Deutsche Bank: Investitiile in InsurTech au crescut, in 2017-2018, odata cu jucatorii cheie

Tweet
Volumul de investitii in InsurTech a crescut, in perioada 2017-2018, cu peste 60%, odata cu dezvoltarea jucatorilor cheie, precum Lemonade sau Amazon, care si-au extins operatiunile, arata un raport realizat de Deutsche Bank. Potrivit sursei citate, investitiile in InsurTech au atins, in primele trei trimestre ale lui 2018, o valoare totala de 2,6 miliarde de dolari, cu 1 miliard de dolari mai mult decat in aceeasi perioada a anului precedent.

Avand in vedere ca, in perioada amintita, au avut loc 184 de tranzactii, rezulta o medie de 14 milioane de dolari per tranzactie, cu 4 milioane de dolari mai mare decat in 2017, atunci cand au fost inregistrate 152 de tranzactii. Cu 1,26 miliarde de dolari - incluzand aici si o finantare de 375 de milioane de dolari pentru compania Oscar Health -, cel de-al treilea trimestru a inregistrat, potrivit Deutsche Bank, al doilea cel mai mare volum de investitii in InsurTech.

Analistii Deutsche Bank considera ca, in cea de-a doua parte a anului trecut, o contributie importanta in dezvoltarea investitiilor in InsurTech a venit odata cu anuntul Lemonade, care si-a declarat intentia de a intra in Europa. Lemonade este una dintre cele mai importante companii din noul val si s-a bucurat de o finantare de 120 de milioane de dolari din partea Softbank SuperVision Fund, precum si de stakeholderi ca ALLIANZ, AXA sau Munich Re.

De asemenea, analistii Deutsche Bank anticipeaza ca industria InsurTech se va extinde pe unele dintre cele mai mari piete europene, precum Marea Britanie, Franta sau Germania, gratie faptului ca unii dintre cei mai importanti investitori ai industriei sunt deja prezenti in zonele respective. Potrivit sursei citate, un alt pas important este reprezentat de investitiile si interesul aratat de catre gigantii tehnologici Amazon si Google pentru industria de asigurari.

Astfel, Google a achizitionat deja, in octombrie 2018, o cota minoritara in compania Applied Systems, o companie de software pentru asigurari care foloseste tehnologia cloud, in vreme ce grupul de investitii Google intentioneaza, prin CapitalG, sa investeasca in continuare in industria de asigurari. In acelasi timp, Amazon vrea sa realizeze, in Marea Britanie, un website de comparatie a preturilor, in vreme ce mentine contactul cu cele mai importante grupuri din industria de asigurari.

In SUA, Amazon a incheiat deja un parteneriat cu Travelers, pentru a oferi kit-uri smart pentru locuinte, dar si solutii de asigurare si management al riscului, in vreme ce, in Spania, a incheiat un parteneriat cu Mapfre, care isi va oferi produsele de asigurare prin intermediul variantei spaniole a site-ului Amazon. In acest context, si nu numai, analistii Deutsche Bank se asteapta ca viitorul apropiat sa aduca alte acorduri similare cu liderii de pe pietele locale, cum ar fi ALLIANZ in Germania sau AXA in Franta.