Vanzarile globale de smartphone-uri au ajuns la 522 miliarde de dolari in 2018 - Piete...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



1 EUR = 4.7627 RON
1 USD = 4.2726 RON










RFI

Piete financiare

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Vanzarile globale de smartphone-uri au ajuns la 522 miliarde de dolari in 2018


Cu o cota de piata de 44%, smartphone-urile, telefoanele mobile si wearables inca reprezinta principalul motor de crestere intr-o piata a bunurilor de folosinta indelungata de 1,2 trilioane de dolari. Desi cererea globala pentru smartphone a scazut cu 3% in 2018 la 1,44 de miliarde de unitati, vanzarile raman pe val si au ajuns la 522 de miliarde de dolari. Aceste concluzii sunt lansate de GfK cu ocazia Mobile World Congress 2019 din Barcelona.

Smartphone-urile s-au vandut bine si in 2018. In cifre, echivaleaza cu o crestere de 5% (522 de miliarde dolari). Cu toate acestea, cererea pentru smartphone-uri in 2018 a scazut cu 3 procente la 1,44 de miliarde de unitati vandute la nivel mondial fata de 2017. Smartphone-urile reprezinta cea mai importanta categorie din totalul pietei mondiale anul trecut. Cota de piata este de asteptat sa creasca cu un procent in 2019. Cifrele pentru T4 2018 arata o tendinta similara. Aproximativ 375 de milioane de smartphone-uri (mai putin cu 7%) au fost vandute la nivel mondial comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, la o valoare de 144 de miliarde dolari.

In timp ce categoria premium continua sa fie motorul de crestere, lipsa de inovatii isi spune cuvantul. Doar aproximativ 12% (de la 9% in 2017) dintre smartphone-uri vandute in 2018 au avut un cost de peste 800 de dolari pe unitate. Pe segmentul mediu de pret (150 - 400 de dolari) continua sa se duca o lupta acerba, cu 46% din vanzarile globale (de la 44% in 2017).

Convergenta tehnologica permite experiente mai bogate

Studiul GfK Consumer Life arata ca obiceiurile de consum se schimba atunci cand vine vorba despre produsele pe care le detinem. Consumatorii "prefera sa posede mai putine produse, dar de mai buna calitate" pentru care sunt dispusi sa plateasca preturi premium si "pretuiesc mai mult experientele decat detinerea de bunuri". Fie ca este vorba despre dimensiunea memoriei, a ecranului sau o camera cu mai multi megapixeli, aceste inovatii nu aprind imaginatia consumatorilor si nu stimuleaza cererea.

Igor Richter, expert telecom la GfK spune: "Studiul nostru arata ca, desi noile caracteristici ale smartphone-urilor aduc performante comparabile cu cele ale laptop-urilor, aceste specificatii high-end inca mai au nevoie sa fie convertite in experiente noi. Jocurile high end au dominat industria PC si reprezinta in prezent o sursa majora de crestere. Cu toate acestea, exista un potential neexploatat pentru jocuri mai provocatoare pentru smartphone. In ciuda ecranelor mai mici in cazul smartphone-urilor in comparatie cu cele ale PC-urilor, procesoarele mai rapide, display-urile cu rezolutie buna si capacitatea superioara a bateriei fac aceste smartphone-uri ideale pentru a oferi experienta de gaming on the go. Acest lucru explica de ce 55% dintre utilizatorii de smartphone din intreaga lume au jucat jocuri pe smartphone-ul personal in ultimele 30 de zile."

Wearables au continuat tendinta puternica de crestere, cu +35% in valoare. Cresterea a fost sustinuta de smartwatch-uri cu cartela SIM care reprezinta cea mai mare parte din valoarea vanzarilor din cadrul categoriei - 17%, de la 8% in 2017.

Cerere in crestere in Europa Centrala si de Est si Asia, declin in China

Piata chineza este cea mai mare consumatoare de smartphone-uri la nivel mondial, cu atat mai mult cu cat reprezinta tara de origine pentru branduri locale care devin globale. 40% dintre marcile chinezesti de smartphone au fost cumparate in afara Chinei in 2018, cu 31% mai mult decat in 2016. Declinul cererii din China in T4 2018 (-27% din valoarea vanzarilor) are un impact semnificativ asupra cifrelor globale. Cererea a continuat sa creasca in tarile emergente din Asia* (+13%) si Europa Centrala si de Est (+3%), ceea ce a compensat doar partial declinul din China in T4 2018.

Aceasta cercetare este bazata pe datele finale de vanzari inregistrate de GfK la punctele de vanzare la nivelul intregului an 2018. Dimensiunea pietei este calculata prin monitorizarea punctelor de vanzare din 75 de tari, cu actualizari saptamanale si lunare de date.

Piata bunurilor de folosinta indelungata include sectoarele Telecom, electocasnice mici si mari, IT si electronice.

*Tari emergente din Asia incluse in analiza: Bangladesh, India, Indonesia, Cambodgia, Malaesia, Myanmar, Philippine, Thailanda, Vietnam


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Vanzarile globale de smartphone-uri au ajuns la 522 miliarde de dolari in 2018).

Noutati 1asig.ro
» Alex MILCEV, EY Romania: Efectele Brexit din perspectiva fiscala
» Un utilizator din trei nu stie cum isi pot proteja viata privata in online
» Peste trei sferturi dintre romani cred ca tara se indreapta intr-o directie gresita
» Economia Romaniei a crescut in primul trimestru din 2019 cu 5%
» BNR: Dobanda cheie, mentinuta la 2,50% pentru a opta sedinta consecutiv
» RAIFFEISEN Bank, in T1 2019: Veniturile au avansat cu 11%, in timp ce profitul s-a redus cu 16%
» INS: Deficitul de cont curent a crescut cu 18% in primele trei luni din 2019
» Digitalizarea impulsioneaza piata serviciilor de controlling din Romania, situata in prezent la circa 80 mil. euro
» Castigul salarial mediu net a crescut in martie 2019 cu 4,8%, pana la 3.075 de lei
» Inflatia anuala din aprilie a fost de 4,1%. Cartofii sunt din nou campionii scumpirilor




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 22.02.2019 | 332 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM