1asig.ro
1asig.ro

WTW: 86% dintre managerii de risc sunt ingrijorati ca riscul reputational poate genera pierderea veniturilor si reducerea bazei de clienti

5 min. / 1.540 cuvinte
Fiind, in mare masura, o amenintare neasigurabila, profesionistii in risc cauta sa masoare, monitorizeze si gestioneze mai bine riscul reputational. In acest context, un studiu realizat de catre Willis Towers Watson, la sfarsitul anului trecut (Reputational Risk Survey), citat de Global Reinsurance, arata ca 86% din clientii WTW sunt ingrijorati ca riscul reputational poate genera pierderea veniturilor si a clientilor.

PROMO


Intr-o lume in care social media face posibil ca, in numai cateva secunde, o opinie sa fie partajata la nivel global, reputatia unei organizatii se poate schimba rapid. Mai ales in contextul in care, potrivit WTW, spre deosebire de mijloacele media traditionale, verificarile sunt mai putin stricte. Astfel, e usor de inteles de ce organizatiile sunt tot mai preocupate de protejarea unei reputatii pe care ai castigat-o greu.

Cele mai importante concluzii ale studiului WTW:
  • 7 din 10 (72%) sustin ca echipele de managent al riscului au cel putin o anumita responsabilitate in a monitoriza, masura sau gestiona riscul reputational.
  • In aproape aceeasi proportie, respondentii au declarat ca riscul reputational este raportat la nivel C-Suite (CEO, CFO, COO) - 61% sau la nivel de Board - 66% -, in cadrul organizatiilor pe care le reprezinta.
  • 80% considera ca focusul pe riscul reputational, pe segmentul de business pe care activeaza, va creste in urmatorii 5 ani.
  • Cei mai multi dintre respondenti au subliniat ca riscurile reputationale ar putea genera rezultate negative pentru organizatiile pe care le reprezinta, cum ar fi: pierderea veniturilor (86%), capital uman slabit fie pe fondul capacitatii reduse de a retine angajatii (62%) sau de a-i atrage pe cei mai talentati (57%).
  • Cei mai multi dintre respondenti sustin ca, atunci cand vine vorba de masurarea si monitorizarea riscului reputational, se confrunta cu provocari reale in accesarea datelor fiabile (51%) - 42% subliniind ca nu dispun de instrumentele necesare in acest sens.
"Riscul reputational este tot mai ingrijorator pentru clientii nostri, majoritatea managerilor de risc avand, in prezent, o anumita responsabilitate pentru reducerea riscurilor in acest domeniu. Fiind un risc dificil de asigurat anterior, nu este surprinzator faptul ca toti participantii la acest studiu au fost de acord ca le-ar fi de ajutor accesul la o platforma de reputatie. WTW, in parteneriat cu Polecat, a conceput o platforma ce le va permite organizatiilor sa monitorizeze amenintarile reputationale in timp real si sa ofere "scoruri" de impact reputational pentru anumite aspecte si riscuri. WTW va lansa, in curand, o solutie de transfer de risc pentru aceasta amenintare neasigurabila anterior. Consideram ca aceasta abordare combinata va oferi solutii de risc reputational care sa raspunda nevoilor clientilor nostri", a declarat Garret GAUGHAN - Head of Global Markets P&C Hub, Willis Towers Watson.

1.232 accesari