1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

A crescut numarul deceselor provocate de accidentele rutiere, desi numarul soferilor care circula a scazut dupa ridicarea restrictiilor

Numarul deceselor provocate de accidentele rutiere inregistrate in SUA a crescut dramatic, cu 13%, in cel de-al treilea trimestru al anului 2020. Astfel, acesta a ajuns la cel mai ridicat nivel din 2005, in ciuda unui numar mai mic de soferi care au circulat pe drumurile din SUA dupa ridicarea restrictiilor, arata Insurance Journal, citand un raport realizat de NHTSA.

NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) noteaza ca, in cel de-al treilea trimestru al anului trecut, 11.260 de persoane si-au pierdut viata in accidente rutiere, o crestere semnificativa comparativ cu aceeasi perioada a anului 2019, cand s-au inregistrat 9.953 de decese. Rata mortalitatii a crescut pana la 1,48 decese / 100 de milioane de mile parcurse, in conditiile in care, in primele 9 luni ale anului, distanta parcursa de soferi pe drumurile din SUA a scazut cu 14,5% comparativ cu nivelul din 2019.

The National Highway Traffic Safety Administration se arata "profund ingrijorata de tendintele in materie de siguranta rutiera evidente indicate de catre datele preliminare din 2020." Prin urmare, intr-o scrisoare deschisa adresata soferilor, NHTSA a cerut implementarea de actiuni pentru a aborda aceasta "tendinta teribila".

Printre altele, scrisoara deschisa a NHTSA sustine: "Mai putini americani au condus (n.r. dupa ridicarea masurilor de restrictie), dar cei care au facut-o si-au asumat mai multe riscuri si au fost implicati in mai multe accidente fatale. Este iresponsabil si ilegal sa conduci sub influenta drogurilor sau a alcoolului, iar acest lucru nu pune in pericol doar viata ta, ci si vietile altora."

Citand NHTSA, Insurance Journal mai noteaza ca, pe masura ce drumurile din SUA au devenit mai putin aglomerate, unii soferi s-au angajat intr-un comportament mai nesigur, inclusiv cei care au crezut ca, pe fondul pandemiei COVID-19, e mai putin probabil sa fie sanctionati de politie. Astfel, nu e de mirare ca datele sugereaza ca, spre deosebire de anul anterior, in 2020, un numar mai mare de accidente grave a implicat conducerea sub influenta drogurilor sau a alcoolului.

In octombrie 2020, NHTSA arata ca, potrivit unui studiu preliminar privind accidentele inregistrate dupa ridicarea restrictiilor, "soferii care au continuat sa circule au un comportament mai riscant, incluzand aici viteza, nepurtarea centurii de siguranta si conducerea sub influenta drogurilor sau a alcoolului". NHTSA a punctat, in urma cu cateva zile, ca numarul deceselor a scazut cu 19% in aprilie 2020 si cu 2,7% in mai 2020, dar, apoi, a crescut cu 16% in iunie 2020 si cu 13% sau mai mult in fiecare din urmatoarele 3 luni.