1asig.ro
1asig.ro
UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari ...

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de Viata: Subscrieri de 93,8 milioane de euro in 2020

5 min. / 1.540 cuvinte
Cele doua companii UNIQA au incheiat anul 2020 cu un volum total al primelor brute subscrise situat la nivelul de 93,8 milioane euro, conform IFRS, cu 3,4 procente mai mic decat cel inregistrat la finalul anului 2019.

PROMO


"Factorii care au influentat aceasta dinamica vizeaza, dincolo de contextul generat de pandemie, efectele masurilor aplicate cu consecventa pentru imbunatatirea calitatii portofoliului auto, prin reducerea ponderii RCA si a asigurarilor facultative pe segmentul de leasing", explica oficialii UNIQA.

Profitul net total inregistrat de UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata la finalul anului 2020 a fost de 3,2 milioane euro, conform IFRS.

UNIQA Asigurari a raportat la finalul anului 2020 o crestere de 11% pe segmentul de asigurari non-auto comparativ cu perioada similara din anul anterior, inregistrand prime brute subscrise in valoare de 33,7 milioane euro pe aceasta linie de activitate, conform IFRS. Pe acest segment, asigurarile de locuinta, incendiu si raspunderi au fost, mai departe, principalii contributori la evolutia rezultatelor UNIQA.

Activitatea UNIQA Asigurari de viata a continuat sa fie sustinuta de vanzarea asigurarilor traditionale, compania incheind anul 2020 cu un avans pe acest segment de aproape 5% fata de 2019. Volumul de prime brute subscrise din asigurarile de viata a inregistrat o valoare totala de 17,1 milioane euro, conform IFRS, cu 3% sub cea din anul anterior.

"Pe parcursul ultimului trimestru al anului 2020, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au pastrat ca obiective principale stabilizarea rezultatelor sub impactul contextului pandemic si diversificarea portofoliului pentru dezvoltarea durabila a celor doua companii", se precizeaza intr-un comunicat de presa.

Pe segmentul de asigurari auto, obiectivele au vizat, in continuare, imbunatatirea calitatii portofoliului CASCO si restrangerea ponderii asigurarilor obligatorii de raspundere civila la nivelul portofoliului companiei.

"Am incheiat un an atipic sub toate aspectele cu rezultate stabile, reusind sa asimilam, in mare masura, impactul generat de contextul pandemic. Experienta din 2020 ne-a aratat ca, avand o baza financiara solida si obiective clare in ceea ce priveste dezvoltarea durabila a companiei si calitatea experientei oferita clientilor, suntem capabili sa ne adaptam, accelerand procesele pentru a raspunde rapid noii realitati in care ne regasim. Transformarea UNIQA continua, pozitionand cu mai multa hotarare clientii in centrul actiunilor noastre. Intram intr-o noua etapa de evolutie, cu obiective ambitioase pentru a obtine evaluari de 5 stele din partea clientilor. Modelul nostru de afaceri ne va permite sa adresam nevoile acestora in mod personalizat, bazandu-ne pe procese bine calibrate si pe competentele echipei noastre de profesionisti", a declarat Franz WEILER, CEO, UNIQA Asigurari.

Pentru asigurarile de viata, redresarea rezultatelor, in special pe canalul bancassurance, a continuat si in ultimul trimestru din 2020. Activitatea pe acest segment a fost sustinuta, in continuare, de vanzarea produselor traditionale, care a inregistrat un avans de aproape 5% fata de acelasi interval din 2019.

"Continuam sa dezvoltam activitatea de asigurari de viata, pozitionand clientii in centrul actiunilor noastre, intelegandu-le nevoile si oferindu-le solutii de asigurare inovatoare, relevante, simple si accesibile. Am lansat de curand un nou produs de asigurare de viata la termen, care ne permite sa fim alaturi de clientii nostri in momentele importante din viata lor, ajutandu-i sa isi construiasca planurile de protectie de care au cu adevarat nevoie", a precizat Valentin COROIU, CEO, UNIQA Asigurari de viata.

Calitatea serviciilor de care beneficiaza clientii in ceea ce priveste daunele este confirmata, totodata, de cea mai recenta analiza a raportarilor privind dosarele de dauna avizate pentru RCA, publicata de catre Autorifatea de Supraveghere Financiara, potrivit careia UNIQA are cea mai mica durata medie de plata a dosarelor de dauna pe piata RCA din Romania, 2.7 zile / dosar.

De asemenea, conform datelor ASF, UNIQA continua sa se numere printre companiile de asigurari din Romania cu cele mai putine nemultumiri adresate de clienti. Astfel, la finalul ultimului trimestru din 2020, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 237 de reclamatii, in scadere comparativ cu situatia din aceeasi perioada a anului anterior.

1.191 accesari