1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Virgil SONCUTEAN: Vedem o ...

Virgil SONCUTEAN: Vedem o deschidere mai mare din partea clientilor pentru asigurari facultative

"Ne bucuram sa vedem o deschidere mai mare din partea clientilor pentru asigurari facultative - viata, sanatate, locuinta", a declarat, pentru Publicatiile XPRIMM, Virgil SONCUTEAN, Director General, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari.

Un mini-interviu cu Virgil SONCUTEAN a fost publicat recent in Revista PRIMM Asigurari & Pensii din luna decembrie 2021. Il puteti citi mai jos:

Cum apreciati ca a fost anul 2021 pentru piata de asigurari din Romania si pentru ALLIANZ-TIRIAC?

Din perspectiva provocarilor pentru piata asigurarilor, anul 2021 nu s-a lasat mai prejos in comparatie cu 2020. S-a dovedit a fi inca un test de maturitate pentru industrie prin prisma miscarilor din zona RCA, dar, in acelasi timp, 2021 a creat cadrul pentru resetare si echilibrare.

Pentru ALLIANZ-TIRIAC, 2021 a fost un an foarte bun, chiar un an istoric. Vom incheia anul cu cel mai bun nivel al vanzarilor si al profitabilitatii, cu o crestere semnificativa pe linia asigurarilor facultative (viata, locuinta) - dovada ca se poate face mai mult decat RCA - si cu o serie de actiuni de simplificare a proceselor pentru clienti si partenerii de distributie deja implementate.

Ne-am dovedit, in 2021, in mod concret angajamentul pentru Romania si capacitatea noastra de actiune si consolidare prin achizitia GOTHAER, o premiera pentru ALLIANZ-TIRIAC, care, pana acum, a crescut exclusiv organic.

Am contribuit la succesul grupului, care a fost confirmat pentru al treilea an consecutiv cel mai valoros brand de asigurari din lume, iar ALLIANZ-TIRIAC a fost desemnat un Superbrand. Acestea sunt doar cateva dintre realizarile din 2021 ale echipei din care sunt mandru ca fac parte si careia ii multumesc. Sunt peste 3.500 de oameni, specialisti in asigurari, care fac din ALLIANZ-TIRIAC un etalon in piata de asigurari si ofera incredere clientilor si partenerilor nostri.

Ce efecte are falimentul CITY Insurance pentru piata si clienti si care ar fi solutiile pentru limitarea lor?

Intr-adevar, falimentul CITY Insurance este inca un moment de incercare pentru piata de asigurari, dar este, in acelasi timp, o oportunitate pentru ca lucrurile sa se reaseze pe o traiectorie sustenabila pentru industrie si pentru clienti deopotriva. Prezenta unor jucatori care vindeau la prime insuficiente o asigurare obligatorie a fost o distorsiune a pietei, care a generat confuzie. In momentul in care un client are in fata o oferta de pret de la simplu, la dublu pentru aceeasi polita RCA, in primul rand, este confuz pentru ca nu stie care e adevarul: nu pot fi ambele adevarate. Aceasta confuzie, la care se adauga tentatia de a alege pretul cel mai mic, chiar daca este insuficient pentru plata unor daune viitoare, care pot ajunge la milioane de euro, duce in timp la astfel de situatii dificile pentru intrega piata.

Ce considerati ca trebuie facut in piata pentru ca industria sa nu se mai confrunte cu asemenea falimente?

Asa cum dezechilibrele vin din mai multe surse, si solutiile vin din mai multe directii. Pe de o parte, este necesar sa echilibram acest sistem al asigurarilor obligatorii auto. Este nevoie de un echilibru intre suficienta primelor si amploarea riscurilor pe care asiguratorii le preiau. Asigurarea RCA este o polita care ofera protectie financiara de milioane de euro. Vorbim, practic, despre o expunere imensa pentru orice asigurator. A vinde la o prima insuficienta inseamna, in mod clar, ca nu o sa iti permiti sa platesti daunele cand apare evenimentul asigurat. Falimentul actual a demonstrat din nou aceasta ecuatie. Din pacate, nu este singurul, am mai vazut un astfel de film si acum cativa ani, cu alti actori. Sper, insa, sa nu-l mai vedem, iar lectia echilibrului prime-riscuri sa fi fost invatata de aceasta data.

Care considerati ca ar fi solutiile pentru problemele de pe segmentul RCA? Ar rezolva un asigurator de stat situatia?

Concurenta sanatoasa este bine venita, in orice domeniu. Cu cat concurenta este mai mare, cu atat preocuparea pentru calitatea serviciilor oferite clientilor este mai ridicata.

Asadar, cresterea concurentei in piata RCA, prin intrarea unui jucator de stat, nu ar insemna decat o veste buna.

Cat timp reusim sa setam acest echilibru prime - riscuri, despre care vorbeam mai devreme, si, atat timp cat avem reguli unitare pentru toti jucatorii si un arbitru in autoritate care vegheaza la respectarea regulilor, vom avea o piata RCA functionala.

Ce asteptari aveti de la 2022? Cum vedeti evolutia pietei?

La ALLIANZ-TIRIAC, ramanem optimisti. 2020 si 2021 au fost doi ani pentru care nu aveam cum sa fim pregatiti, pentru ca pandemia a luat prin surprindere intreaga economie. Dar a fost si un test pe care echipa ALLIANZ-TIRIAC l-a trecut cu brio. Ne-am mobilizat si chiar am reusit sa acceleram multe dintre planurile noastre de simplificare operationala. Ne-am propus sa fim un asigurator simplu, intuitiv, cu care se interactioneaza usor, si am si reusit. In premiera, am injumatatit numarul de intrebari necesare pentru a face o oferta pentru asigurarile auto sau de locuinte, care sunt cele mai frecvente in aceasta piata. Demersul de simplificare continua intr-un ritm mai accelerat decat l-am planificat inainte de pandemie.

Ne bucuram, de asemenea, sa vedem o deschidere mai mare din partea clientilor pentru asigurari facultative - viata, sanatate, locuinta. In acest context, avem toate motivele sa mizam pe un 2022 bun, in care vom ramane alaturi de clientii si partenerii nostri si vom fi in continuare o ancora de incredere si stabilitate.

Mai multe interviuri pe aceste teme puteti citi in Revista PRIMM Asigurari & Pensii!