de securitate

In 2019, 1 din 4 europeni (25%) a evitat sa furnizeze date personale retelelor de socializare si profesionale, iar 44% din cetatenii UE cu varsta cuprinsa intre 16 si 74 de ani si-au limitat activitatile private pe internet, pe fondul ingrijorarilor in ceea ce priveste securitatea, arata datele transmise de Eurostat, Biroul de Statistica al Uniunii Europene. In Romania, 9% dintre cetateni au evitat sa furnizeze date personale retelelor de socializare sau profesionale din cauza temerilor privind securitatea acestora.

Anul trecut, activitatea pe care romanii au evitat-o cel mai mult din cauza temerilor legate de securitate a fost cea de descarcare de softuri, aplicatii, muzica, fisiere video si jocuri (13%), urmata de oferirea darelor personale retelelor de socializare sau servicii profesionale si cumparaturilor online. De altfel, tot anul trecut, 7% dintre romani au evitat sa foloseasca WI-Fi-urile din spatiile publice, 3% dintre ei serviciile de internet banking si 2% au refuzat sa comunice cu serviciile sau administratiile publice din acelasi motiv.

Pe de alta parte, conform Eurostat, tot problemele de securitate i-au impiedicat pe 19% dintre europeni sa foloseasca retelele de WI-FI publice si pe 17% dintre acestia sa descarce servicii de software, aplicatii, muzica, fisiere video, jocuri sau alte fisiere. In timp ce 16% dintre cetatenii UE au spun ca au evitat cumparaturile online din aceleasi ingrijorari legate de securitatea datelor si 13% internet banking-ul.

Administratiile publice si serviciile de relatii cu clientii din UE au fost mai putin afectate (8%) de problemele legate de securitate.

Potrivit aceluiasi studiu, 1% din populatia UE (2% dintre cei care au folosit internetul in ultimele 12 luni) au suferit pierderi financiare din cauza furtului de identitate, mesaje frauduloase sau redirectionari catre site-uri web false (13%).



Conform sursei citate, in 2019, 34% din cetatenii europeni au raportat ca au intampinat probleme legate de securitate prin utilizarea internetului in scopuri private. Pe de alta parte, 26% din populatia UE a raportat ca a primit mesaje frauduloase, prin care se incerca obtinerea de informatii personale, precum numele de utilizator si parola sau conturile de internet banking, in timp ce 13% au fost redirectionati catre site-uri false unde li se cereau date personale.

De asemenea, 3% dintre europeni au suferit o utilizare frauduloase a cardului de credit sau de debit, 3% au suferit de pierderea documentelor, imaginilor sau a altor date provocate de un virus, in timp ce 2% dintre utilizatorii din UE au reclamat faptul ca hackerii le-au accesat retelele de socializare sau conturile de email facand postari sau trimitand mesaje fara ca acestia sa stie.

Furtul de identitate online si utilizarea necorespunzatoare a informatiilor personale disponibile pe internet a fost raportata de aproximativ 1% din populatie la discriminare, hartuire sau intimidare, mentioneaza Eurostat.

Insa, nu doar persoanele fizice se confrunta cu astfel de probleme ci si companiile, astfel ca, una din opt firme cu peste 10 angajati din UE (12%) a avut cel putin odata probleme din cauza incidentelor de securitate cibernetica in 2018.

Potrivit Eurosat, una din patru companii (24% din totalul companiilor cu cel putin 10 angajati) din Uniunea Europeana are o asigurare privind riscurile de securitate cibernetica, in timp ce in Romania, conform aceluiasi raport, doar 5% dintre companiile care au mai mult de 10 angajati detin o astfel de polita.