1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Un nou record! Cu 50% mai multi ...

Un nou record! Cu 50% mai multi participanti s-au calificat in finala concursului de asigurari. Vezi cine au fost castigatorii premiilor!

De mai bine de 15 ani viata mea se invarte in zona asigurarilor, cu tot ce inseamna aceasta lume - de la terminologie, la modul de a privi lucrurile, abordarea diverselor subiecte etc. Probabil voi, cei care cititi acum, de si mai bine de 15 ani. Facem de mai bine de 10 ani campanii de informare si educare cu privire la diverse tipuri de asigurari si as indrazni sa spun ca stim destul de bine cum vad romanii aceste produse de protectie financiara - ce stiu, ce nu stiu si poate chiar de ce. Si totusi...

M-am gasit zilele trecute stand in studiourile KISS FM, unde impreuna cu Ana MOGA si echipa APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor filmam finala campaniei STII TOTUL DESPRE ASIGURARI SI CASTIGI de anul acesta, realizand cat de diferita poate fi opinia noastra despre cunostintelor romanilor in materie de asigurari de realitate.

Pentru cine nu a urmarit finala, mecanismul era urmatorul: Ana a tras la sorti prin random.org la rand cate unul dintre concurentii care au ajuns in finala (3.035 fata de 2001 anul trecut!). Le punea o intrebare din asigurari si, daca raspundeau corect, numele lor era trecut pe un biletel care ajungea in bolul pentru tragerea la sorti din finala. Procesul se incheia cand aveam 10 biletele completate cu numele a 10 concurenti care au raspuns corect.

Am realizat ca, telefon dupa telefon, eram prinsa in mreaja unui joc ce se derula in mintea mea. Incercam sa anticipez dupa primele cuvinte ale fiecarui concurent daca este din categoria celor care vor merge mai departe sau nu. Asa cum probabil va asteptati, m-am inselat de cele mai multe ori. Multe voci pe care eu le-as fi asociat cu cele ale unor oameni educati financiar se dovedea a nu putea raspunde la intrebari de baza referitoare la asigurari. Altele insa, care mi se pareau ezitante si apartinand unor oameni foarte simpli, raspundeau corect in mai putin de 3 secunde la intrebarea Anei.

Eram asa prinsa de acest joc, incat ma straduiam sa nu uit sa pornesc cronometrul pentru cele 30 de secunde pe care fiecare le avea la dispozitie pentru a raspunde la intrebare. Adevarul este ca nici nu prea era nevoie. Cine stia raspunsul corect, raspundea in primele 2 secunde. Cine nu, nu reusea sa raspunda nici "in prelungiri".

Ce stiu si ce nu stiu romanii despre asigurari?

Gustul dulce al experientei acestei finale a fost dat de cei care raspundeau pe nerasuflate la intrebarile adresate de Ana. Era atat de evident ca sunt oameni pentru care politele de asigurare, cu tot ce reprezinta ele (riscuri acoperite, excluderi, terminologie etc.) sunt elemente prezente in viata lor de zi cu zi, incat te faceau sa te intrebi daca nu cumva campaniile de educare si informare in domeniu nu ar trebui sa mai ridice stacheta informatiilor prezentate.

Asta pana cand venea randul celor care ne amintesc de ce si pentru cine facem toate aceste campanii.

De cand avem asigurare obligatorie a locuintei? De mai bine de 12 ani... Ei bine nu suficient ca niste oameni interesati de asigurari totusi (pentru a ajunge pana aici au parcurs 3 etape de intrebari din domeniul asigurarilor in cadrul campaniei) sa stie:

  • Care sunt cele trei riscuri asigurate de PAD,
  • Daca incendiul este acoperit de polita PAD sau nu,
  • Daca, pentru a te proteja impotriva riscului de furtuna, este suficienta asigurarea obligatorie sau ai nevoie de asigurare facultativa

....si exemplele pot continua.

Multi nu stiu inca de ce si pentru ce au nevoie de o polita PAD - Polita de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale. Asimileaza riscuri precum furtuna cu ideea de dezastre naturale, dand dovada ca se bazeaza doar pe intuitie cand raspund la intrebari referitoare la polita PAD. Incendiul - pentru ca este un risc atat de frecvent, este vazut automat ca fiind acoperit prin PAD.

In ceea ce priveste insa alunecarile de teren, nu se gandeste nimeni la ele ca fiind un risc atat de important incat sa fie acoperit prin asigurarea obligatorie.

Ai zice ca o persoana cu un minim interes pentru asigurari, care are si o masina, ar trebui sa stie bine diferentele intre CASCO si RCA, dar si aici e cu surprize. Nu doar unul dintre concurenti credea ca furtul este despagubit de RCA sau ca asigurarea de raspundere civila iti repara si tie masina in cazul unui accident de care te faci vinovat.

Sigur, a fost un concurs si putem sa ne gandim ca unii dintre cei sunati au fost si emotionati si poate concluziile observatiei mele participative nu sunt neaparat cele obiective.

O concluzie clara este insa ca astfel de campanii de educare si informare in asigurari trebuie sa continue. Lipsa de informare este inca atat de mare, incat greu ne putem gandi ca misiunea noastra s-a incheiat.

Ce ne bucura insa, este ca diferentele de la un an la altul se vad. Anul acesta am avut cu peste 50% mai multi concurenti care au ajuns in etapa finala (3035, fata de 2001 in 2021). Este insa o picatura intr-un ocean si nu este in fapt decat dovada ca directia pe care o urmam este buna.

APPA si XPRIMM au incheiat inca un an in care campaniile de informare in domeniul asigurarilor au fost un pilon strategic al activitatii si asta se datoreaza tuturor partenerilor care au ales sa le sustina. Tot efortul si entuziasmul continua si in 2023. Avem idei noi si multa dorinta de munca, iar interactiunile cu romani ca cei din finala campaniei STII TOTUL DESPRE ASIGURARI SI CASTIGI ne ajuta sa stim ce linii sa urmam.